Citat:
Ursprungligen postat av
dfdr
Nöjd som du är så verkar du ha glömt att M fullständigt havererat Sverige under åtta år. Dessutom verkar du ha sovit sedan S tog makten och förstört ännu mer på kort tid.
Att du sedan dömer SD osett i maktställning visar att dina ord är bara just ord. Vad kan bli sämre än vad dessa två partier har misslyckats med under så lång tid?
Bara att stänga ner SR/SVT i nuvarande form kommer att förändra Sverige till det bättre.
Du kan ju försöka övertyga mig om att jag har fel? Rätt eller fel så är min uppfattning att (M) har kompetens att få ett departement att göra det de säger till dem. Under Ruinfeldt var fokus på att sabotera välfärdsstaten på alla sätt och det var precis vad som uppnåddes. Det var givetvis ett fruktansvärt svek mot sverige men det ändrar inte det faktum att Ruinfeldt fick statsapparaten att göra precis det han ville. Det är regeringskompetens.
Har nu (M) ändrat inriktning på allvar (vilket jag tror) så känner jag mig hyfsat säker på att statsapparaten under (M) ledning kommer att arbeta lika effektivt med den mycket svårare uppgiften att rätta till problemen igen.
Jag är precis lika övertygad om att en (SD) ledd regering skulle möta motstånd från aktivister bland de statsanställda och snabbt bli handlingsförlamade. Många beslut skulle det bli men inte mycket skulle genomföras. Visst saker som att lägga ner SVT/SR kan genomföras genom att strypa finansieringen och lämna organisationerna att avveckla sig själva men annat vore svårare.
Att en (SD) regering skulle lyckas bättre än den nuvarande (S) regeringen kan kanske diskuteras men målet måste ju vara att få en duglig och handlingskraftig regering, inte bara att få något som är bättre än Löfven/Fridolin...
Återigen övertyga mig gärna om att jag har fel. Givetvis är det spekulationer från min sida och jag kan ha fel.