2017-11-19, 18:38
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den där tjejen i inslaget som skrattar så mycket och är så glad, hon får väl rysningar i
hela kroppen numera när hon tänker på vad som kunde ha hänt henne ifall hon klivit
ombord utan att ha något sällskap med sig, den gången.

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

Kan sedan ha varit vid stegen hemskheterna utspelade sig som du skriver, men själv tror
jag att PM hade sitt offer liggande någonstans medan han höll på.

Förresten:
Om man blir knivhuggen i underliv och bröstkorg och befinner sig ståendes antar jag
att man blöder kraftigare än om det sker när man ligger ner. Eller det kanske inte
blir någon skillnad att tala om?

Ps. PM fick förmodligen KW också att le och skratta några gånger nere i kajutan
innan han vände tvärt och visade sitt rätta ansikte...
Ja hon mår nog inte alls bra nu..
I början trodde jag också att de befann sig i Salongen, men när Fånen sa att hon låg blödande nedanför luckan, samt att han gått för att sova och hade två dörrar emellan sig och den döda kroppen, kändes det som att det var sant. Att väva in lite sanning i lögnberättelser är ju ganska vanligt. Sen kan det ju varit så att han började sitt kalas i Salongen och avslutade det på stegen. Tänkt som så att han rent av kan ha låtsats att hon var fri att gå, efter att hon looovat att inget säga. Därmed slapp han bära eller släpa henne till stegen. Kanske också lite extra festligt att komma åt henne från alla håll, tänker jag nu när Malwinnas klipp visar stegen så tydligt - att det går att gå runt den.
Senast redigerad av Trollet3 2017-11-19 kl. 18:56. Anledning: Felstavning
Citera
2017-11-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Om han förstör mobilen finns en kopia i molnet (iCloud) eller på dator. Han måste isåfall radera kopian i molnet genom att döda sitt Apple-ID/iCloud-konto.
Kan dom ta sig in på det eventuellt existerande kontot så finns allt där: mail, meddelanden, ljudfiler, filmer, foton, anteckningar, webbläsarhistorik (Safari) etc
Jag är helt okunnig på området så en dum fråga kanske.
Varför måste de ha tag på deras telefoner för att sig in på kopian i molnet (icloud)?

Om du vet, annars tack för din info.
Citera
2017-11-19, 18:48
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Efterlyst och veckans brott är rena rama utbildningen. Yrkeshemligheter håller man tyst om.
Annars skulle aldrig kunderna gå med på det höga priset. Men kriminaltekniskt arbete är ingen hemlis.

Du och jag ser olika på den filmen. Polisen ställer en liten enkel fråga och PM går igång och ett,tu,tre är han i försvarsposition också och svarar irriterat(trots att de bara ställde en enkel liten fråga om kontaktuppgifter till KW).
Så jag tycker att han beter sig väldigt nervöst för egen del samtidigt som han försöker att låtsas att han inte förstår varför polisen ställer dessa konstiga frågor? Det är ju ingen som upplyser honom om att KW i är anmäld saknad (så det måste han ju låtsas vara ovetande om eller hur?)
Hans irritation kan ha berott på att polisen intresserade sig mer för den lilla obetydliga journalisten, än för honom, Madsen den Store. Han var nog väldigt förvånad att inte han själv och hans ubåt var i centrum för allas intresse, som brukligt när han visade sig. Istället är det Kim de är intresserade av.
Citera
2017-11-19, 18:51
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det visste jag inte! Vad exakt är det för något/någon de stöttar? PM?🙈
Ursäkta, det var ett ”skämt” som tog sin början lite tidigare i tråden. Inte lätt för dig att veta. Det hela började med att Ottoplommon upplyste om att M/s fru, var engagerad i mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av Trollet3 2017-11-19 kl. 19:00. Anledning: Felstavning
Citera
2017-11-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Hans irritation kan ha berott på att polisen intresserade sig mer för den lilla obetydliga journalisten, än för honom, Madsen den Store. Han var nog väldigt förvånad att inte han själv och hans ubåt var i centrum för allas intresse, som brukligt när han visade sig. Istället är det Kim de är intresserade av.

