2017-11-19, 17:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skönt när någon är insatt. Men om PM har förstört mobilerna innan han kastade dem i sjön?

Om han förstör mobilen finns en kopia i molnet (iCloud) eller på dator. Han måste isåfall radera kopian i molnet genom att döda sitt Apple-ID/iCloud-konto.
Kan dom ta sig in på det eventuellt existerande kontot så finns allt där: mail, meddelanden, ljudfiler, filmer, foton, anteckningar, webbläsarhistorik (Safari) etc
Senast redigerad av T34Panzer 2017-11-19 kl. 18:24.
Citera
2017-11-19, 17:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Först verkar han osäker. Men när kameran går igång verkar han hypermanisk. Babblar fort.

Samma här. Varje gång det kommer fram ngt.nytt går jag tillbaka till landstigningsfilmen.

Ja, maniskt upprymd då han får spegla sig i kamerorna och svara på journalisternas/journalistens frågor. Samma intryck fick jag då jag såg filmen. Det känns fortfarande så då jag tittar på den.
Citera
2017-11-19, 17:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har bott i Bergen och jag läser både bokmål och nynorsk, men visst: alla svenskar gör ju inte det. För att koppla till M, så berättade tysken på det andra forumet, att M förutom perfekt engelska och hyfsad tyska även talade "skandinaviska" (ungefär som du skriver här antar jag). Han (tysken) hörde honom (M) underhålla sig flytande med någon svensk ubåtsentusiast nämligen.

Franska var på 1700-talet, och för överklassflickor som gick på flickpension några år in på 1900-talet ungefär. Känner inte någon tonåring som läser franska idag, och då har jag ändå två tonåringar och träffar deras kompisar samt hör nyheter om dem. Det verkar vara helt ute.

Jag känner flera tonåringar som läser franska. Själv läste jag franska i sex år.

Ja, Madsen verkar vara relativt språkbegåvad.
Citera
2017-11-19, 17:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den där tjejen i inslaget som skrattar så mycket och är så glad, hon får väl rysningar i
hela kroppen numera när hon tänker på vad som kunde ha hänt henne ifall hon klivit
ombord utan att ha något sällskap med sig, den gången.

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

Kan sedan ha varit vid stegen hemskheterna utspelade sig som du skriver, men själv tror
jag att PM hade sitt offer liggande någonstans medan han höll på.

Förresten:
Om man blir knivhuggen i underliv och bröstkorg och befinner sig ståendes antar jag
att man blöder kraftigare än om det sker när man ligger ner. Eller det kanske inte
blir någon skillnad att tala om?

Det blir nog inte så stor skillnad skulle jag tro, det är ju hjärtat som pumpar runt blodet, oavsett stående eller liggande position.
Citera
2017-11-19, 17:47
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Du tror inte PM har något gemensamt med sin fru då?
Han kan ju ändå ha värderingar och moral inom vissa områden samtidigt som det brister inom annat.
Som en skribent skrev "en konstig tjomme att förstå sig på". Vi vet inte vilken diagnos han har ännu.
Ulf Åsgård trodde att PM led av en personlighetsstörning. Men han ville avvakta tills RPUN var klar.
Inte ens Åsgård vågar alltså tippa det.
Jo det tror jag nog att de har. Hon är ju även djupt engagerad i föreningen Stötta SexualSadisten. Verkar som hon lägger ned mycket ideellt arbete där. Fast hon kanske har gått ur den organisationen? Någon som vet om hon varit aktiv där på länge?
Citera
2017-11-19, 18:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo det tror jag nog att de har. Hon är ju även djupt engagerad i föreningen Stötta SexualSadisten. Verkar som hon lägger ned mycket ideellt arbete där. Fast hon kanske har gått ur den organisationen? Någon som vet om hon varit aktiv där på länge?

Fattar nu
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-11-19 kl. 18:53.
Citera
2017-11-19, 18:02
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ja, fast om vi skrev på engelska skulle vi kanske kunna locka hit fler medlemmar från andra länder? Då kunde vi utbyta erfarenheter och slå våra kloka huvuden ihop. Om du stavar dåligt behöver du öva på det - hur ska du annars kunna lära dig det?
Nej. Detta är det svenska forumet och då är det svenska som gäller! Jag tänker inte bidra med några offentliga inlägg på något annat språk, än mindre läsa dem. Det kan vi göra i privat konversation via meddelande. Tycker jag å det BESTÄMDASTE. Arabiska är t ex en stor grupp i Europa nu, som endast talar arabiska. Borde vi då inte fixa så de också kan vara delaktiga? Härmed översätter vi även till arabiska!
Citera
2017-11-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ja han kan nog varit euforisk över båda upplevelserna, men eftersom han nog lever mycket ”här och nu”, var han kanske tillfälligt uppslukad av kamerorna och uppmärksamheten. Den dystra ? uppsynen när han pratade med polisen, tror jag berodde på att rollen ”orolig för var sjutton stackars lilla journalisten - vad hon nu hette - tagit vägen”. Sen lite fundersam varför inte folk jublande rusade fram och kramade stackars blöta och frusna Fåntratten, som klarat sig levande ur den hemska ubåtsolyckan. Och ja, det är egentligen otroligt onödigt av GW att gå ut med den informationen.
Efterlyst och veckans brott är rena rama utbildningen. Yrkeshemligheter håller man tyst om.
Annars skulle aldrig kunderna gå med på det höga priset. Men kriminaltekniskt arbete är ingen hemlis.

