2017-11-15, 11:01
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

Jag är själv rätt nöjd om (SD) får 20% dessutom. Personligen tror jag inte att (SD) skulle klara att vara drivande i en regering. Det skulle bli precis lika inkompetent skött som nu under Löfven och Fridolin. Jag vill att (M) och (KD) skall vara drivande i en framtida regering och det går ju knappast om (SD) har 35%.

Förmår den i de flesta relevanta avseenden inkompetenta S-vetsaren med sina för vårt land främmande K-amrater bilda regering, kan det ur inga synpunkter finnas några hinder att SD bildar regering, tillsammans med de mest lämpade och naturliga partierna för samarbete!

Det är därför viktigt att SD infriar förhoppningarna att bli största partiet med så mycket opinionsstöd som möjligt...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-11-15 kl. 11:11.
2017-11-15, 11:28
Medlem
Citat:
Fast när ett parti ligger omkring 25% så finns det väldigt begränsade möjligheter att "lyfta ordentligt". Tror nog att det nu gäller att inse att det inte finns några fler lätt köpta segrar. Förmodligen måste retoriken skruvas upp även om de är nöjda med dagens nivåer.

Man kan vara säker på att (M) inte kommer att göra några fler självmål innan valet. De kommer aldrig erkänna att de tänker kompromissa med (C) och (L) om alliansen blir störst. Det kan de göra med viss trovärdighet dessutom om de har över 20% i mätningar och (C) och (L) tillsammans ligger under 13%. Är det (M) som ökar fram till valet och inte (C) och (L) tror jag de flesta utgår ifrån att det är (M) politik som gäller inom migrations-, och rättspolitken.

Visst (S) kanske tvingas till något typ av självmål. Det kan ju bli resultatet om Identitetsfalangen inom (S) gör gemensam sak med (MP) och tvingar fram någon typ av amnesti för asylbedragare eller stoppar åldersbedömningar eller liknande. Jag tror dock att partiledningen lyckas hålla emot.

Jag är själv rätt nöjd om (SD) får 20% dessutom. Personligen tror jag inte att (SD) skulle klara att vara drivande i en regering. Det skulle bli precis lika inkompetent skött som nu under Löfven och Fridolin. Jag vill att (M) och (KD) skall vara drivande i en framtida regering och det går ju knappast om (SD) har 35%.

Det viktiga är bara att (SD) är så stora att de inte kan ignoreras vid regeringsförhandlingarna. Det räcker med 20-25% är jag övertygad om. Efter det är det viktigaste att de hittar så bra personer som möjligt till de platser de faktiskt får. Inte att de får så många platser som möjligt.

Du vill alltså att grovt kriminella återigen skall få ansvar för landet? Fyra år i opposition är tillräckligt straff för lands- och folkförräderi? Ok, då vet vi hur en moderat tänker: bara förövarna uppträder snyggt och städat, samt kan prata för sig, så struntar vi i Sveriges framtid.

Bara ett så stort SD som möjligt kan sätta press på moderater och sossar. SD får ändå inte vara med i någon regeringen efter nästa val. Så ex en moderat minoritesregering med SD som största parti kanske vore det minst skadliga.
2017-11-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Nöjd som du är så verkar du ha glömt att M fullständigt havererat Sverige under åtta år. Dessutom verkar du ha sovit sedan S tog makten och förstört ännu mer på kort tid.

Att du sedan dömer SD osett i maktställning visar att dina ord är bara just ord. Vad kan bli sämre än vad dessa två partier har misslyckats med under så lång tid?

Bara att stänga ner SR/SVT i nuvarande form kommer att förändra Sverige till det bättre.

Du kan ju försöka övertyga mig om att jag har fel? Rätt eller fel så är min uppfattning att (M) har kompetens att få ett departement att göra det de säger till dem. Under Ruinfeldt var fokus på att sabotera välfärdsstaten på alla sätt och det var precis vad som uppnåddes. Det var givetvis ett fruktansvärt svek mot sverige men det ändrar inte det faktum att Ruinfeldt fick statsapparaten att göra precis det han ville. Det är regeringskompetens.

Har nu (M) ändrat inriktning på allvar (vilket jag tror) så känner jag mig hyfsat säker på att statsapparaten under (M) ledning kommer att arbeta lika effektivt med den mycket svårare uppgiften att rätta till problemen igen.

