2017-11-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Fick en liten avtändning efter jag käkat upp en 100 burk på en vecka, men bättre nu, äter lyrica som medicin så den hjälper väl lite.

Man ska trappa ner. Gick på Lyrica medicinskt i några år på maxdos och trappa ner, va sedan ren i nästan ett år utan problem. Tar idag då och då, dock i doser på max 150mg, ibland 200-300mg men blir för vinglig då. Ska nog trappa ut helt igen och ta mer sällan (jävligt lätt att man tar lite gabap elr pregab då man funkar i vardagen med det).

Lyrica borde ju teoretiskt ta bort all gabapentin avtändning då de går på samma receptorer bara att Lyrica är mer dospotent.

Gabapentin+pregabalin och baclofen är en riktigt flummig kombo. Tycker att alla borde köpa med baclofen till gabapentin eller pregabalin då det boostar på rätt mycket.
Citera
2017-11-18, 19:39
Medlem
heropsychodreamers avatar
Fick 300 mg Gabapentin mot nervsmärta. Skulle ta 1 första dagen, andra dagen 1x1 med 6 timmar mellan, och fortsatt 1x1x1 med 6 timmar mellan tabletterna.

När jag fick effekt av den första tabletten dämpade den iofs nervsmärta lite men jag fick också ett plötsligt kraftigt ångestpåslag och rejäl muskelvärk. Ångesten påminde om den psykos jag hade för tre år sedan med paranoia och rädsla för övernaturliga varelser. Jag brukar inte ha sån ångest eller ens speciellt stark ångest längre. (Jag blev skickad till somatiska akuten av 1177 men gav upp efter 4 timmar)

Ångesten och muskelvärken gick över efter 4-5 timmar. Tror ni ångesten kom från Gabapentinet? Tror ni muskelvärken är insättningssymptom som kommer gå över?
Citera
2017-11-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Fick 300 mg Gabapentin mot nervsmärta. Skulle ta 1 första dagen, andra dagen 1x1 med 6 timmar mellan, och fortsatt 1x1x1 med 6 timmar mellan tabletterna.

När jag fick effekt av den första tabletten dämpade den iofs nervsmärta lite men jag fick också ett plötsligt kraftigt ångestpåslag och rejäl muskelvärk. Ångesten påminde om den psykos jag hade för tre år sedan med paranoia och rädsla för övernaturliga varelser. Jag brukar inte ha sån ångest eller ens speciellt stark ångest längre. (Jag blev skickad till somatiska akuten av 1177 men gav upp efter 4 timmar)

Ångesten och muskelvärken gick över efter 4-5 timmar. Tror ni ångesten kom från Gabapentinet? Tror ni muskelvärken är insättningssymptom som kommer gå över?

Konstigt för gaba brukar folk som lider av ångest få utskrivet.
Citera
2017-11-18, 19:53
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Konstigt för gaba brukar folk som lider av ångest få utskrivet.

Jag vet. Jag blev helt uppvarvad och dyngtrött samtidigt också.
Citera
2017-11-19, 12:34
Medlem
Varför knarkar man på gabapentin när det finns lyrica? På vilket sätt är gabapentin bättre?
Citera
2017-11-19, 14:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Varför knarkar man på gabapentin när det finns lyrica? På vilket sätt är gabapentin bättre?

Lyrica är mycket vassare än Gabapentin. Gabapentin är mkt lugnare och vissa föredrar det
Citera
2017-11-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är är ju därför du ska införskaffa benso! Både mot ångest och sömn.
Har haft många vänner dom gått på CT och trappat ur.... det värsta är inte ångesten utan det är smärtan och ligga sömnlös

Kommit över 15st lyr. Så nu har jag både gaba och lyr för AT
Citera
2017-11-19, 18:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Kommit över 15st lyr. Så nu har jag både gaba och lyr för AT

Bra mannen men jag tror ändå inte att du får AT efter bara 1 vecka. Och OM du får du så lär den bli jääävligt mild
Citera
2017-11-19, 18:18
Medlem
Citat:
Lyrica är mycket vassare än Gabapentin. Gabapentin är mkt lugnare och vissa föredrar det

Föredrog personligen effekten på Gabapentin långt över Lyricas mer intensiva rus.
Citera
2017-11-19, 18:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Bra mannen men jag tror ändå inte att du får AT efter bara 1 vecka. Och OM du får du så lär den bli jääävligt mild

EDIT jag har gått på sub nu 2-4 mg i två månader tror jag. Jag LÄR få en AT. Men ska ladda upp med benso och Lyrica för 10 dagar
Citera
2017-11-19, 18:23
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Föredrog personligen effekten på Gabapentin långt över Lyricas mer intensiva rus.

Jag föredrog Gabapentin förr. Mjukt och fint rus, man sitter och myser vid TVn och äter godis
Men nu föredrar jag Lyrica alla dagar veckan, gärna tillsammans med alkohol. Tycker det blir som Amfetamin-light
Citera
2017-11-20, 11:59
Medlem
dorofotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer

Ja Gabapentin har det som biverkning samt risk för självmordstankar och andra psykiska lidelser. Tala om det för din läkare. Du kan titta på det i FASS. fass.se och sök på gabapentin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in