Jag uppfattar det som att han känner sig väldigt skyldig samtidigt som han försöker hålla masken,-vad han vet saknas ju inte Kim. -Vad han vet så satte han ju av henne igår.- Och han har ju bara varit ute på en liten morgontur och inte hunnit läsa nyheter osv (när han i själva verket nyligen dumpat hennes kvarlevor).PMs plan är att han ska vara helt ovetande,helt oskyldig samt oberörd när polis frågar.
Men han klarar inte av att hålla masken när Kims namn kommer på tal. Han måste ju hört över radion om räddningspådraget. Tror du inte?

Vi tänker olika.
Citera
2017-11-19, 19:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag är helt okunnig på området så en dum fråga kanske.
Varför måste de ha tag på deras telefoner för att sig in på kopian i molnet (icloud)?

Om du vet, annars tack för din info.

Han har kanske stängt av automatisk uppladdning/synkning av bilder. Beroende på hur mycket utrymme man har på sin iPhone så kan man stänga av utrymmeskrävande funktioner. Tex om man inte valt att köpa till extra lagringsutrymme på iCloud så är det vanligt att man stänger av iCloud bildbibliotek eller bildström. Se exempel på skärmdumpen: https://minfil.org/Jcw4a5dcb3/F9363CEA-F336-4DCF-9D44-B40688BBB50A.png
Citera
2017-11-19, 19:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Are you sure one cannot find out "bleeding to death" in the autopsy? I am not a doctor but found the following in a presentation of a lecture named "Scharfe Gewalt und Identifizierung" = "Sharp violence and identification" on the home page of the german University of Rostock.
They give clear diagnostics for bleeding to death. So if the remains were in such a good state as you mentioned, shouldn't this be determined?

https://rechtsmedizin.med.uni-rostock.de/fileadmin/Institute/rechtsmedizin/Vorlesung_Downloads/6._Scharfe_Gewalt_Ident_Port_2015-2016.pdf page 57

Diagnoseweisend beim (todesursächlichen) Verbluten:

Reduzierte Totenflecken
Blässe innerer Organe
subendokardiale Blutungen = Entblutungsblutungen
entspeicherte Milz
Schockzeichnung der Nieren (blasse Rinde, hyperämische Markkegel)

-> Diagnose "Verbluten" beim Vorhandensein eines oder mehrerer Kriterien

(My) Translation:

Diagnosing the (deadly) bleeding:

Reduced lividity
Paleness of inner organs
subendocardial bleedings = debleeding bleedings
spilled spleen
Shock drawing of the kidneys (pale bark, hyperemic medullary cones)

-> Diagnosis of "bleeding to death" in the presence of one or more criteria

I know that the topic on lividity was up for discussion in some way, don't remember where, and if I remember correctly it was said that reduced lividity could in this case be caused by the body having been sinked in water. Also, the diagnosis is that if "one or more criteria" is present, and that makes you wonder - first of all, that implies that these symptoms could show, but not necessarily so. Also, couldn't any of these symptoms come from any other cause of death, or from the body being sinked in the water?

There are a few plausible causes of death, imo.

- Stabbing causing the death more or less directly (like a stab in the heart)
- Strangulation, which seems to be the most "popular" alternative (though there are no indications that points to that, imo, not directly and not even indirectly).
- Bleeding to death
- Suffocation has been up as an alternative as well

Stabbing, strangulation and suffocation gives, as far as I have been able to figure out, clear indications on the cause of death that is not easily mistanken for other causes.
If it turns out be the same for bleeding, which I still wonder, then the question arises, did she actually die? I mean, if all possible ways of death will show in various ways, and none does, she can't be dead

We'll just have to wait and see what the coroner says, when it comes to trial, I'll guess. With the info given so far, and the facts I've found, I will put my money on the bleeding. I also think this is what fits best with what we have learned about PM.
Citera
2017-11-19, 19:27
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det som att han känner sig väldigt skyldig samtidigt som han försöker hålla masken,-vad han vet saknas ju inte Kim. -Vad han vet så satte han ju av henne igår.- Och han har ju bara varit ute på en liten morgontur och inte hunnit läsa nyheter osv (när han i själva verket nyligen dumpat hennes kvarlevor).PMs plan är att han ska vara helt ovetande,helt oskyldig samt oberörd när polis frågar.
Men han klarar inte av att hålla masken när Kims namn kommer på tal. Han måste ju hört över radion om räddningspådraget. Tror du inte?

Vi tänker olika.

Han KÄNNER sig inte skyldig, men han vet att andra anser att han bör känna så. Det stör honom. Hans känslor är snarare irritation och frustation.
Hans kläder är nedsölade av blod och benrester men ändå låtsas han att han inte vet någonting. "Kim nånting....jag vet inte....".

Polisen har begripit från första stund att PM orsakat KW något väldigt otrevligt, hennes försvinnande, förmodligen hennes död. På något sätt. Då gällde det bara att bevisa hur och det är vad de håller på med sen dess.
Citera
2017-11-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej. Detta är det svenska forumet och då är det svenska som gäller! Jag tänker inte bidra med några offentliga inlägg på något annat språk, än mindre läsa dem. Det kan vi göra i privat konversation via meddelande. Tycker jag å det BESTÄMDASTE. Arabiska är t ex en stor grupp i Europa nu, som endast talar arabiska. Borde vi då inte fixa så de också kan vara delaktiga? Härmed översätter vi även till arabiska!

Man behöver ju inte gå "all in" direkt, allt är inte svart och vitt.....
Citera
2017-11-19, 19:37
Medlem
kugutts avatar
Om det visar sej att PM har sparat upptak från mordet mistänker jag att han kan ha varit producent av snuff filmar. Vem vet om inte filmarna från verkstan var mer enn underhållning, dom kan ha haft ekonomisk betydelse. Ingen tvekan om att han behövde pengarna. Ren spekulation, jag vet.
Citera
2017-11-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hu, ja det får hon säkert!

Själv har jag hela tiden också trott, dessutom skrivit här i tråden flera gånger, att han har övermannat KW, hängt upp henne i lejdaren, sett hennes skräck som triggat honom ytterligare, för att sen utföra sina vidrigheter på sitt försvarslösa offer. Att lägga henne på en brits och sen hugga är inte samma sak för en sexualsadist som att hänga upp någon, som ett slaktoffer.

För att locka ner henne i ubåten henne har han uppträtt vänligt och glatt i början, sen har han, precis som du skriver, vänt totalt. DÅ har hon begripit vad som skulle ske men då var det för sent

Det är som en skräckfilm, men var tyvärr verklighet. Om PM någonsin berättar så kommer det visa sig att det gick till så här.

Om vi ska försöka oss på saklighet, är det först ett moment att dyka, och då kunde knappast PM ägna sig åt något annat. Om KW fortfarande, i dykmomentet, var kontent och ovetandes om det som skulle hända ( om det ens var en planerad akt från PM, även om en del tyder på det), så måste PM först sätta båten på botten.

Det är lätt att glömma bort det praktiska runtikring, det är inget som säger att han "lockade" ner henne i ruffen, hon kunde vara drivande om att få göra ett dyk, lika väl som PM tvingade ner henne, bara PM vet idag hur det gick till.
Citera
2017-11-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han KÄNNER sig inte skyldig, men han vet att andra anser att han bör känna så. Det stör honom. Hans känslor är snarare irritation och frustation.
Hans kläder är nedsölade av blod och benrester men ändå låtsas han att han inte vet någonting. "Kim nånting....jag vet inte....".

Polisen har begripit från första stund att PM orsakat KW något väldigt otrevligt, hennes försvinnande, förmodligen hennes död. På något sätt. Då gällde det bara att bevisa hur och det är vad de håller på med sen dess.
Skyldig var kanske fel ord. Nervös/skraj då. Han vill absolut inte ha några frågor om DET DÄR,dvs Kim.
Det syns på hela hans kroppspråk tycker jag iallafall. Att det är en obehaglig,obekväm situation för honom som han helst vill slippa. Att stå och ljuga inför Polisen. Kanske är han nervös för att de ska genomskåda honom?
Det är en väldig kontrast mellan när han avslappnat går och ljuger för TV och från och med han talar med polisen iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in