2017-11-16, 22:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../ Alltså måste dumkärringen ha legat i sängen och SMS:at 20:55:09 - 20:56:25 + även 20:58:01 - 20:59:13, och då således också kopplat upp mot fyra olika master. - Hur tänker hon ta sig runt det lilla problemet? - Mata råttorna..?
Och borde inte åklagaren få den informationen? Eller har hon redan den?
Citera
2017-11-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, när hon ljuger använder hon företrädesvis man, vi, väl mm dvs inbegriper andra. Hon är livrädd att något skall häfta på henne, som Jag t.ex.
Visst är det så, hon ljuger så hon tror sig själv och är manipulativ, dominerande och försöker köra sitt eget race bla då hon ville läsa upp brev från sina barn i tingsrätten.
Hon är speciell denna mörderska.
Citera
2017-11-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Visst är det så, hon ljuger så hon tror sig själv och är manipulativ, dominerande och försöker köra sitt eget race bla då hon ville läsa upp brev från sina barn i tingsrätten.
Hon är speciell denna mörderska.
Antagligen grovt psyksjuk.
Citera
2017-11-16, 23:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det köps mat för nästan 2000 ur med Akis kort innan de åker till stugan. Jag har studerat Akis kontoutdrag som sträcker sig över fem år och det här är den enda gången det handlade så mycket mat på hans kort. För det mesta handlar det om mindre summor under 500 kr. Såg bara en summa som var stack ut, strax över 1000 kr som har handlat i en mataffär. Det anmärkningsvärda är också att han tömmer sitt konto i Eskilstuna på fredag när han har planer på att åka och träffa sin nya tjej.

De gnager också att han slutar sin konversation med Nadja så abrupt vid 21 tiden på fredagskvällen när han har messat med henne till och från under hela eftermiddagen och kvällen. Plötsligt slutar han bara svara henne. De såtvå sista meddelandena från Aki ser väldigt "prydliga" ut om man jämför med de tidigare meddelandena som har små skrivfel. Känns nästan som någon annan kan ha skrivit dom.

Ungefär samtidigt skickar JM sms till Aki.

Det ligger många hundar begravna här.
Nej, det finns bara en begraven hund, och den är att JM försöker bli fri från morden hon är "mamma" till.
Citera
2017-11-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nej, det finns bara en begraven hund, och den är att JM försöker bli fri från morden hon är "mamma" till.

Men jag tror hon inbillat sina barn att alla är medansvariga, jag tror dom spelat med för vissa tjänster, men inte mordet i sig, jag tror faktiskt hon klarat det helt på egen hand.
Möjligtvis JJ. MEN inte barnen.

Jag är lite tveksam om dom fortfarande tror på sin mors oskuld.

JM verkar driva detta mål själv. Jag tror HR går på TR, med viss reservation för Aki.
Livstid.
Citera
2017-11-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hemsideadressen är www.svea.se för information om förhandlingen.

OK. Tack för hjälpen.
Citera
2017-11-16, 23:46
Medlem
Citat:
Tilläggsprotokoll 1 20170413, del 1 (3)

Här pressar polisen henne om var hon befann sig på kvällen när Aki mördades baserat på mobilmastningen. Det är nästan pinsamt att läsa hennes korkade svar.

Annat: Har också för mig att mobilerna inte har täckning uppe i huset och att det var därför AMs telefon fanns nere i huset då hon skulle larma 112 och, dödssjuk förvirrad och blödande, tvingades släpa sig ner dit.

Kan du skicka en länk till protokollet?
Citera
2017-11-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Lyckligtvis verkar det vara ställt utom allt tvivel att man inte ärver maka efter den man slagit ihjäl. Reglerna för förverkande av arvsrätt anger att man inte ska kunna dra (arvsmässig ekonomisk) nytta av att döda någon. Så mordförsöket, som kan vara ett bekymmer i andra arvssituationer, är inte tillämpligt på JM: man kan möjl se det på flera sätt: Eftersom JM förverkat arvsrätten då hon lät mörda GM så är det denna "förverkade arvsrätt" som AM ärver efter GM – och denna förverkade arvsrätt "kontaminerar" även JM:s möjlighet att ärva något från AM, vare sig delen från GM eller en tänkt del från AM. Dräper man en gift person kan man inte senare ärva dennes make. Det är samma arvsrätt som förverkats.

