2017-11-18, 13:24
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Sen när behöver man giltig ursäkt för att lägga veto i FN? USA har ju blockerat varenda jäkla resolution om Israel.

Avskaffa vetorätten för säkerhetsrådet istället. Vågar ni amerikanska fanbois att stödja något sådant?
Frågan i säkerhetsrådet handlade om att fortsätta utreda kemvapenattacker, inte belägga stater med några långtgående åtgärder, såsom hänvisning till domstol.
Citera
2017-11-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
De som gör det hamnar på CIA lista över nyheter som de sätter etikett på, här är ett exempel:
http://www.zerohedge.com/news/2016-11-16/zero-hedge-targeted-list-fake-news-sources
Enligt den sidan 21stcenturywire.com

samt:

Utan att ge nått exempel, bara säga att det är "vilseledande och / eller potentiellt opålitliga" och "clickbait" och många köper det rätt av, kolla på Swan65 som exempel, skräckexemplet där jag inte vill du ska hamna, han kollar nån av alla dessa sidor för att se om han får läsa eller inte.

Underrättelsetjänster som angelägna om hur informationen till allmänheten är märker ju givetvis sådana sidor, som exempelvis 21WIRE.

Nisse, Nisse, Nisse.. 😐
För det första, du hittar inget krig i historien som inte har konspirationer, så att det inte förekommer några "konspirationer" överhuvudtaget i Syrien är extremt naivt att tro.
För det andra, så är 21stcenturywire en av den fria median.
För det tredje, så blir jag orolig för dig om när du också använder sådana sidor. Visst, man ska veta vad man läser och vem avsändaren, men inte helt vifta bort information för att en Snopes eller liknande säger det.

Då gör vi såhär, vad är det som spricker i artikeln? Förklara gärna, är det bluff allt ihop eller hur menar du?
http://21stcenturywire.com/2016/09/20/exclusive-aleppo-media-centre-funded-by-french-foreign-office-eu-and-us/
AMC existerar, onekligen, (här är deras Kvitter tex) och du ser ofta deras logga i väst i medier som rapporterar från Syrien.
Mannen i blå tröja i 21Wire länken är Mahmoud Raslan, som var med och högg huvudet av en tolvårig palestinsk pojke innan han tog fotot av Omran i ambulansen.
Så sjuka är dom, Syrien handlar verkligen inte om politiskt ståndpunkt eller sånt, utan Sanning vs. Lögn, Rätt vs. Fel.
Känner du igen honom? De är han som tar selfien här:
BBC.com: Syria conflict: Boy beheaded by rebels 'was fighter'
De dök upp allihopa i ett inslag via AMC till Channel 4, som promotade "frihetskämparna" som högg huvudet av ett barn. Här är dom: Channel 4 Up Close with the Rebels

Sveriges Radio träffade White Helmets, och skötte sin rapportering från Kilis, Turkiet.
Hon mötte ledaren för White Helmets här: https://goo.gl/maps/yCBRZNX3yTu (Google Street View) ett Militärsjukhus i Turkiet och zoomar du ut ser du hur strategiskt placerat det är.

Vilken MSM är detta? BBC? CNN? Guardian? RT? SVT? Channel 4?
Har du på nått vis bestämt dig för att USA är Good Guys och håller fast vid det, eller blev du såhär?
Verkligheten blir aningen otäckare om de inte filtreras via Pro-Terror Median i Väst, det är nog den vanligaste anledningen att folk blundar och väljer att tro de som serveras dem. (överlag, hur de är med dig vet jag inte)
En Swan65 / Hope.N.Dreams light och de säger jag inte för va taskig utan som ett wakeup-call, hur illa det kan gå.

Hur är det med SouthFront? Får du kolla på Syrian War Report tex? (SF uppskattas tom. av de Pro-NATO människor jag känner)

Tror du på innehållet i denna artikeln, från Times? http://time.com/3719129/assad-isis-asset/
(klassisk Masonic/Zionist way of DisInfo, de vänder på det och anklagar deras fiender för vad de hittar de själva gör)

Ok. Jag gör en koll eftersom du lagt ner så mycket arbete på din post.

1. Du påstår att denne Mahmoud Aslan var med och högg huvudet av en 12-åring.

Fakta enligt Sputnik (som också är en rysk trollkälla) är att det finns en bild på honom där han står framför några män som PÅSTÅS vara samma män som vid ett annat tillfälle finns på en bild där ytterligare en annan man gör detta. Jag kan inte ens säkert säga att det är säkert att det är samma män på bilden. Det insuineras bara via twitterkällor i rysslänken. Alltså konspirationsteorier.

Så nej, han har inte varit med om någon halshuggning som du skriver. Inte hjälpt till, och inte ens varit där när det skedde finns det något stöd för. Bara konspirationsteorier. Igen. Så som det alltid slutar när man börjar nysta i trollkällorna. Du fattar varför jag ledsnat va? Orka göra detta om och om igen för varje hittepå-fakta som presenteras i den här tråden av Slaktaren i Damaskus hejarklack.

Och nej, jag ör inte okritisk till USA. Men med USAs alla fel och brister är det ändå 100 gånger bättre än Assad, Iran och Ryssland.

Kollar Southfront ibland, men med extra kritiska ögon.
Citera
2017-11-18, 16:36
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Och nej, jag ör inte okritisk till USA. Men med USAs alla fel och brister är det ändå 100 gånger bättre än Assad, Iran och Ryssland.

Assad och Iran tillhör åtminstone regionen. USA däremot är en inkräktare som kommer från 10000km håll och mördar folk höger och vänster. USA har inga vitala intressen i den här regionen, de tillhör inte regionen. Ju tidigare de försvinner desto bättre...
Citera
2017-11-18, 16:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Assad, Iran och Ryssland invaderar inte andra länder, det är i mina ögon väldigt många plus. USA:s värsta fel är att de gör precis det, de har gjort statskupper i väldigt många länder och invaderat flera bara sedan 2000. De går dessutom fria från alla sina krigsförbrytelser, vilket tydligt visar vilken galen obalans det råder i världen.
Citera
2017-11-18, 17:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Assad, Iran och Ryssland invaderar inte andra länder, det är i mina ögon väldigt många plus. USA:s värsta fel är att de gör precis det, de har gjort statskupper i väldigt många länder och invaderat flera bara sedan 2000. De går dessutom fria från alla sina krigsförbrytelser, vilket tydligt visar vilken galen obalans det råder i världen.
Ryssland har invaderat Ukraina och Georgien. Iran förser rebeller i regionen med vapen. Hur kan du vara så efterbliven att du inte ser det?

Du har redan från dag ett varit en bevisad hycklare sedan lång tid tillbaka. Du hänvisade så gott som till alla människorättsorganisationer för att fördöma Israels krigsförbrytelser i Gaza och i Libanon. Nu när samma organisationer anklagar regimen i Syrien så står du och försvara regimen? Hur äcklig och inkonsekvent kan man få vara i din värld?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-11-18 kl. 17:46.
Citera
2017-11-18, 17:41
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det verkar som att rebellerna i östra Ghouta med framgång har övertagit områden från regimen trots den urskillningslösa bombarderingen från regimens sida mot området.

http://syria.liveuamap.com/en/2017/15-november-east-ghouta-footage-showing-ahrar-alsham-storming
Det följer ett tydligt mönster att attackera rebellerna med kemvapen när de genomföra större offensiv.

Vi vet att attacken mot Khan Sheikoun genomfördes för att bestraffa rebellerna för deras offensiv mot Hama. Detsamma hände med rebeller i södra Syrien där rebellerna försökte bryter belägringen och rapporter om kloringas spreds. Nu har det kommit rapporter om att rebellerna i östra Ghouta utsatts för kloringas, vilket återigen föregås av rebellernas offensiv i området.

Allting talar för att du skiter i det syriska folket när de behöver all stöd de kan få. Det är bara vissa människor som är skyddsvärda enligt dig.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-11-18 kl. 17:47.
Citera
2017-11-18, 17:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ok. Jag gör en koll eftersom du lagt ner så mycket arbete på din post.
Tack

Citat:
1. Du påstår att denne Mahmoud Aslan var med och högg huvudet av en 12-åring.
Jag påstår inte de för någonting jag hört på kvitter eller liknande. Varenda unge du sett från Syrien, Bana, Omran, Aylan osv, är utnyttjade i propagandasyfte men när de högg CIA/al Zinki högg huvudet av ett tolvårigt barn, och de som följde efter i media, chockade fan till o med mig.

Jag vet inte vad Moon of Alabama ger för utslag på "konspirationsmätaren" men här finns de och läsa, och om du inte tror de är sant så kan du klicka dig vidare och se när de lägger upp ner han och skär huvudet av honom. (inget Gore direkt länken nedan utan du får klicka dig vidare isf)
CIA Rebels behead kid and other recent US sucesses in Syria (MoonOfA)

Citat:
Fakta enligt Sputnik (som också är en rysk trollkälla) är att det finns en bild på honom där han står framför några män som PÅSTÅS vara samma män som vid ett annat tillfälle finns på en bild där ytterligare en annan man gör detta. Jag kan inte ens säkert säga att det är säkert att det är samma män på bilden. Det insuineras bara via twitterkällor i rysslänken. Alltså konspirationsteorier.
Det var en länk till BBC?
Syria conflict: Boy beheaded by rebels 'was fighter'
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36843990
Citat:
The sister of a boy filmed being beheaded by Syrian rebels has disputed a claim by a pro-government Palestinian militia that he was not a fighter.
The Liwa al-Quds (Jerusalem Brigade) said Abdullah Issa was just a 12-year-old from a poor refugee family who lived in a rebel-held area of Aleppo.
His sister later said on Facebook that he was a Syrian from Homs who went to "fight and defend his country".
Members of the Nour al-Din al-Zinki Movement are accused of killing him.
Så via Facebook har BBC fått tag på pojkens syster, som hävdar att han "was a fighter"
bildlänk på pojken som "was a fighter" kolla (ej Gore), de är en tolvårig pojke, BBC är sjuka i huvudet. "was a fighter" - rättfärdiga de att han fick huvudet avhugget av CIA Brigade?

Sen dök de upp på Channel 4, som tog ner videon efter alla pekade ut vad de för sjuka jävlar de promotade här är dom

Citat:
Så nej, han har inte varit med om någon halshuggning som du skriver. Inte hjälpt till, och inte ens varit där när det skedde finns det något stöd för. Bara konspirationsteorier. Igen. Så som det alltid slutar när man börjar nysta i trollkällorna. Du fattar varför jag ledsnat va? Orka göra detta om och om igen för varje hittepå-fakta som presenteras i den här tråden av Slaktaren i Damaskus hejarklack.
Jag fattar inte ens hur du nystade, men du nystade fel. Detta är väl en av de mer nertystade händelserna i Syrien (bland många andra)

Corbett Report gjorde en bra beskrivning av händelsen, enda gången jag hört honom arg, men de var jag var också: URGENT: MSM Syria Lies NEED TO BE EXPOSED...Before It's Too Late (YouTube)

Citat:
USA har hamnat i Israels klor, och utför deras Agenda, hela "War on Terror" är Israelisk Intel som utförs av US Army, USA har ingen nytta av krigen de bedriver, tvärtom körs deras ekonomi i botten, Mellanöstern i ruiner och Europa av enorma flyktingvågar.
Iran har typ aldrig gjort nått fel, när Netanyahu "Delete your Account" video
(Hoppas du sitter ner, "because this one is Whopper") https://youtu.be/Gq-G413sl0A så drar han ett hypotetiskt fall om iranska mammor inte skulle va stolta om de sprängde JCC fult med jewish children i Argentina av ställen.
Psykopaten Netanyahu får hitta på nått, helt enkelt.

Citat:
Kollar Southfront ibland, men med extra kritiska ögon.
Men varifrån får du nyheter från Syrien då? Jag försökte en vecka att hålla mig till vad Väst MSM rapporterade, jag klarade ett inslag innan jag de sken av AMC och skådespel (Channel 4)
De rapporterar ju knappt, och när de väl gör det så är det ljuger dem, Aleppo Victory som exempel: (FB) Massmedias bevakning av Kriget i Syrien

Om du är en vanlig svensk så har du verkligen ingen anledning att stödja ISIS, terrormedia och sionisterna, Swan65 och Hope.N.Dreams är sionister, men för vanliga människor är de bara sjukt vad de håller med.

Igen, Syrien handlar verkligen inte om politisk ståndpunkt eller liknande, de är Sanning vs. Lögn - Rätt vs. Fel

EDIT: Var det denna du menar är Sputnik? 21stcenturywire.com om AMC och killen i blå t-shirt är samma som du ser i BBC länken, som högg huvudet av en 12 palestinsk pojke, och som tog fotot av Aleppo Ambulance Boy (Omran) och som är hubb mot väst för vilka nyheter som kommer igenom.

White Helmets Side by Side with Alqaeda (YT) är så pass exponerade att det är svårt att missa.
Här är en lite rolig exponering av dem, de har tom. sin White Helmet när de... tvättar golv eller vad de nu gör https://twitter.com/walid970721/status/907557648085766146
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-11-18 kl. 17:58.
Citera
2017-11-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ryssland har invaderat Ukraina och Georgien. Iran förser rebeller i regionen med vapen. Hur kan du vara så efterbliven att du inte ser det?

Du har redan från dag ett varit en bevisad hycklare sedan lång tid tillbaka. Du hänvisade så gott som till alla människorättsorganisationer för att fördöma Israels krigsförbrytelser i Gaza och i Libanon. Nu när samma organisationer anklagar regimen i Syrien så står du och försvara regimen? Hur äcklig och inkonsekvent kan man få vara i din värld?

Mera fake news från dig. Ryssland har inte invaderat vare sig Ukraina eller Georgien. Eller ja, dom gick in i Georgien, men det var efter att Gerogien gick till attack först, sååå fel igen kompis.
Citera
2017-11-18, 17:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är din syn på de sakerna. Och även om det synsättet skulle vara själva sanningen, vilket det inte är, så ligger de ändå ljusår efter USA:s otaliga krigsbrott i andra länder.

Och Assad är ju ett fromt litet lamm i jämförelse med Obama och Trump. Trump som skickar missiler som middagsunderhållning, tvärsöver Atlanten. Ingen makthavare toppar en sån sak.
Citera
2017-11-18, 18:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Öh, Ukraina och Georgien då? Eller förnekar du att Rysk trupp har opererat där?

För övrigt skrämmande att Ryssland lägger ett veto mot utredningen om användandet av kemvapen i Syrien. kemvapen hör inte hemma i krig. Men Ryssarna vet antagligen att Assad använder kemvapen
precis som hans baathpartikompis Saddam gjorde
Citera
2017-11-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Öh, Ukraina och Georgien då? Eller förnekar du att Rysk trupp har opererat där?

För övrigt skrämmande att Ryssland lägger ett veto mot utredningen om användandet av kemvapen i Syrien. kemvapen hör inte hemma i krig. Men Ryssarna vet antagligen att Assad använder kemvapen
precis som hans baathpartikompis Saddam gjorde

Dom har inte invaderat länderna a la USA-stil så du har inget att komma med. Snacka om att sjunka lågt...

Vi har redan pratat om det vetot, tycker du inte det är lika skrämmande att USA också röstade nej? Pajas
Citera
2017-11-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Det är inte ovanligt att "jobbiga" individer försvinner i Tyskland under suspekta förhållanden.
Baader meinhofs kollektiva "självmord" i fängelset eller hur flera nyckelpersoner i NSU skandalen bara för några år sen försvann genom "självmord" är några exempel.

Ytterligare konspirationsteorier, i form av insuinationer utan några riktiga bevis. Att du orkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in