Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
När ifrågasatte SD (partiledningen) senast islamiseringen i samhället (moskébyggen etc) med den retoriken man hade 2009 ang islam? Håller f.ö. inte alls med att såna åsikter anses rumsrena numera.
Går gärna tillbaka till 2014-2015 när SD var mer på hugget.
Vad gjorde de 2014-2015 som var så annorlunda?
2014 fällde de en S-budget och hotade med att ”försöka fälla varje regering som väljer att verka för en ökad invandring”. Man tycker att ett kaxigt parti skulle ha drämt till med ”varje regering som väljer att inte verka för
kraftigt minskad invandring”, men de nöjde sig gott med att den
inte ökar (detta sagt i december 2014, ett år då invandringen var 127.000, jämfört med 98.000 år 2010 när SD kom in i riksdagen). Efter 2015 har regeringen på eget initiativ verkat för rejält minskad invandring trots att SD bara krävde en utebliven ökning, så man kan säga att 2017 års S är tuffare än 2014 års SD.
På vilket sätt SD var mer på hugget 2015 vet jag inte. Deras strategi bestod i att vara det enda riksdagspartiet som var mot att släppa in 10.000 per vecka. Den SD-prestationen är ungefär som att ha varit den enda restaurangkedjan i Sverige november 2015 som inte serverade nyskiten diarré som enda rätt, och belönas med en marknadsandel på 26,8% (enligt Sentio) medan övriga 73,2% av landets matgäster fortsatte mumsa på flytande bajs som inget hänt. Din idé om att vara på hugget är alltså att kunna skryta med att ”1 av 4 som äter ute föredrar våra hamburgare framför konkurrenternas lösa avföring”? Tre gånger under 2017 har de fått högre än 2015-rekordet 26,8% i Sentio, men det tycker du är för högt då antar jag eftersom du drömmer dig tillbaka till 2015?
Men okej, då får du väl fortsätta att tycka att SD:s höga medel 2015 kan förklaras med deras dåvarande politik, medan jag fortsätter tycka att deras höga medel 2015 berodde på
2015.