2017-11-12, 21:27
Medlem
Stilnoctiouss avatar
Han är döende nu och kommer att plocka ner skylten inom någon dag. Och det är KOL som tagit kål på honom. De har även varit tvungna att amputera en arm - men jag vet inte varför.
Citera
2017-11-12, 21:55
Medlem
Kattungemammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctious
Han är döende nu och kommer att plocka ner skylten inom någon dag. Och det är KOL som tagit kål på honom. De har även varit tvungna att amputera en arm - men jag vet inte varför.
Hur vet du det?
Citera
2017-11-12, 23:25
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
De mörka fläckarna på huden ser onekligen skumma ut. Tror att han har utvecklat AIDS.

Det ser mer ut som åldersfläckar. Han får antagligt fler sådana då han är mörk med något mer pigment.

Det ser ut som karposis sarkom. Människor som blivit infekterade av HIV dör inte av HIV-viruset i sig utan sjukdomen förstör långsamt immunförsvaret och den sjuke dör sedan av att hans kropp förlorar förmågan att försvara sig mot virus och bakterier. I och med att immunförsvaret också försvagas av åldrandet så blir effekten av bögsjukan en för tidig död även med bromsmediciner.

Citat:

Amputera en arm i samband med kollapsande immunförsvar? Troligtvis på grund av akut MRSA-infektion.
Citera
2017-11-13, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det ser ut som karposis sarkom.
...
Amputera en arm i samband med kollapsande immunförsvar? Troligtvis på grund av akut MRSA-infektion.

Karposis Sarkom är en cancertyp som drabbar HIV-infekterade, och är ett av de vanligare slutstadierna av AIDS. Dessa cancersvulster ser ut som svarta/gråsvarta fläckar i huden, och påminner om leverfläckar eller födelsemärken. Men Karposis Sarkom ser ut att ligga lite under huden som vanliga blåmärken kan man säga, till skillnad mot födelsemärken som ligger ytligt. Men efterhand som tumörerna växer okontrollerat, tumörcellerna dör också samtidigt. Det kan göra att blodflödet/lymfflödet blir så eftersatt i tex en arm eller ett ben att kallbrand blir fallet och man måste amputera.

Med tanke på att han är nu så sjuklig som ni skriver så skulle en akut MRSA-infektion göra att han skulle vara död inom 72 timmar, eftersom en sådan slutar med sepsis (= blodförgiftning). Och en sådan kan man inte häva om MRSA är aktuell.

Lungemfysemet är egentligen nog inte kopplat till hans HIV i första hand, utan kan ha en naturlig förklaring. Han påstås redan för länge sedan ha haft dålig kondis och det kan ju ha med lungorna att göra.

Nej det skulle knappt vara lönt att transplantera en lunga på en så svårt sjuk man, det vore ungefär som att byta ut elspisen emot en ny i ett hus där felet är att taket läcker som ett såll.

Beklagligt nog så kommer han att dö av organsvikt, beroende på hur länge njurar och lever kan hålla emot belastningen ifrån de döende tumörcellerna
- Tråkigt faktiskt
Senast redigerad av DrSvenne 2017-11-13 kl. 02:34.
Citera
2017-11-13, 02:23
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumyg
Rikard Wolff lägger upp en bild på sin Instagram idag där han skriver att han varit inlagd på sjukhus sedan slutet av augusti. Han är uppenbart mycket sjuk, med många slangar, mätare och vad som ser ut som tracheostomi.

Jag undrar om det är så att hans tid börjar rinna ut? Eller om han bara vill visa att han nu är såpass sjuk att framtida uppträdanden inte kommer ske.

En väldigt stark bild var det, en stor artist som visar sig så sårbar och sjuk.

ETA: länk till bilden https://www.instagram.com/p/BbWxQNsAV_1/

Fick tyvärr känslan att tiden börjar rinna ut för honom. Jag hoppas dock att jag har fel.
Citera
2017-11-13, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Fick tyvärr känslan att tiden börjar rinna ut för honom. Jag hoppas dock att jag har fel.

Jag tolkar hans tidigare uttalande som att det är tack och godnatt.

"Jag tillbringade gårdagskvällen, inte med er, glittrande gator och ljuvlig musik, utan stirrandes ut från min sjukbädd. Jag längtar efter er, jag saknar er. Snart är jag på benen igen och då ska vi fortsätta drömma en omöjlig dröm, den dröm som Jacques Brel aldrig slutade tro på", skrev Rikard Wolff då."

Hur det gick för Jacques Brel är ju inte direkt någon hemlighet (död i lungcancer).
Citera
2017-11-13, 05:47
Medlem
RingRing2014s avatar
Han är grym Wolfen. Har sett honom på dramaten en del och privat verkar han vara en sympatisk, beläst och ganska behaglig man.

Några AIDS-fläckar tror jag inte på. Han ser inte alls utmärglad ut på det sättet AIDS-patienter brukar vara.

Det är nog bara de böghatande svennemuslimerna i tråden som gärna önskar AIDS-scenariot.

Krya på dig Wolfenstein! Du var grym i Råttfångaren.

Sverige 2018
Citera
2017-11-13, 05:49
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymusmannen
Hej!

Just nu är rikard wolff min stora idol!
Min uppfattning av honom är att han verkar jättetrevlig!

Någon som vet lite om honom? Träffat honom? Tycker ni som har träffat han att han är trevlig?

Han e en av världens trevligaste människor

Träffat honom minst 2 ggr
Jätte trevlig
Citera
2017-11-13, 08:47
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Varifrån har du denna information om amputation?

Är det inte snarare så att det är du som behöver en hjärntransplantation?
Citera
2017-11-13, 19:52
Medlem
Såg hans sista bild på Instagram. En nyopererad tracheastomi och sondmatas... Då är det illa och allvarligt! Man sätter inte en trach "bara för att"... Blir riktigt orolig! Så oerhört sorgligt att se en människa så oerhört sjuk och i ett så oerhört allvarligt skick. Vill inte ens skriva hur allvarligt jag tror detta är...tycker för mycket om honom och hoppet är ju det sista som överger en.... Måtte jag ha fel!!!
Citera
2017-11-17, 14:42
Medlem
vinbras avatar
Rikard Wolff har tyvärr avlidit. Han blev 59 år.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jP9dLo/rikard-wolff-ar-dod
Senast redigerad av vinbra 2017-11-17 kl. 14:49.
Citera
2017-11-17, 14:45
Medlem
Årets mest väntade besked. Tråkigt oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in