Jag är precis lika övertygad om att en (SD) ledd regering skulle möta motstånd från aktivister bland de statsanställda och snabbt bli handlingsförlamade. Många beslut skulle det bli men inte mycket skulle genomföras. Visst saker som att lägga ner SVT/SR kan genomföras genom att strypa finansieringen och lämna organisationerna att avveckla sig själva men annat vore svårare.

Att en (SD) regering skulle lyckas bättre än den nuvarande (S) regeringen kan kanske diskuteras men målet måste ju vara att få en duglig och handlingskraftig regering, inte bara att få något som är bättre än Löfven/Fridolin...

Återigen övertyga mig gärna om att jag har fel. Givetvis är det spekulationer från min sida och jag kan ha fel.
2017-11-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
Bara ett så stort SD som möjligt kan sätta press på moderater och sossar. SD får ändå inte vara med i någon regeringen efter nästa val. Så ex en moderat minoritesregering med SD som största parti kanske vore det minst skadliga.

Det är vad jag hoppas på också. En (M)+(KD) regering som tillsammans får majoritet i riksdagen med tillräcklig marginal för att några (SD):are skall kunna bli politiska vildar utan att majoriteten försvinner.

Hur förhållandena skulle se ut kan man ju diskutera med jag ser hellre (M) 23%, (KD) 5% och (SD) 22% (vilket ger stor majoritet om (L) och (Mp) försvinner) än (M) 18%, (KD) 4% och (SD) 28%.

Bara (SD) blir så stora att de inte går att ignorera gör det inte mig mycket hur siffrorna ser ut för övrigt.
2017-11-15, 11:53
Medlem
Citat:

Har nu (M) ändrat inriktning på allvar (vilket jag tror) så känner jag mig hyfsat säker på att statsapparaten under (M) ledning kommer att arbeta lika effektivt med den mycket svårare uppgiften att rätta till problemen igen.

Jag är precis lika övertygad om att en (SD) ledd regering skulle möta motstånd från aktivister bland de statsanställda och snabbt bli handlingsförlamade. Många beslut skulle det bli men inte mycket skulle genomföras. Visst saker som att lägga ner SVT/SR kan genomföras genom att strypa finansieringen och lämna organisationerna att avveckla sig själva men annat vore svårare.

Att en (SD) regering skulle lyckas bättre än den nuvarande (S) regeringen kan kanske diskuteras men målet måste ju vara att få en duglig och handlingskraftig regering, inte bara att få något som är bättre än Löfven/Fridolin...

Återigen övertyga mig gärna om att jag har fel. Givetvis är det spekulationer från min sida och jag kan ha fel.

Tänker inte övertyga dig om någonting. Du tror att M ändrat sig. Det är precis samma människor som under diktatorn och vad gjorde de då? Jo, de förstörde Sverige så att landet aldrig mer kommer att repa sig. Om SD kommer till makten så hoppas jag att räfst och rättarting införs och de skyldiga blir tvungna att ta sitt ansvar. Detta kommer naturligtvis inte att ske vecka ett utan kommer att ta tid.

Visst kommer myndigheter/MSM/SR/SVT att sabotera där är vi fullständigt överens. Dock har SD tid på sig innan valet att skaffa en strategi för att minska det problemet. En av lösningarna som sagt är att upplösa SVT/SR. En annan är att avskaffa press-stödet till tidningar så kommer de att försvinna automatiskt. Makten över MSM skall delas mellan ett antal aktörer och Schibsteds/Bonniers monopol skall avskaffas. Kontrakten skall vara så skrivna att oberoende rapportering är det som gäller.

För att beredskapen skall behållas så är TV1 och P1 öppna för eventuella nödsituationer. Vi behöver inte fyra kanaler som sänder vänsterpropaganda dygnet runt.

