2017-11-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mig veterligen har jag aldrig sagt det. Det är ganska likvärdigt.

PM kommer sannolikt att få fängelse, men vi får se vad sk RPUn indikerar.
Jag skrev allmänt "alla".
Jag tror PM skulle föredra fängelse eftersom de har verkstäder.
Hur det är med den saken på rättspsyk undrar jag. (?)
Dessutom anser han nog inte själv att han är sjuk. Tror inte det passar hans självbild.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-19 kl. 01:16.
Citera
2017-11-19, 01:15
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En sak som jag tycker är ett tecken på irrationellt beteende hos PM är när han räddas.
De erbjuder honom torra kläder vilket borde vara naturligt att tacka ja till.
Och samtidigt med klädbytet tvätta sig.
Rullat ihop mordkläderna och i ett obevakat ögonblick knuffat dem över relingen.
Det verkar knäppt samt irrationellt.
Att istället välja att sitta i våta mordkläder och frysa samt tyst och "vilja gå in i sig själv".
Dvs nog gå igenom svar han kan tänkas få av polis och press när han kommer i land.
Mej det är ett helt rationellt beteende. Byfånen fattade inte att han skulle åka fast. Han trodde en liten välkomstkommite jublande skulle vänta på honom. Gråtande av lättnad över att han överlevt det fruktansvärda u-båtsdramat.
Citera
2017-11-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Mej det är ett helt rationellt beteende. Byfånen fattade inte att han skulle åka fast. Han trodde en liten välkomstkommite jublande skulle vänta på honom. Gråtande av lättnad över att han överlevt det fruktansvärda u-båtsdramat.
Så kan det varit. Men varför bad han om ursäkt för att han ville sitta tyst och gå in i sig själv?
Tyder väl på att han måste förbereda sig väl. Tänka igenom alla frågor han kunde tänkas få.
Kort sagt-det bekymrade honom vad som skulle komma när han kom i land.
Han sa ju inte ett knäpp till sina räddare på hela resan vilket de tyckte var underligt, så som han pladdrade när han väl kom i land. Irrationellt beteende tycker jag iallafall.
Citera
2017-11-19, 01:36
Medlem
Citat:
Jag skrev allmänt "alla".
Jag tror PM skulle föredra fängelse eftersom de har verkstäder.
Hur det är med den saken på rättspsyk undrar jag. (?)
Dessutom anser han nog inte själv att han är sjuk. Tror inte det passar hans självbild.

Där har du helt rätt, han har INGEN självinsikt. Som andra.

Han bara lever ut sin Fantasi.
Och snarast förväntar sig applåder.
Citera
2017-11-19, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men förmodligen inte att det skulle ske så snabbt. Han blev nog ytterst förvånad.
Hans nöjda uppsyn då han klev iland, trots att han älskade ubåt hade sjunkit, var den fördröjda ytterst starka känslan av att (äntligen) hade begått brottet han så länge hade fantiserat om.
Varför betedde han sig inte så då i räddningsbåten?
Citera
2017-11-19, 02:04
Medlem
Citat:
Varför betedde han sig inte så då i räddningsbåten?

Förmodligen för att det var FÖRST DÅ han insåg att ett uppbåd av poliser väntade på honom.

NU kommer en rättegång. Vi får vänta och se, helt enkelt.
Citera
2017-11-19, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Där har du helt rätt, han har INGEN självinsikt. Som andra.

Han bara lever ut sin Fantasi.
Och snarast förväntar sig applåder.

Om PM lider av NPD. Det är svårt att behandla NPD eftersom de inte har självinsikt i sina problem.
Det ingår ju i störningen som de har och som de inte kan hjälpa att de har.
(Ett barn som föds med en kromoson för mycket har ju inte valt det heller.)
Störningen är ärftlig även om tex inte alla helsyskon får den i samma familj.
Sedan har miljön stor betydelse för hur det utvecklas och barn kan inte välja sina föräldrar.

Men NPD kan skilja på rätt och fel när det handlar om tex kriminalitet och mord naturligtvis.
Men sedan kan det samverka med andra störningar också så att de eventuellt kan räknas som psykisk sjukdom.
Det där är olika från fall till fall.
På tal om självinsikt. Svart/vitt tänkande är bland det vanligaste tankefelet som vi människor gör.
Citera
2017-11-19, 03:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eller så kanske bara några spännande dagar hade räckt för ett helt liv... Om man hade fått vara med här till exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

Herregud Mervinna, sitta instängd som en rotta i den dumma plåtburken, är det verkligen toppen av lycka?
Citera
2017-11-19, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eller så kanske bara några spännande dagar hade räckt för ett helt liv... Om man hade fått vara med här till exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek
Det är spännande att åka ut med en fiskebåt också. Särskilt om skepparen är snygg.
Glöm PM och ubåtar nu Merwinna.
Citera
2017-11-19, 10:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att han försökte förföra henne? Det tror jag inte alls! Han hade hittat sitt offer och det var, för honom, läge just då i tid och rum, läge för hans perversa lustar att agera just då. Han ville inte vänta längre. Skit samma vilka vittnen som visste om dem och avresan. Han trodde han skulle kunna klara sig.

Precis så tror jag också.
Citera
2017-11-19, 10:57
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
...
Well, this is just it, we know the knife stabbings were not deadly by themselves, and if she had been choked, that would most certainly have been determined in the autopsy, due to all the forensic evidence that a choking will result in.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I think she died from loss of blood. I think PM deliberatly stabbed her in the way he did, with the intent that she would die slowly, and before she died, he wanted her to realize that she really was going to die, this was his main motive, next to the partitioning of the body.
...

So on one hand you mentioned, that the knife stabbings were not deadly by themselves, choking would have been determined in the autopsy. On the other hand you say bleeding to death caused by the stabbings is the reason. Why hasn't that been found in the autopsy? Is this not a contradiction?
Citera
2017-11-19, 11:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
So on one hand you mentioned, that the knife stabbings were not deadly by themselves, choking would have been determined in the autopsy. On the other hand you say bleeding to death caused by the stabbings is the reason. Why hasn't that been found in the autopsy? Is this not a contradiction?

Quite the contrary, bleeding to death is the one and only cause I have been able to find that would not show up in any specific, provable, way of being the death cause.

Ýou can bleed alot, without dying, you can get stabs like KW, witout dying. So those things alone are not enough to say someone died, if you get treatment. However, in the lack of any other evidence of cause of death, I believe the conclusion can be no other - the stabbings causing bleeding led to her death. We know it would if it was not treated and nothing else caused her death before she bled to death. So in my opinion it is a very plausible cause, and a highly likely.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in