Juristerna kan nog utrycka det på flera sätt.

Ärvdabalken anger att man inte ska kunna ha vinning (genom arv) av att dräpa någon. Ärvdabalken anger hur en människas kvarlåtenskap ska överföras till nästa generation. Arvingen/arna har rätt till en arvslott av förälder/rar men kan också förverka denna rätt. Lagen har som syfte att inte uppmuntra till familjemord, vilket är en riktigt god idé. JM hade sitt synsätt på saker.

Är föräldrarna gifta är saken biff.

No money for JM.

Däremot ärver barnbarnen om de inte deltagit i mordet på GM.

Detta om studien ifråga är tillförlitlig. Vilket det finns skäl att tro.
Lite kuriosum, men on topic: I 1734 års lag handlar Ärfda Balken VII. Cap. Om them, som genom grofva mißgierningar sin arfsrätt förverka... (alltså inte bara genom mord eller dråp). Förmodligen gällde detsamma i föregående lag, men det har jag inte kollat. Andemeningen torde ha varit densamma i alla tider. Det vore konstigt, om denna princip upphävts i modern tid. Skulle ha varit under vår apologetiska period då, hemska tanke.
Citera
2017-11-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Då får vi hoppas på 50 år för JM också för hon är unik och inte ett dugg vanlig.
Javisst------här har vi ju 1 ny kand som kan bli inlåst lika länge el längre än"Axmyr". Hon,Mijajlo Mijajlovic+Alexandersson=väl de hetaste namnen på den listan !
Citera
2017-11-17, 00:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../ JM kommer att fortsätta spela med sitt dåliga minne och säkert inte utsluta att hon kan ha skickat ett par SMS till AP när hon och barnen befann sig på gården. - Men ska man strikt ta fasta på hennes utsaga har SMS:en 21:52:56 – 21:55:30 skickats med syftet att AP "ska komma upp i stället". - Alltså måste dumkärringen ha legat i sängen och SMS:at 20:55:09 - 20:56:25 + även 20:58:01 - 20:59:13, och då således också kopplat upp mot fyra olika master. - Hur tänker hon ta sig runt det lilla problemet? - Mata råttorna..?
Här avses SMS:en 21:52:56 – 21:54:44 (6 SMS). – Det finns tyvärr 2 SMS avsända 22:55:22 resp. 22:55:30. - Dumkärringen är ännu inte riktigt fast, men det är bara en tidsfråga - och en fråga om fyra master... I sin första version gick hon upp från bryggan 20.30. Så det här stämmer inte från något håll.
Citera
2017-11-17, 01:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Lite kuriosum, men on topic: I 1734 års lag handlar Ärfda Balken VII. Cap. Om them, som genom grofva mißgierningar sin arfsrätt förverka... (alltså inte bara genom mord eller dråp). Förmodligen gällde detsamma i föregående lag, men det har jag inte kollat. Andemeningen torde ha varit densamma i alla tider. Det vore konstigt, om denna princip upphävts i modern tid. Skulle ha varit under vår apologetiska period då, hemska tanke.

Typ från Kain och Abel och framöver så är problematiken rimligen inte bara känd utan ökänd. Vid Mose börjar saker huggas i sten.
Citera
2017-11-17, 01:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag kollade på Akis samtalslistor och hans telefon befinner sig nästan hela tiden på en mast; grythem efter han kommit till Granliden.
Från klockan 20:56 till kl. 21:51är det ingen aktivitet på hans mobil men kl. 21:52 kopplar mobilen upp på mast Götlunda T2 under ett par minuter och hoppar sen till grythem där den stannar till nästa dag.

Vad jag ser så har inte JM:s telefon kopplat upp på Götlunda T2 alls.
Nej, det är enda uppkopplingen mot den masten. - Vet ej - men har tidigare diskuterats i tråden. - LTE GötlundaT2 verkar ha en något starkare signal än LTE Grythem. - Gissar på tillfälligt mastbyte, bara. - 6 SMS var på ingång... Men AP:s mobil kan ockå ha flyttats - och det kan ju både X, AP och JM ha gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in