Citat:
Ursprungligen postat av
skrockande
Jag kan inte säga nån exakt ålder, men jag undrar vad du menar med ett starkt psyke?
Du vet, såna här extremt groteska brott har det i mer modern tid ganska ofta hänt att just unga förövare dömts skyldiga till, men då har det ofta handlat om ett enstaka mord i området omkring där dom själva varit bosatta, och ofta har dom arresterats innan det hunnit bli till en serie av mord.
Det här är fega, ofta lågintelligenta personer som kanske snarare är gränspsykotiska ( ? ) istället för autistiska ( ? ) men i vart fall ej utpräglade psykopater ( endast lite arbetsmodeller ifrån min sida med angivna diagnoser, är väl annars en röra av mumbojumbo ).
Däremot så är ju the ripper ovanlig på det sättet att han både är så groteskt brutal och samtidigt såppas slipad, den kombinationen av brillians och extrem groteskhet är väl kanske inte så vanlig nuförtiden alla fall. Är det detta som du menar med ett starkt psyke? Kanske kräver det en viss mognad för att utföra dessa brott på sättet som han gjorde?
Jag kan inte säga några psykologiska egenskaper hos Uppskäraren.
Det är väldigt stor skillnad på en vanlig mördare som kanske dödar sin kompis under ett drogrus eller en man som dödar sin fru för att dom bråkar och det spårar ur. Och en seriemördare.
Dom här seriemördarna är väldigt förberedda mentalt och har ofta planerat sina brott. Dom har ett helt annat psyke än nån som bara viftar med kniven en lördagkväll och råkar ha ihjäl nån i hastig mot. Jag tror du fattar vart jag vill komma.
Tror Uppskäraren hade ställt in sig på att begå dom här brotten under en lång tid.