Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Temsningen är i bevishänseende svårtacklad, inte minst pga JM:s successiva tidsförskjutningar och hennes dåliga minne. Till detta kommer att samma mast kan koppla upp på flera olika platser, lastbalansering mm.
UMTS 491-64 och 494-64 gick inte att få upp inne i huset; däremot nere vid bryggan och utanför bostadshuset.
Mycket svårt, som sagt, att nå kontakt med UMTS-mast, men vid mätning erhölls ett fåtal gånger kontakt mot cellen 521-64 och 524-64 Grythem UMTS100.
Cell 521-64 och 524-64 har starkast mottagning på platsen: kan fås upp inne i huset (och går också in vid bryggan).
När JM ringde sitt larmsamtal mastades hon Östermällsa/Stora Mellösa 491-64 UMTS100 (den masten är i likhet med Biskopsvrak placerad på andra sidan sjön).
En telefon kopplar som regel alltid upp sig mot den starkaste basstationen.
Enligt Tele2 är masten UMTSÖstermällsa/Stora Mellösa 491-64 drygt 10 ggr starkare på bryggan gentemot huset.
GSM0Biskopsvrak 12031 37581 ska man enl. Tele2 kunna nå kontakt med utanför huset. Dock saknas ett värde betr. signalstyrkan för bryggan.
En sak är dock säker: Strax före kl. 21.00 har JM inte befunnit sig på övervåningen inne i huset; liggandes i en säng tillsammans med sina barn:Frågan är hur många mastrelaterade historier en domstol har lust att svälja? - Emellertid: JW har under flera avsnitt åberopat ny bevisning som även inkluderar det rättspsykiatriska utlåtandet, och då bl.a. för att belysa JM:s sätt att besvara frågor som inte passar henne.
JM kommer att fortsätta spela med sitt dåliga minne och säkert inte utsluta att hon kan ha skickat ett par SMS till AP när hon och barnen befann sig på gården. - Men ska man strikt ta fasta på hennes utsaga har SMS:en 21:52:56 – 21:55:30 skickats med syftet att AP "ska komma upp i stället". - Alltså måste dumkärringen ha legat i sängen och SMS:at 20:55:09 - 20:56:25 + även 20:58:01 - 20:59:13, och då således också kopplat upp mot fyra olika master. - Hur tänker hon ta sig runt det lilla problemet? - Mata råttorna..?
En tanke som slog mig nu.....
Varför skulle just JM natta tvillingarna?? Om Aki var på Granliden, så var det ju enkom för att träffa sina små barn, varför lägger/nattar inte han dem??
Så att den stackars stressade och nästan utbrända sexbarnsmamman JM *host, host* kan hälla upp ett till glas Cava och ta en krabbklo eller två, och relaxa lite i solnedgången på bryggan???
Det vore väl det mest normala. Det är i alla fall vad jag hade gjort.
Men nej, enligt JM så ska Aki fiska istället för att umgås med barnen, fast Akis anhöriga säger att han hatade att fiska.
JM kan väl fiska själv, och få ytterligare en lugn stund utan trötta och gnälliga småbarn. Ett mycket märkligt beteende, att inte Aki nattar/lägger barnen denna kväll.
Jag tror inte att någon var på Granliden varken på kvällen eller tidig morgon, utom mördaren. Jag tror dock att många var i närheten, campingplats, hyrd stuga, hyrd båt?. Och jag tror att Aki blev drogad av något i någon drink/alkopop och att tanken var att medvetsslös dumpa honom i Hjälmaren vid bryggan, men att det blev för mycket drog så att han dog av en överdos innan han hamnade i vattnet.
Jag hoppas innerligt att Aki-delen håller i hovrätten.