Söker själv tips på bra nordiska deckar/thrillerserier. Har sett Bron, Dicte, Modus och alla andra svenska serier. Så norska/danska, eventuellt någon brittisk serie. Thanks!
Farang har jag sett några avsnitt av, inget för mig.
Söker väl egentligen brittiska serier i stil med The fall och The missing. (då jag typ sett alla nordiska serier.)
Hej har ett tips på en serie som heter slasher, gillar du Harper Island så ge denna en chans☺. Stranger things, outcast, dimman, kan åxå rekommendera. jag är en serie å film nörd men fick lite tilt just nu bara, så fråga gärna mvh zeriz
Jag är ute efter någon crime serie med mycket/en del humor.
Favoriter inom genren är Sherlock, Lucifer och True Detective.
Gärna att huvudkaraktären är speciell på sitt egna sätt som både Sherlock, Lucifer och Rust är i dessa serier.
Ganska specifika önskemål antar jag men det kanske finns nåt som passar min beskrivning.
edit: Det behöver iofs inte vara en crime, det handlar mer om att man ska digga karaktären rejält på grund av att denne är speciell plus att den gärna ska vara lite rolig.
Senast redigerad av abbish 2017-11-21 kl. 03:13.
Gärna att huvudkaraktären är speciell på sitt egna sätt som både Sherlock, Lucifer och Rust är i dessa serier.
Ganska specifika önskemål antar jag men det kanske finns nåt som passar min beskrivning.
edit: Det behöver iofs inte vara en crime, det handlar mer om att man ska digga karaktären rejält på grund av att denne är speciell plus att den gärna ska vara lite rolig.
Prova Mindhunter, första säsongen kom nu i höst. Karaktärerna är rätt sköna i den.
Finns det serier som påminner om Revenge (2011)? Jag är drygt halvvägs nu. Det som jag gillar med serien är bla, att det är en kvinnlig "superhero". Det är en bra blandning av dramaintriger och action. Aningen för lite action kanske. En väldigt kapabel kvinna utan att hon för den skull är någon övermänniska. Jag håller också på med serien Nikita men hon är aningen överdriven och där är det allt för mycket action. Någonting mellan Nikita och Revenge, det vore toppen.
Vill ha serier som är lik pretty little liars.. gärna lite mer thriller-aktigt med ”viktigast” är att det är lite high-schooligt, skvaller, tjejserie typ. Gossip girl, oC, one tree hill är redan sedda...
Jag har inte sett någon av serierna jag nu tipsar om kan Riverdale och 13 reasons why vara något. Ploppar upp då och då när jag scrollar netflix. Försökte mig på 13 reasons insåg att jag är för gammal för att bry mig om tonårsdrama.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!