2017-11-17, 20:44
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Rikards dotters mamma är syster till Jonas Gardell, alltså Stina Gardell. Flickan är redan ca 15 år gammal.

Ursäkta om jag är lite trög, men jag förstår inte vad du menar.
Citera
2017-11-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Ursäkta om jag är lite trög, men jag förstår inte vad du menar.

Jonas Gardells syster Stina Gardell är mamma till Rikards dotter.
Citera
2017-11-17, 20:49
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Rickard Wolff hade en uppenbarelse som förde tankarna till stanken av ruttet margarin.

Han föredrog väldigt unga pojkar, något han gärna manifesterade offentligt. Både i valet av pojkvänner men även i sånger som "Vackra pojkar, vackra män". Kultur-Sverige har inte blivit fattigare av hans frånfälle och även om det kanske inte var bögpesten som tog honom så dog han antagligen i sviterna efter ett ohälsosamt leverne med enormt många sexpartners, alkohol, ciggaretter och möjligen även droger under vissa perioder i livet.

Folklig blev han aldrig, någon större talang var han heller aldrig, varken som skådespelare eller sångare. Däremot älskade media honom och han är mer omskriven som kändis än för faktiska meriter.
Senast redigerad av Stureplansstekaren 2017-11-17 kl. 20:52.
Citera
2017-11-17, 20:49
Medlem
Onan-erarens avatar
Han var fantastisk med Helena Bergström i filmen Änglagård, nu sjunger han nog visor med sin favoritartist Edith Piaf i himmelen. Vila i frid.
Citera
2017-11-17, 20:51
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Nog har det gått inflation i ”den folkkäre artisten” så fort någon som på minsta sätt gjort sig ett namn.
Var RW ”folkkär”?
Själv tyckte jag han var ganska övervärderad, medelmåttig men pretentiös i sina gestaltningar. Men han kan ju ha varit en bra människa för det.

Beror på generation hos äldre var han säkert omtyckt och således folkkär. Min mamma som är född 54 verkar gilla honom.
Citera
2017-11-17, 21:00
Medlem
cece123s avatar
Trist, när jag såg bilden på Rickard från hans sjukbädd förstod jag att han inte hade långt kvar.
Jag läste om honom igår och trodde inte att han skulle överleva detta år.
Tråkigt att han dog snabbare än så.
Jag kunde aldrig ana mig till att det var så illa om det inte vore för bilden.
Tragiskt för hans dotter och så tråkigt att inte han finns mer.
Tyckte verkligen om hans starka personlighet och höra på hans röst.
Citera
2017-11-17, 21:01
Medlem
Mina tankar går till hans närmaste familj och särskilt till hans lilla dotter som bara är 12 år. Inte bara gick hennes pappa bort alldeles för tidigt, nu får hon se honom varje dag i december fram till julafton i julkalendern på TV.

Rikard Wolff var en fantastisk, kreativ, människa som kommer lämna ett tomrum efter sig. Vila i frid.
Citera
2017-11-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
Har absolut ingenting emot RW däremot så är ju SVT Plays hyllning av han med en maratonlång livesändning smått löjlig. Man kan ju tro att det är kungen som gått bort eller nån stor stadsman som blivit mördad.
Sjuka sjuka SVT

Vad har knugen gjort för att förtjäna en maratonlång livesändning förutom att ha fötts in i sitt ämbete?
Inte mycket.
Citera
2017-11-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Nog har det gått inflation i ”den folkkäre artisten” så fort någon som på minsta sätt gjort sig ett namn.
Var RW ”folkkär”?
Själv tyckte jag han var ganska övervärderad, medelmåttig men pretentiös i sina gestaltningar. Men han kan ju ha varit en bra människa för det.
Delar din uppfattning. Inget ont sagt om RW, men folkkär? Nej... Han var inte en Astrid Lindgren, eller Gösta Ekman. Media hyllar som vanligt någon som passar in i deras egna skrå.
Citera
2017-11-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Delar din uppfattning. Inget ont sagt om RW, men folkkär? Nej... Han var inte en Astrid Lindgren, eller Gösta Ekman. Media hyllar som vanligt någon som passar in i deras egna skrå.

Måste också hålla med. Folkkär var han väl aldrig. Däremot verkade han vara genuint godhjärtad, sympatisk och väldigt artig i alla sina framträdanden.

Det är fan sjukt att läsa alla elaka kommentarer mot någon som aldrig verkar varit elak själv. Att han var bög var väl inget han direkt skyltade med heller.
Citera
2017-11-17, 21:25
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Lungemfysem? Är det en biverkning av HIV? Trist, han var en skön snubbe.

Min mamma hade det - till följd av att ha rökt 40-60 cig om dagen. Vidrig sjukdom - du kvävs till döds.
Citera
2017-11-17, 21:25
Medlem
Tintinikongos avatar
George Michael dog väl också av lungsjukdom? Kan tänka mig att Wolf led av HIV, det gjorde väl Michael. Inte för att HIV dödar nuförtiden, men den gör väl fortfarande att kroppen är sämre på att klara sjukdomar. Michael var ju ytterst nära döden redan för några år sedan. Då var det också lungorna, vill jag minnas. Visst var Wolf PK, men jag väljer att minnas honom för hans sköna skådespeleri i Änglagård. Samt för hans coola röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in