Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-17, 10:00
Medlem
okok1s avatar
SVT direktrapporterar: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/manga-vittnen-kallas-till-tova-rattegangen

Citat:
Tova dödades med 20 kraftiga slag mot huvudet
Citat:
Åklagaren menar att expojkvännen har tagit strypgrepp runt Tova Mobergs hals samt med en hammare eller ett annat tillhygge tilldelat henne minst 20 kraftiga slag mot huvud och kropp. Han stoppar hennes kropp i en skottkärra. Lägger en fälg till ett bildäck ovanpå. Snurrar fast allt med ståltråd och silvertejp och dumpar alltihopa ett 10-tal meter från land i Storsjön i Forsa där fastigheten ligger.
Vilken äcklig människa. Hoppas vi har några hjältar i fängelset som kan straffa på riktigt!
Senast redigerad av okok1 2017-11-17 kl. 10:04.
Citera
2017-11-17, 10:04
Medlem
Sopphjonets avatar
Föräldrarna verkar ju ha varit mer än lovligt slappa.
B*lly hade vid flera tillfällen misshandlat henne så pass att smärta och blodsutgjutelse uppstod?

Hade någon pojkvän misshandlat mig vid upprepade tillfällen hade åtminstone min pappa åkt över och sprängt fanskapet i luften. Och kom inte och säg "ungdomar kan dölja saker för sina föräldrar". Ja, till viss del, men någorlunda intuitiva föräldrar uppmärksammar ifall något är SÅHÄR pass åt helvete fel med deras dotters välbefinnande. Det är jag övertygad om.
Citera
2017-11-17, 10:08
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Föräldrarna verkar ju ha varit mer än lovligt slappa.
B*lly hade vid flera tillfällen misshandlat henne så pass att smärta och blodsutgjutelse uppstod?

Hade någon pojkvän misshandlat mig vid upprepade tillfällen hade åtminstone min pappa åkt över och sprängt fanskapet i luften. Och kom inte och säg "ungdomar kan dölja saker för sina föräldrar". Ja, till viss del, men någorlunda intuitiva föräldrar uppmärksammar ifall något är SÅHÄR pass åt helvete fel med deras dotters välbefinnande. Det är jag övertygad om.

Oj,Oj, att vara efterklok är världens lättaste sak.
Vi har ingen aning om vad föräldrarna försök avstyra, mer än en polisanmälan om misshandel tidigare.
Citera
2017-11-17, 10:10
Medlem
Lolinona12s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/tova-levde-i-skrack-for-expojkvannen-skrev-om-det-i-dagbok-ej-publicera

Varför står det ej publicera och en massa utropstecken efter i artiklen?

Citat:
Tova levde i skräck för expojkvännen – skrev om det i dagbok EJ PUBLICERA!!!!!
Citera
2017-11-17, 10:13
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/tova-levde-i-skrack-for-expojkvannen-skrev-om-det-i-dagbok-ej-publicera

Varför står det ej publicera och en massa utropstecken efter i artiklen?

Sidan blev just borttagen. Den funkade för 1 min sedan... Förmodligen missade journalisten "EJ PUBLICERA"...
Citera
2017-11-17, 10:15
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Oj,Oj, att vara efterklok är världens lättaste sak.
Vi har ingen aning om vad föräldrarna försök avstyra, mer än en polisanmälan om misshandel tidigare.

Eh? Tydligen har de inte försökt avstyra tillräckligt eftersom hon nu är död?
Citera
2017-11-17, 10:17
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Eh? Tydligen har de inte försökt avstyra tillräckligt eftersom hon nu är död?

Tycker du uppriktigt att man ska låsa in en 17-åring som förälder om ungdomen inte vill följa föräldrarnas instruktioner eller råd ?
Citera
2017-11-17, 10:18
Medlem
Lolinona12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sidan blev just borttagen. Den funkade för 1 min sedan... Förmodligen missade journalisten "EJ PUBLICERA"...

Jag tog skärmdumpar fall i fall det är nåt nytt som de inte velat publicera
Citera
2017-11-17, 10:23
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Jag tog skärmdumpar fall i fall det är nåt nytt som de inte velat publicera

tänk er för nu, är det konfidentiell info som läckt ut för tidigt kan den om den visas upp påverka rättegången negativt. Håll den för dig själv tills det finns officiell info.
Citera
2017-11-17, 10:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
https://minfil.org/BaL1Y1c2b6/Hudiksvalls_TR_B1071-17_Aktbil_71.pdf

Lägger till åtalet i trådstarten.

/Mod
Citera
2017-11-17, 10:36
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Tycker du uppriktigt att man ska låsa in en 17-åring som förälder om ungdomen inte vill följa föräldrarnas instruktioner eller råd ?
Med facit i hand så hade det vart bättre va??
Citera
2017-11-17, 10:39
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Med facit i hand så hade det vart bättre va??

Man kan inte resonera så efteråt. Allt hade varit bättre med facit i hand, till och med antalet rätt på Högskoleprovet.
Senast redigerad av WWH 2017-11-17 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in