Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 16:27
  #769
Medlem
McDonalds 2för20krerbjudande är väl bra. Men, man måste ta 2 av samma ! BK verkar
ha ett likadant erbjudande där man INTE måste ta 2 av samma ! Bättre, kan man tycka ...
Citera
2017-11-15, 23:46
  #770
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Har en dum fråga: vet någon om BK tar emot kontantbetalning eller om det bara är kort som gäller?
Dom tar kontanter också, åtminstone alla BK jag varit på.

Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
McDonalds 2för20krerbjudande är väl bra. Men, man måste ta 2 av samma ! BK verkar
ha ett likadant erbjudande där man INTE måste ta 2 av samma ! Bättre, kan man tycka ...
Jag har aldrig upplevt att man måste ta 2 av samma på McD så det vet jag inte var du fått det ifrån.
Citera
2017-11-16, 06:14
  #771
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
McDonalds 2för20krerbjudande är väl bra. Men, man måste ta 2 av samma ! BK verkar
ha ett likadant erbjudande där man INTE måste ta 2 av samma ! Bättre, kan man tycka ...

Måste ta samma på McDonalds? Knappast, man får blanda hur man vill. Så det är samma erbjudande som BK har.
Citera
2017-11-16, 11:02
  #772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Måste ta samma på McDonalds? Knappast, man får blanda hur man vill. Så det är samma erbjudande som BK har.

Säkert ? BK upplyser faktiskt om saken på sina stora och många annonser sedan alldeles
nyligen så jag utgick från att de kommit med en liten förbättring.

Men där ser man. Bara MAX som skall hitta på något liknande, sedan är det komplett och
erbjudandet finns överallt ...
Citera
2017-11-16, 11:24
  #773
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
McDonalds 2för20krerbjudande är väl bra. Men, man måste ta 2 av samma ! BK verkar
ha ett likadant erbjudande där man INTE måste ta 2 av samma ! Bättre, kan man tycka ...

Hur mår du egentligen?
På McD måste du inte ta "2 av samma".
Citera
2017-11-16, 11:48
  #774
Avstängd
fedupwithjewsas avatar
Det är bara white trash som äter skräppmat från McD och Burger King.
Citera
2017-11-16, 11:49
  #775
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fedupwithjewsa
Det är bara white trash som äter skräppmat från McD och Burger King.

Källa på det?
Och vad äter du själv?
Citera
2017-11-16, 18:51
  #776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Hur mår du egentligen?
På McD måste du inte ta "2 av samma".

Om du läst vad jag senast skrev i ämnet innan du skrev någonting ...

Men, som sagt var, BK annonserar mycket om det här och de har ju 5 saker att välja
på medan McD bara har fyra och vi väntar på att MAX skall upptäcka att man kan göra
så här.
Citera
2017-11-17, 08:08
  #777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Om du läst vad jag senast skrev i ämnet innan du skrev någonting ...

Men, som sagt var, BK annonserar mycket om det här och de har ju 5 saker att välja
på medan McD bara har fyra och vi väntar på att MAX skall upptäcka att man kan göra
så här.

Fast det handlade ju inte om att BK har 5 saker att välja mellan, medan McDonalds endast har fyra saker. Eller om annonsering. Att du missförstod McDonalds erbjudande om att mixa hur man vill, det beror ju knappast på att Burger King erbjuder fler alternativ. Som ett exempel. Fast enligt den reklam som jag har sett samt när jag har varit inne på McDonalds och sett skyltar om Donken Deals, så har det alltid varit tydligt med att man får mixa hur man vill. Är man fortfarande osäker så går det faktiskt att fråga när man är framme vid kassan. Sedan har jag själv mixat olika produkter när jag har valt McDonalds. Inga som helst problem.

Men nu handlar tråden om Burger King, inte om Max eller McDonalds eller att jämföra de olika kedjornas erbjudanden (eller brist på erbjudanden).
Citera
2017-11-17, 10:30
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fushsia
Men nu handlar tråden om Burger King, inte om Max eller McDonalds eller att jämföra de olika kedjornas erbjudanden (eller brist på erbjudanden).

Just det, och BK annonserar rätt stort med sina 5 alternativ, både i lokalen och ute på
stan och de kallar alternativet för "Mix and match" och promotar alltså det här ganska
ordentligt och då kan man tro att de kommit på något helt nytt men det har de alltså
inte utan de har kanske bara förbättrat ett koncept som redan fanns ...

Få se om det bli något mixat själv eller om man ändå bara tar 2 av samma sort.
Citera
2017-11-17, 10:55
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Just det, och BK annonserar rätt stort med sina 5 alternativ, både i lokalen och ute på
stan och de kallar alternativet för "Mix and match" och promotar alltså det här ganska
ordentligt och då kan man tro att de kommit på något helt nytt men det har de alltså
inte utan de har kanske bara förbättrat ett koncept som redan fanns ...

Få se om det bli något mixat själv eller om man ändå bara tar 2 av samma sort.

McDonalds gjorde minsann reklam för sina Donken Deals, som de kallar det. Dvs 2 för 20kr. Samt hade det erbjudandet öppet på skyltarna ovanför kassan etc. Så ingen skillnad egentligen. Den enda skillnaden mellan Donken Deals och Burger Kings Mix and Match är att BK även erbjuder vegetariska nuggets, vilket McDonalds aldrig gjorde. Resten har varit detsamma.
Citera
2017-11-17, 11:05
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
McDonalds gjorde minsann reklam för sina Donken Deals, som de kallar det. Dvs 2 för 20kr. Samt hade det erbjudandet öppet på skyltarna ovanför kassan etc. Så ingen skillnad egentligen. Den enda skillnaden mellan Donken Deals och Burger Kings Mix and Match är att BK även erbjuder vegetariska nuggets, vilket McDonalds aldrig gjorde. Resten har varit detsamma.

Och när exakt skedde den intensiva marknadsföringen från Donkens sida ? BK har i vart
fall bedrivit en sådan nyligen och åtminstone jag har observerat den. Mix and Match !

Men jag kan ha missat en del andra saker tidigare, innan jag blev så uppmärksam som
jag är just nu. Just idag är jag ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback