• 1
  • 2
2017-11-15, 16:38
Medlem
Vem styr Fagersta i dessa dagarna?

Hörde något jävla snack om att Pizzabagaren styr där nu, tydligen har han någon stor babbe familj
Senast redigerad av Bernadita-Hitler 2017-11-15 kl. 16:44.
Citera
2017-11-15, 16:47
Bannlyst
Ledsen att säga men det är politikerna som styr Fagersta inte någon pizzabagare eller raketforskare
Citera
2017-11-15, 16:59
Medlem
Asså, någon här sa att han Pizzababben typ e som Fagerstas John Gotti, var tvungen att kolla upp detta för vem fan vill styra Fagersta av alla ställen i Svea Rike.
Citera
2017-11-15, 17:17
Medlem
Det är aldrig någon som styr, det är något folk har fått för sig från maffiafilmer. Kanske var det lite sant förr i tiden när olika kriminella organisationer hade mycket makt i amerikanska städer.
Visst kan folk vara mäktiga, rika, farliga och tungt kriminella. Men styr hela städer gör man bara på film.
Men nog kan det vara så att gubben du pratar om är kriminell.
Citera
2017-11-16, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men styr hela städer gör man bara på film.
Mestadels, men nog styrs flertalet städer i vissa delar av Italien på gammaldags vis.
Citera
2017-11-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Mestadels, men nog styrs flertalet städer i vissa delar av Italien på gammaldags vis.

Jo självklart, och även i Mexiko och i afrikanska länder. Men då börjar det dra sig mer mot u-länder där dom kriminella organisationerna har en bättre infrastruktur än det vanliga samhället. Italien ligger väl kvar lite åt det hållet nu, men den organiserade brottsligheten sliter ganska hårt där med att överleva.
Citera
2017-11-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det är aldrig någon som styr, det är något folk har fått för sig från maffiafilmer. Kanske var det lite sant förr i tiden när olika kriminella organisationer hade mycket makt i amerikanska städer.
Visst kan folk vara mäktiga, rika, farliga och tungt kriminella. Men styr hela städer gör man bara på film.
Men nog kan det vara så att gubben du pratar om är kriminell.

Ok låt mig omformulera mig.

Givetvis är det ingen som styr hela jävla stan.
Men hur ser det ut med gängstrukturen och den organiserade (eller o-organiserade) brottsligheten där.

I alla jävla byar finns ju någon lallare som är välkänd.
Senast redigerad av Bernadita-Hitler 2017-11-16 kl. 12:56.
Citera
2017-11-16, 12:57
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernadita-Hitler
Vem styr Fagersta i dessa dagarna?

Hörde något jävla snack om att Pizzabagaren styr där nu, tydligen har han någon stor babbe familj
Är det Pizzeria Haket eller Carlos du menar?
Picasso?
Eller rent ut av Västans Pizzeria???
För jag vägrar tro att det är IP Pizzeria & Stekhus som skulle vara maffiastyrt!
Citera
2017-11-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Är det Pizzeria Haket eller Carlos du menar?
Picasso?
Eller rent ut av Västans Pizzeria???
För jag vägrar tro att det är IP Pizzeria & Stekhus som skulle vara maffiastyrt!

Inte IP, min källa "Flippen" säger att både han halv svennen halv libanesen e homo, hans pappa e också så risken att det är någon IP gay-Mafia är ganska liten.

EL Maros förra ägare säger han nu. Men jag börjar tro att källan bara har en väldigt liten världsbild, skulle tro att han tror att någon som stjäl cyklar i Fagersta är som rena maffian.
Senast redigerad av Bernadita-Hitler 2017-11-16 kl. 15:07.
Citera
2017-11-17, 00:42
Haha

Vart har BMC-indiern tagit vägen? Den killen var ju stenhård (eller inte).

Det finns inga pengar att hämta i en liten håla som Fagersta.
Citera
2017-11-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Haha

Vart har BMC-indiern tagit vägen? Den killen var ju stenhård (eller inte).

Det finns inga pengar att hämta i en liten håla som Fagersta.

Nilanka? Eller fan han hette.

Han gick ju med ngn supporterklubb "No Remorse" sedan när han satt anhållen i 2 dagar så grät han en hel del och gick tydligen sedan ur klubben.
Citera
2017-11-21, 09:49
Medlem
Tondo4Evers avatar
N*ilanka haha. Det var väl den tomten som alltid hotade folk med att han hade "tunga" kontakter i Köpenhamn? Vad jag har hört från folk som gick i högstadiet med honom, så blev han "döpt" i toaletten både en och två gånger.

Är själv utflyttad från trakterna runt Fagersta för herrans massa år sedan så har inget att tillföra diskussionen annat än att jag är också nyfiken på vad som händer i området. Är det ensamkommande flyktingbarn som är de enda som härjar eller finns det någon form av organiserat bus kvar i trakterna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in