Du och jag ser olika på den filmen. Polisen ställer en liten enkel fråga och PM går igång och ett,tu,tre är han i försvarsposition också och svarar irriterat(trots att de bara ställde en enkel liten fråga om kontaktuppgifter till KW).
Så jag tycker att han beter sig väldigt nervöst för egen del samtidigt som han försöker att låtsas att han inte förstår varför polisen ställer dessa konstiga frågor? Det är ju ingen som upplyser honom om att KW i är anmäld saknad (så det måste han ju låtsas vara ovetande om eller hur?)
Citera
2017-11-19, 18:08
Medlem
Citat:
Det där var ett lite osmakligt skämt på en helt oskyldig människas bekostnad.
Jag själv ska inte skämta om Madsen mer. Även om han är skyldig.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 18:21.
Citera
2017-11-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den där tjejen i inslaget som skrattar så mycket och är så glad, hon får väl rysningar i
hela kroppen numera när hon tänker på vad som kunde ha hänt henne ifall hon klivit
ombord utan att ha något sällskap med sig, den gången.

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

Kan sedan ha varit vid stegen hemskheterna utspelade sig som du skriver, men själv tror
jag att PM hade sitt offer liggande någonstans medan han höll på.

Förresten:
Om man blir knivhuggen i underliv och bröstkorg och befinner sig ståendes antar jag
att man blöder kraftigare än om det sker när man ligger ner. Eller det kanske inte
blir någon skillnad att tala om?

Ps. PM fick förmodligen KW också att le och skratta några gånger nere i kajutan
innan han vände tvärt och visade sitt rätta ansikte...

Hu, ja det får hon säkert!

Själv har jag hela tiden också trott, dessutom skrivit här i tråden flera gånger, att han har övermannat KW, hängt upp henne i lejdaren, sett hennes skräck som triggat honom ytterligare, för att sen utföra sina vidrigheter på sitt försvarslösa offer. Att lägga henne på en brits och sen hugga är inte samma sak för en sexualsadist som att hänga upp någon, som ett slaktoffer.

För att locka ner henne i ubåten henne har han uppträtt vänligt och glatt i början, sen har han, precis som du skriver, vänt totalt. DÅ har hon begripit vad som skulle ske men då var det för sent

Det är som en skräckfilm, men var tyvärr verklighet. Om PM någonsin berättar så kommer det visa sig att det gick till så här.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-19 kl. 18:28.
Citera
2017-11-19, 18:23
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Okej! :-)

Ja, jag är faktiskt också övertygad om att det är så. Och det är inte bara vi. På den tyska sidan var det en kvinna som skrev "jag hoppas att det här fallet får sin upplösning snart, så att jag kan återgå till ett normalt liv!"
Ja haha, jag förstår henne! Det är otroligt påfrestande att fastna i sådana här fixeringar. Särskilt denna fixeringen där man hela tiden pendlar mellan sjuklig nyfikenhet, mordisk avsky, vanmäktig medkänsla och galen hämndlystnad. Ja, måtte detta få ett slut snart annars får psykvården många psyken att lappa ihop. Kanske vi skulle föreslå ett litet uppehåll i den här tråden..!
Citera
2017-11-19, 18:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nej. Detta är det svenska forumet och då är det svenska som gäller! Jag tänker inte bidra med några offentliga inlägg på något annat språk, än mindre läsa dem. Det kan vi göra i privat konversation via meddelande. Tycker jag å det BESTÄMDASTE. Arabiska är t ex en stor grupp i Europa nu, som endast talar arabiska. Borde vi då inte fixa så de också kan vara delaktiga? Härmed översätter vi även till arabiska!

Håller med dig. Detta är ett svenskt forum. De nordiska språken förstår många av oss s långe vi håller oss till danska och norska, medan isländska och färöiska är något hemt annat.,
Att vår nytilllkomne tysktalande skribent skriver på engelska, vilket ok, för de flesta har ju läst engelska i skolan. Men Merwinna skulle säker sett att vi även tillät tyska härinne. Men tyska, spanska och franska är inga grund/obligatoriska ämnen utan valfria tillvalsämnen.

Såklart ny input behövs i tråden.
Speciellt som miss wannsbeemadsen snurrrar till debatten hela tiden. Agendan?
Vet ej men oförtröttlig propagandamaskin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in