Citat:
Det är bara att googla ex från england: “Polls consistently show … that women are more likely than men to support a reduction on the abortion limit. In the 2011 YouGov poll 28% of men supported a reduction, 46% of women did. In the 2012 YouGov poll 24% of men supported a reduction, 49% of women did. In the Angus Reid poll 35% of men supported a reduction in the limit, 59% of women did. In the ICM poll 45% of men supported a reduction to 20 weeks, 59% of women did.”Intressant att notera: "Interestingly, 53% of women in that survey believed that life begins at conception, against 35% of men"
Citat:
Men är du dum i huvudet på riktigt, nu har jag hänvisat till en forskningsgenomgång på området som klart och tydligt visar detta. Hur svårt är det att ta in?
Och nej det är verkligen inte kvinnor som vill begränsa just kvinnors sexualitet...skärp dig.
I en review från 2002 som handlade om vilka som försöker kontrollera kvinnors sexualitet. Deras slutsats: "The view that men suppress female sexuality received hardly any support and is flatly contradicted by some findings."
Citat:
Haha, så nu har vi plötsligt bytt standarden till "mänskliga egenskaper". Kan vi få en definition av dessa "mänskliga egenskaper", jag kan nog lova dig att de inte kommer leda till motsägelser d.v.s. att de inte kommer fungera som en definition av mänskligt liv.
av "bekvämlighetsskäl"? du har alltså precis som hexen ingen moral i detta...du tycker att mänskligt liv börjar vid befruktningen men inget att ta hänsyn till pga din bekvämlighet?
Jag tycker att mänskligt liv är avsevärt mer objektiv korrekt sägas starta när ett foster börjar få mänskliga egenskaper, och jag är absolut emot all abort eller skada eller laborerande med barn efter denna tidpunkt om inte moderns liv är i fara.
moral någon.
Jag tycker att mänskligt liv är avsevärt mer objektiv korrekt sägas starta när ett foster börjar få mänskliga egenskaper, och jag är absolut emot all abort eller skada eller laborerande med barn efter denna tidpunkt om inte moderns liv är i fara.
moral någon.