2017-11-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Alltså Gustav, vilken människa till o ha problem, tycker verkligen han som spelar är fantastiskt duktig, är nog han som är mest spännande att följa för att se om hans elakheter slår tillbaka på honom.

Suzannes utspel var väldigt obekvämt att se, man kanske reagerar så när man tror att man ser sina barn, men de kändes fruktansvärt överdrivet.
Visst är Nina en riktigt lättfotad tjej men jag känner ändå att jag hejar på Nina och Kalle.
Reuter som rivjärnet Helga ska bli spännande om hon mjuknar något i kommande avsnitt som kommer :-)
Citera
2017-11-14, 12:55
Medlem
[quote=Luxors|62335132]Reuter som rivjärnet Helga ska bli spännande om hon mjuknar något i kommande avsnitt som kommer :-)[/QUOTEo
Om Nina bryter förlovningen tror jag knappast det, men frågan är ju hur det blir med det nu när Kalles mor dog, då är det ju bättre med Sonja? som flickvän som kan hjälpa till med lillebror.
Citera
2017-11-15, 13:01
Medlem
JumpingJacks avatar
Sommarhuset där kräftskivan hölls, är inte det samma hus som Solveig Ternström och resten av grannarna köpte och gjorde om till pensionat i det allra sista avsnittet av Svenska Hjärtan? Tyckte att jag kände igen både huset och det ålderdomliga köket med utsikt mot sjön.
Citera
2017-11-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Sommarhuset där kräftskivan hölls, är inte det samma hus som Solveig Ternström och resten av grannarna köpte och gjorde om till pensionat i det allra sista avsnittet av Svenska Hjärtan? Tyckte att jag kände igen både huset och det ålderdomliga köket med utsikt mot sjön.
Det kan det ju vara i och med att den serien är inspelad i Göteborg.
Citera
2017-11-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack

Visst är det de, därför det kändes så bekant. Tack
Citera
2017-11-16, 09:39
Medlem
twockos avatar
När den berusade köksmästaren ska äta nattamat med ägarinnan:

"Du har inget flott hemma?"

Vilken synnerligen underskattad och svåröverkomlig ersättning till smör.

Flott, ister och späck. Dåtidens bakverk vore värd en tidsresa till vår lite tråkiga nutid.

Stek äggen eller svampen i baconflott, mums!
Citera
2017-11-16, 16:47
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Alltså Gustav, vilken människa till o ha problem, tycker verkligen han som spelar är fantastiskt duktig, är nog han som är mest spännande att följa för att se om hans elakheter slår tillbaka på honom.

Håller med, han är riktigt bra. Men jag tycker de flesta sköter sig lysande, inte så mycket överspel som är så vanligt i svenska serier och filmer.
Citera
2017-11-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Håller med, han är riktigt bra. Men jag tycker de flesta sköter sig lysande, inte så mycket överspel som är så vanligt i svenska serier och filmer.
Bara General Drugge som är en lite överdriven /överspelad roll annars är det mycket bra skådespeleri, utan överspel.
Reuter och Dalle , Bjelkerud är kanon och även de yngre skådespelarna är bra.
Citera
2017-11-16, 18:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Bara General Drugge som är en lite överdriven /överspelad roll annars är det mycket bra skådespeleri, utan överspel.
Reuter och Dalle , Bjelkerud är kanon och även de yngre skådespelarna är bra.

Haha, generalen känns en gnutta överdriven. Fan vet hur de tänkte där.

Citera
2017-11-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Haha, generalen känns en gnutta överdriven. Fan vet hur de tänkte där.

Ja , Lindström var bra också.
Det är Åsa Nisse varning på generalen :-)
Ulf Kvensler var bra också som alkoholinspektören :-)
Citera
2017-11-20, 08:55
Medlem
rikastistorstans avatar
Lägger under spoilertag av respekt för dom som inväntar linjärtv.

Citera
2017-11-20, 11:57
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Och här kommer juryns omdöme av avsnitt 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in