2017-11-17, 18:35
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Exakt min tanke. Alla utom Börje Ahlstedt är väl döda?
Felix Herngren lever väl i högsta välmåga?
Citera
2017-11-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Du. Är skadan redan skedd gällande enfysem så hjälper det inte att sluta röka. Lungorna är förstörda och kan inte repareras.

Ja, det stämmer att lungorna är förstörda och inte går att repareras men hade han slutat röka när han fick reda på att han hade sjukdomen hade han levt i dag och säkerligen flera år framöver.
Citera
2017-11-17, 18:37
Medlem
Drozds avatar
Det ryktas att Wolff hade ett förhållande i ungdomen med François Hollande, sedermera Frankrikes president, tillika garderobs-bisexuell (som också införde samkönade äktenskap i Frankrike). Affären ska ha ägt rum någon gång under 1970-talet i Paris vilda studentliv.

https://sv-se.facebook.com/rikard.wolff/posts/570220763012122

För några år sedan fick Rikard Frankrikes förnämsta statsorden Hederslegionen av president Hollande, officiellt för sina tolkningar av franska chansonartister som Piaf och Barbara:

http://www.institutfrancais-suede.com/rikard-wolff-utnaemns-till-riddare-av-hederslegionen/?lang=sv

Inofficiellt sägs att Wolff fick utmärkelsen av ett helt annat skäl, nämligen mot ett absolut tystnadslöfte om affären med Hollande. Mona Sahlin, som stod både Wolff och Hollande nära, sägs ha agerat medlare i dealen (och Mona om någon borde ju veta hur känsliga sexuella avvikelser och snedsteg är för karriärpolitiker ).

I övrigt var han en fin sångartist och sägs ha varit opretentiös och vänfast som person.
Senast redigerad av Drozd 2017-11-17 kl. 18:40.
Citera
2017-11-17, 18:38
Bannlyst
Inte så överraskande, han såg ganska sjuk ut vid den sinnessjuka ceremonin som hölls i Stockholm två dagar efter terrorattentatet på Drottninggatan.
Citera
2017-11-17, 18:38
Medlem
crawlys avatar
Tråkigt. Jag hade gärna sett honom som julvärd eller liknande. Han hade mycket kvar att ge.

Har alltid tyckt han varit en färgstark person, men ändå inte framfusig och obstinat som så många andra. Han hade stil helt enkelt.
Citera
2017-11-17, 18:50
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workeatsleeprepeat
Ja, det stämmer att lungorna är förstörda och inte går att repareras men hade han slutat röka när han fick reda på att han hade sjukdomen hade han levt i dag och säkerligen flera år framöver.

Det är inte säkert och rena spekulationer från din sida.
Citera
2017-11-17, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Rickard Wolff är död. Kommentarer?
>Och? Inte saknad. Platt i sina framföranden. Tråkig, oengagerad.
Citera
2017-11-17, 19:13
Medlem
conradcoxs avatar
[quote=VivreSaVie|62363963]Nej, det är en biverkning av rökning. Homosexualiteten hade ingenting med hans död att göra.[/QU

Var han homosexuell? Jag trodde han var bus hetero med sin grova bas skorriga röst. Trodde mest homos hade ljust pipig flickröst som Jonas Gardell. Hm? Ja, man lär sig alltid något nytt.
Citera
2017-11-17, 19:19
Medlem
Sqrbankens avatar
[quote=conradcox|62366452]
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Var han homosexuell? Jag trodde han var bus hetero med sin grova bas skorriga röst. Trodde mest homos hade ljust pipig flickröst som Jonas Gardell. Hm? Ja, man lär sig alltid något nytt.

Inte heller så mycket koll på karln men har för mig han ett tag efter millenieskiftet hade en 19-årig toyboy till och med. Sen får mer insatta FB:are bekräfta eller dementera detta.
Citera
2017-11-17, 19:23
Medlem
Så ser den typiska bögens liv ut (stämmer 99,9% av alla bögar) = kort livstid, ständig sorg, ständigt olycklig, depression, hiv, perversioner, pedofili, könssjukdomar, extremt mycket sexpartners, självhat, sexuellt utnyttjad som barn, önskan att vara kvinna som aldrig kommer uppfyllas, enormt kvinnohat mm
Senast redigerad av SDAlc 2017-11-17 kl. 19:30.
Citera
2017-11-17, 19:24
Medlem
Stilnoctiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Varifrån har du denna information om amputation?

Är det inte snarare så att det är du som behöver en hjärntransplantation?

Eller så visste jag saker som inte du visste?
Citera
2017-11-17, 19:26
Medlem
Sqrbankens avatar
Stör mig förövrigt på hatinläggen över att han var tvestjärt/bög? Är ni medeltida islamister eller? Jävla trams. Väst -VÅR KULTUR - accepterar att folk har olika sexuella preferenser. Att inte göra det är U-kulturellt. Klart en individ får vara homo och ska definitivt inte behöva bli spottad på över detta innan ens lik ens hunnit svalna. Bättring

Sen om man nu ogillade hans artisteri och skådespeleri är en annan sak.
Senast redigerad av Sqrbanken 2017-11-17 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in