Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 22:53
  #8197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av year
Vissa avsnitt av 'Öppet arkiv' är 1 timmar fel.
Tog ner några random av rederiet, för att visa en som inte sett dom innan.
Såhär ska drama se ut.!! Ville jag visa. Och text visades bara ibland. Kollade dagen efter.
Och texten var exakt 1 timmar fel, mysko, eller gjorde jag fel.

Exempel
1
01:00:02,160 --> 00:00:06,640
Jag trodde jag gjort
ett outplånligt intryck på dig.

2
01:00:06,800 --> 00:00:11,920
-Nej, jag är ledsen.
-Det gör inget.

Edit igen texten är 1 timma fel. och inget annat

Minns att när Öppet arkiv lanserades fanns det program där texterna låg 10 timmar fel, vet ej om dessa ligger kvar.

Jag löste det med Subtitle Edit.
Citera
2017-11-16, 23:14
  #8198
Medlem
Vi glömmer min fråga, var visst bara med Öppet Arkiv som jag minns det, och den finns inte där.
Dom verkar flyttat den till svt, och hittar inte avsnitten sen, var i.a.f i säsong 5-6 som det var problem med. Jag svamlade kanske.

----
Sorry
Citera
2017-11-17, 19:32
  #8199
Medlem
AnotherStrangers avatar
Testade just Playback igen, 5 timmar bakåt på SVT1, laddade ner 60 min - funkade perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av idealman1966
Såklart är ts filen 0 byte under nedladdningen, när nedladdningen är KLAR så visar den ju storleken, så är det ju med vilken fil som helst man laddar ner UNDER själva nedladdningen..
Nu fungerar Playback igen och du har faktiskt fel - ts-filen växer sig större och större under nerladdningen, så står den på 0 så vet man att något är galet.
Citera
2017-11-17, 23:26
  #8200
Medlem
Hej! Kommer inte in på Umans sajt så jag kan inte kolla där. Vill ladda ner en film som gick nyss på TV2. Kommer jag ihåg formatet man ska ange kanal i fel? Jag skriver "svt2" för kanal och då stängs Playback.exe. Med annat jag försökt får jag veta t.ex. "tv2 is not supported" men fönstret stängs inte.

Nej, jag har inte den nya versionen eftersom sajten inte är tillgänglig, men jag har kunnat ladda ner fint med den gamla senast häromdagen (det vanliga programmet dock, inte Playback).
Citera
2017-11-17, 23:50
  #8201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Hej! Kommer inte in på Umans sajt så jag kan inte kolla där. Vill ladda ner en film som gick nyss på TV2. Kommer jag ihåg formatet man ska ange kanal i fel? Jag skriver "svt2" för kanal och då stängs Playback.exe. Med annat jag försökt får jag veta t.ex. "tv2 is not supported" men fönstret stängs inte.

Nej, jag har inte den nya versionen eftersom sajten inte är tillgänglig, men jag har kunnat ladda ner fint med den gamla senast häromdagen (det vanliga programmet dock, inte Playback).

Kommer du åt denna https://uwtd.me/old_fix/playback_BETA.zip ?
Citera
2017-11-18, 00:31
  #8202
Medlem
Ja, nu verkar sajten funka igen, så då ordnar det sig nog.

Man jag undrade egentligen bara om formatet för att ange TV-kanaler. Nu hittar jag det inte på sajten heller och vad jag kan se finns ingen hjälpfil bifoga. Nån som kan lista hur det ska vara? Fr.a. SVT.
Citera
2017-11-18, 01:30
  #8203
Medlem
Jaha, nu har jag den nya versionen. No go. Har provat med både playback.exe och playback_beta.exe, samma resultat. Nu funkar det ända fram tills jag ska ange filnamn. När jag gör det och trycker ENTER stängs programmet.

Jag har ny dator med Windows 10. Har inte haft några som helst problem med vanliga umanprogrammet (det gamla alltså). Det var först när jag ville använda Playback som det blev knepigt.
Citera
2017-11-18, 03:41
  #8204
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Jaha, nu har jag den nya versionen. No go. Har provat med både playback.exe och playback_beta.exe, samma resultat. Nu funkar det ända fram tills jag ska ange filnamn. När jag gör det och trycker ENTER stängs programmet.
Drog just ner hela filmen från SVT2 utan problem. I playback_BETA.exe så anger du svt2 som kanal. Jag har oxå Windows 10. Se till att playback_BETA.exe ligger i mappen uwtd och att du dragit ner senaste versionen av den.
__________________
Senast redigerad av AnotherStranger 2017-11-18 kl. 03:49.
Citera
2017-11-18, 09:59
  #8205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Testade just Playback igen, 5 timmar bakåt på SVT1, laddade ner 60 min - funkade perfekt.

Nu fungerar Playback igen och du har faktiskt fel - ts-filen växer sig större och större under nerladdningen, så står den på 0 så vet man att något är galet.
Jaha precis som en pen.... I Det svart kommandofönstret ? Jag åsyftade på Utforskaren i windows sörrö..
skämt åsido..Va bra då, Lycka till!
Citera
2017-11-18, 11:39
  #8206
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealman1966
Jag åsyftade på Utforskaren i windows
Jag också. (Men visst, för att se den blir större kan du behöva uppdatera mappen eller gå ur den och gå in i den igen.)
Citera
2017-11-18, 13:09
  #8207
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Jag också. (Men visst, för att se den blir större kan du behöva uppdatera mappen eller gå ur den och gå in i den igen.)
F5
Citera
2017-11-18, 13:10
  #8208
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Finns det något program som auto-inspelar program från en playtjänst? Betalsidor som viaplay och cmore går t.ex inte att rippa med svtplay-dl eller youtube-dl, och jag har inte tid att spela upp hela programmet på hemsidan medan jag spelar in det med något program. Vad jag söker är ett program som typ imiterar en uppspelning och spelar in från en webbsida, eller som slår på och slår av inspelningen av sig själv för varje avsnitt?

Eller är enda möjligheten som finns att man startar ett avsnitt, börjar spela in med nåt annat program, måste sitta och vänta tills avsnittet är klart för att trycka stopp på rätt ställe?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback