2017-11-19, 11:03
  #14557
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Man tar bort dina räntebidrag du parasiterar på, inför 30-år amortering på allas bostadslån som andra länder, man höjer fastighetskatten igen på Bostadsrättsföreningar som det var innan 2007 varvid månadsavgifterna går upp.
Man tar bort fri prissättning av andrahandsuthyrning och samma regler som hyresrätt och slopar ROT. Sen höjs räntan nu med start nästa år.

Ledsen att göra dig besviken men du kommer inte åt mig på det sättet lille pojk.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nja, bidragssystemen lär aldrig ryka, men du menar det kanske blir svårare för mina möjligheter/planer sen att mellan jobb sitta på akassa i min costa del sol lgh i ett halvår med en snygg blond tjej och glassa och återhämta sig? Jag tror inte det, men vi får se

Det är klart det ryker, allt fler blir upprörda över att skatten höjs samtidigt som man får allt mindre för den. Systemet går inte längre ihop och det kommer vrida om dina pungkulor.

Då kanske du t.o.m. blir tvungen att börja jobba och slipper då visserligen ljuga för tjejer om att du har ett jobb som du sagt att du gör.
__________________
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-11-19 kl. 11:07.
Citera
2017-11-19, 11:10
  #14558
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ledsen att göra dig besviken men du kommer inte åt mig på det sättet lille pojk.



Det är klart det ryker, allt fler blir upprörda över att skatten höjs samtidigt som man får allt mindre för den. Systemet går inte längre ihop och det kommer vrida om dina pungkulor.

Då kanske du t.o.m. blir tvungen att börja jobba och slipper då visserligen ljuga för tjejer om att du har ett jobb som du sagt att du gör.

Du är bara surputt just nu för din socialt kopperativa boende har minskat med 25% i värde på 2.5 mån, utan att något fundamenta överhuvudtaget ändrats!


Annars har jag ju möjlighet att jobba hemma när jag vill på mitt nuvarande jobb, så kanske man kan göra en deal med arbetsgivaren att jobba halvår från Spanien med VPN istället istället för bli frivilligt arbetslös igen.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2017-11-19 kl. 11:18.
Citera
2017-11-19, 11:14
  #14559
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du är bara surputt just nu för din socialt kopperativa boende har minskat med 25% i värde på 2.5 mån, utan att något fundamenta överhuvudtaget ändrats!

Annars har jag ju möjlighet att jobba hemma när jag vill på mitt nuvarande jobb, så kanske man kan göra en deal med arbetsgivaren att jobba halvår från Spanien med VPN istället istället för bli frivilligt arbetslös igen.

Jaha, 25% säger du, fick du fram den siffran när du rökte på igår?

Och larva dig inte om att du har jobb, du har själv medgivit om att du brukar ljuga om det för att kunna få ett ragg överhuvudtaget.
Citera
2017-11-19, 11:18
  #14560
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha, 25% säger du, fick du fram den siffran när du rökte på igår?

Och larva dig inte om att du har jobb, du har själv medgivit om att du brukar ljuga om det för att kunna få ett ragg överhuvudtaget.

Titta i tidningen, fria tider brukar du väl läsa?

Men för att få ut dig ur din för stora borätt du klamrat dig fast vid som en iller så höjer man även kostnaderna som sagt så att du rättar ditt boende efter matsäck och betalar vad det kostar och ska kosta.
Citera
2017-11-19, 11:23
  #14561
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Titta i tidningen, fria tider brukar du väl läsa?

Men för att få ut dig ur din för stora borätt du klamrat dig fast vid som en iller så höjer man även kostnaderna som sagt så att du rättar ditt boende efter matsäck och betalar vad det kostar och ska kosta.

Du kan kolla här: valueguard.se även om det är topic för en annan tråd men du kan inget annat än att ordbajsa.

Och nej jag har inte sagt att jag anpassar boendet efter kostnaderna, du har läsproblem. Inte konstigt att du inte kan få ett jobb, eller tjej.
__________________
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-11-19 kl. 11:28.
Citera
2017-11-19, 11:27
  #14562
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du kan kolla här: valueguard.se även om det är topic för en annan tråd men du kan inget annat än att ordbajsa.

Och nej jag har inte sagt att jag anpassar boendet efter kostnaderna, du har läsproblem.

Du har ju råd att betala för dig och klarar av dubbelt så höga kostnader så du byter ner dig till ett mindre boende jämfört med genomsnitt fattigare befolkningen i hyresrätter.
Citera
2017-11-19, 11:56
  #14563
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet med det nya skattesystemet är att det skapar inlåsning och högre priser, iom att det är extremt ofördelaktigt att röra på sig.

Själv tycker jag inte att det är rimligt att man ska beskattas bara för att man flyttat.

Flyttar man till en bostad med samma pris eller dyrare borde ingen skatt alls tas ut.

Nej det görs inte heller om det inte förekommer prisuppgång! På en fallande marknad med punka nu så slipper du dessutom hela tiden mindre flyttskatt.
Man kan sen ta bort flyttskatten med villoret att man bor 2 år i bostaden för att förhindra spekulation när din, svennes och 40-talisternas stora miljonvinster raderats bort.
Citera
2017-11-19, 12:10
  #14564
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vid marknadshyror hade den mellanskillnaden samlats hos ett fåtal redan rika hyresvärdar istället för utspritt hos den stora massan (hyresgäster) och minskat konsumtionsutrymme. Detta skapar sämre konjunktur då rika personer inte konsumerar på samma sätt från sitt stora överflöd och sparar medans "arbetarna" skickar iväg sina kulor och dom flesta har inget kvar vid den 25e. Detta är basic economic principles som högern neglierar pga av personlig girighet.

"förlorar en intäkt" Du är allt bra efterbliven du.

Så varför inte applicera samma resonemang på alla områden?

Oxfile ska ha ett reglerat pris på 50kr kilot till 0,1% av befolkningen som är slumpmässigt urvald. Likaså ska lyxbilar ha ett reglerat pris till en viss grupp osv.

Intäkterna för oxfilen och lyxbilarna hamnar ju annars bara hos de rika kapitalisterna så det är bättreatt de pengarna omfördelas till "arbetarna" ( dvs de 0.1% som är lyckliga om att av någon outgrundlig anledning få ta del av lottovinsten) Det ger ju bättre konjunktur!

BTW. Du antar att de som sitter på attraktiva hyresrätter primärt är "arbetare". Och kallar mig efterbliven..
__________________
Senast redigerad av flanders 2017-11-19 kl. 12:12.
Citera
2017-11-19, 16:32
  #14565
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så varför inte applicera samma resonemang på alla områden?

Oxfile ska ha ett reglerat pris på 50kr kilot till 0,1% av befolkningen som är slumpmässigt urvald. Likaså ska lyxbilar ha ett reglerat pris till en viss grupp osv.

Intäkterna för oxfilen och lyxbilarna hamnar ju annars bara hos de rika kapitalisterna så det är bättreatt de pengarna omfördelas till "arbetarna" ( dvs de 0.1% som är lyckliga om att av någon outgrundlig anledning få ta del av lottovinsten) Det ger ju bättre konjunktur!

BTW. Du antar att de som sitter på attraktiva hyresrätter primärt är "arbetare". Och kallar mig efterbliven..

Snälla, sluta göra så efterblivna jämförelser. Det är ingen rättighet att äta oxfilé varje dag för en billig peng, varje vecka eller ens en gång i månaden. Det går lika bra med fläskkarree för dom som inte har råd. Men att kunna bo är en rättighet. Du blir inte rånad eller misshandlad för att du måste köpa falukorv istället för oxfilé.

Ett boende är så mycket mer. Det handlar om trygghet på var boendet ligger bland annat. Dom mindre belevade får nöja sig med att bo i ett sunkigt ghetto där det är farligt att vistas utomhus så fort det börjat skymma. Dom värsta områderna är farliga även tidpunkter när det är ljust utomhus. Det är egentligen vad det handlar om.

Ju större plånbok desto större möjlighet att köpa sig fri från problemområden som får än rånad, misshandlad eller våldtagen som tjej.

Och det är inte rättvist för fem öre.

Dom värsta mångkulturvurmarna är ofta dom som vill ha marknadshyror. Vad kan det bero på? Leva i skyddad verkstad från problemen för att man har råd.
Citera
2017-11-19, 16:53
  #14566
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Snälla, sluta göra så efterblivna jämförelser. Det är ingen rättighet att äta oxfilé varje dag för en billig peng, varje vecka eller ens en gång i månaden. Det går lika bra med fläskkarree för dom som inte har råd. Men att kunna bo är en rättighet. Du blir inte rånad eller misshandlad för att du måste köpa falukorv istället för oxfilé.

Ett boende är så mycket mer. Det handlar om trygghet på var boendet ligger bland annat. Dom mindre belevade får nöja sig med att bo i ett sunkigt ghetto där det är farligt att vistas utomhus så fort det börjat skymma. Dom värsta områderna är farliga även tidpunkter när det är ljust utomhus. Det är egentligen vad det handlar om.

Ju större plånbok desto större möjlighet att köpa sig fri från problemområden som får än rånad, misshandlad eller våldtagen som tjej.

Och det är inte rättvist för fem öre.

Dom värsta mångkulturvurmarna är ofta dom som vill ha marknadshyror. Vad kan det bero på? Leva i skyddad verkstad från problemen för att man har råd.

Jämförelsen är helt relevant. Det är en rättighet att äta, men inte oxfile. Det är en rättighet att bo. Men inte till mycket reglerade hyror i extremt attraktiva lägen. Menar du att man riskerar livet om man bosätter sig i någon av de områden som inte är extremt attraktiva?

Varför ska samhället subventionera så att några, extremt få, utvalda ur alla samhällsklasser ska få bo extremt attraktivt men oerhört billigt? Det är lika efterblivet som att samma minoritet ska få subventionerad oxfile.
Citera
2017-11-19, 18:08
  #14567
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men kom då inte och klaga på att pensionärer bor kvar i stora hus trots att de inte behöver och därmed undanhåller mycket boyta för de som har behov av mere. Acceptera läget utan gnäll om att det är bostadsbrist. Take it or leave it, du sitter inte i sjön direkt.
Min kommentar om pensionärer som bor alldeles för billigt i alldeles för stora hus var tänkt som en jämförelse med vissa åsikter om välbärgade äldre som bor billigt i hyreslägenheter.
Citera
2017-11-19, 18:14
  #14568
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Min kommentar om pensionärer som bor alldeles för billigt i alldeles för stora hus var tänkt som en jämförelse med vissa åsikter om välbärgade äldre som bor billigt i hyreslägenheter.

Totalt nonsense-inlägg. De skiter väl i om du tycker att de borde betala mer, till skillnad från dig har de löst sin boendesituation själv och betalat för det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in