Nästa viktiga steg är att börja återsända sk. flyktingar till de länder där kriget upphört. Allt enligt de regler som redan är etablerade, men som dina kompisar i M inte bryr sig om. Bidragen sänks dramatiskt till överlevande nivå för de som har rätt att vistas i Sverige. Eller egentligen till den nivå som våra fattigpensionärer befinner sig idag, tack vara dina kamrater i M.
2017-11-15, 12:14
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr

Visst kommer myndigheter/MSM/SR/SVT att sabotera där är vi fullständigt överens. Dock har SD tid på sig innan valet att skaffa en strategi för att minska det problemet. En av lösningarna som sagt är att upplösa SVT/SR. En annan är att avskaffa press-stödet till tidningar så kommer de att försvinna automatiskt. Makten över MSM skall delas mellan ett antal aktörer och Schibsteds/Bonniers monopol skall avskaffas. Kontrakten skall vara så skrivna att oberoende rapportering är det som gäller.

Mycket bra förslag bland ytterligare många möjliga!

Bygger naturligtvis på att SD är stora och helst största parti, som förväntas...
2017-11-15, 13:42
Medlem
Citat:
Det är vad jag hoppas på också. En (M)+(KD) regering som tillsammans får majoritet i riksdagen med tillräcklig marginal för att några (SD):are skall kunna bli politiska vildar utan att majoriteten försvinner.

Hur förhållandena skulle se ut kan man ju diskutera med jag ser hellre (M) 23%, (KD) 5% och (SD) 22% (vilket ger stor majoritet om (L) och (Mp) försvinner) än (M) 18%, (KD) 4% och (SD) 28%.

Bara (SD) blir så stora att de inte går att ignorera gör det inte mig mycket hur siffrorna ser ut för övrigt.
Ett SD över 28 skulle kunna göra mycket mer än ett M på 23 i allahiansen.
2017-11-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ett SD över 28 skulle kunna göra mycket mer än ett M på 23 i allahiansen.

Där håller jag med. Jag kommer aldrig att rösta på ett (M) som bara upprepar "Alliansen, Alliansen, Alliansen,..." som något mantra.

Jag hoppas på att (M), (KD) och (SD) tillsammans skall få majoritet efter 2018. Blir det så hoppas jag samtidigt att (SD) kräver samtal inför statsminister omröstningen och sänker varje regering där Annie Lööf ingår.

Jag ser ingen annan möjlighet till en stark regering än just en (M)+(KD) regering som får majoritet i riksdagen efter aktivt stöd av (SD). Försöker Alliansen hålla ihop så är det givetvis bäst om (SD) blir större än resten av de borgerliga tillsammans.
2017-11-15, 14:36
Medlem
Citat:
Där håller jag med. Jag kommer aldrig att rösta på ett (M) som bara upprepar "Alliansen, Alliansen, Alliansen,..." som något mantra.

Jag hoppas på att (M), (KD) och (SD) tillsammans skall få majoritet efter 2018. Blir det så hoppas jag samtidigt att (SD) kräver samtal inför statsminister omröstningen och sänker varje regering där Annie Lööf ingår.

Jag ser ingen annan möjlighet till en stark regering än just en (M)+(KD) regering som får majoritet i riksdagen efter aktivt stöd av (SD). Försöker Alliansen hålla ihop så är det givetvis bäst om (SD) blir större än resten av de borgerliga tillsammans.
Det skulle vara det bästa med då måste C och L lämna M. Men när SD har tagit mer avstånd från M så har de börjat tagit av S har jag märkt. Och även om bara SD skulle bilda regering så skulle de kunna förklara undantagstillstånd pga situationen i Sverige och kunna få igenom sin politik och sänka invandringen kraftig och kasta ut många som vägrar anpassa sig tex.
2017-11-15, 17:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du menar det kyrkoval där SD dubblade antalet röster? Ett sådant resultat skulle väl kännas ganska aptitligt för SD även i ett kommande riksdagsval?

Jag tror att alla partier skulle bli glada för en fördubbling av rösterna.

Det var ett val där SD rekordsatsade och skulle "vinna" ... Med facit i hand var det bra snopet.
2017-11-15, 17:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Lugn bäste Fabror!

SD kommer med största sannolikhet att bli största partiet inför valet 2018 - oavsett skojarinstitutens prestationer...

Jag tror du har fel där, men vi ses här i tråden efter valet i september och kommenterar resultaten.
2017-11-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tror du har fel där, men vi ses här i tråden efter valet i september och kommenterar resultaten.
Varför tror du inte det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in