2017-11-15, 12:37
Medlem
GustafKroons avatar
Hela historien stinker av polisslarv och polisfiffel!

Hur blev en polisinformatör aktuell som mordvapenleverantör?

Hur kunde mordvapnet försvinna från polisens beslagsförråd?

Hur kommer Göran Lindberg, Carin Götblad, Leif Jenneqvist och gänget på beslagsförrådet samt SKL in i bilden?

Vad var det för telefonnummer som sektfolket hade fått för att ringa om polisförhören blev besvärande närgångna?

Varför beslagtog inte polisen Åsa Waldaus och de övriga pastorsmupparnas datorer omedelbart?

Varför är det så många obesvarade frågor?
Senast redigerad av GustafKroon 2017-11-15 kl. 12:57.
Citera
2017-11-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Att ÅW och UF (jo, jag vet att båda bytt efternamn, men) är två av pastorerna är uppenbart. Men vem är den tredje? Kan det vara Peter? Tveksamt. Kanske den mer anonyme Grimbo? Vilka finns fler att välja på? Emma och Kiwi? Dem tror jag inte heller på.

PG diggar å kicka sönder med foten på den som ligger.
Citera
2017-11-15, 12:58
Medlem
Teleslingas avatar
Drygt 5 minuters lögner och fabulerande? Fascinerande.

https://www.youtube.com/watch?v=X7YC3QZWzW8

"Så går jag med bestämda steg" säger hon flera gånger, men gör något helt annat. Varför skulle hon gå med bestämda steg när hon ska smyga sig på en sovande för att döda? Låter mer som om hon försöker övertyga sig själv om att hon verkligen var mördaren.
Hon vet inte heller var hon är när hon spänner hanen på revolvern (och snubblar på uttrycken).
Hela filmen präglas av en enorm osäkerhet och en mycket trevande framtoning - helt i motsats till den kallhamrade mörderska som hennes mun säger att hon är.
Citera
2017-11-15, 13:00
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon

Hur kommer Göran Lindberg, Carin Götblad, Leif Jenneqvist och gänget på beslagsförrådet samt SKL in i bilden?

Vad var det för telefonnummer som sektfolket hade fått för att ringa om polisförhören blev besvärande närgångna?

Varför beslagtog inte polisen Åsa Waldaus och de övriga pastorsmupparnas datorer omedelbart?

Alla dina frågor är relevanta och intressanta men jag blev särskilt nyfiken på det fetade. Telefonnummer?

Alltså, den här soppan har ju ALLT i fråga om intriger och rättsröta!
Citera
2017-11-15, 13:02
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon

Frågorna hopar sig, och vem var i London på semester just den helgen?
Citera
2017-11-15, 13:03
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Frågorna hopar sig, och vem var i London på semester just den helgen?
Ja, inte Åsa iaf.
Citera
2017-11-15, 13:16
Medlem
Angel of Peaces avatar
Åsa Waldau misstänks för flera fall av misshandel

Åsa Waldau, även känd som "Kristi brud", var pastor i Knutby församling när Knutbydramat blossades upp.

http://24uppsala.se/2017/11/15/asa-waldau-misstanks-for-flera-fall-av-misshandel/

Flera, fall av misshandel måste vara minst tre - om det är som 24 Uppsala skriver!
Citera
2017-11-15, 13:28
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Alla dina frågor är relevanta och intressanta men jag blev särskilt nyfiken på det fetade. Telefonnummer?

Alltså, den här soppan har ju ALLT i fråga om intriger och rättsröta!

Det där med telefonnumret finns i tråden men jag hittade inte det nu.
Citera
2017-11-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Hoppas naturligtvis att Åsa Waldau,numer Jacobsson blir åtalad,liksom resten av ledningen för sina ekonomiska oegentligheter.
Tror till och med att några i vissa fall kan åtalas för stöld.
Blir så upprörd av hur de har kunnat sko sig på medlemmarnas bekostnad.

Trodde ett tag att församlingen trots allt skulle kunna transformeras och få en nystart,men det tror jag inte längre,det är väldigt synd om ungdomarna som levt och växt upp i en villfarelse.

Ja,flera har sålt sina fastigheter och flyttat,mördarhuset är ännu inte sålt,och jag tycker så synd om SF.Hur skall hon kunna gå vidare och förlåta i allt som hänt?

Det är inte alls synd om S.F.... hon är långt ifrån oskyldig... kanske inte för direkta brott vad jag vet, men grov psykisk misshandel av både barn och vuxna.
Citera
2017-11-15, 14:31
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea
Det är inte alls synd om S.F.... hon är långt ifrån oskyldig... kanske inte för direkta brott vad jag vet, men grov psykisk misshandel av både barn och vuxna.
Håller med till viss del. Delvis är hon väl ett offer som många andra, men hon har väl levt som ett
högre stående väsen under deras storhetstid. Gift med "jesus stand in Dodjadid" .Hon har bara behövt peka med handen, fått sitt hus städat osv.
Ja förresten att städa har väl inte Kullenfolket behövt .Anna t.ex. har väl aldrig behövt varken städa eller tvätta sina skitkläder. Folket på Kullen har levt med tjänstefolk till ALLT!!
Citera
2017-11-15, 15:20
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea

SuFä och SaFr var de som "hittade" den döda Alexandra. Tillika de två, som sist träffade henne kvällen innan, före dådet.....

Både SuFä och SaFr jobbade i skolan. Där var det någon eller några som polisanmäldes.
Hade satt sig på elever- i uppfostringssyfte????

Blev väl rättegång och skrevs om i början av tråden.
Jag tror dig där, även om jag inte känner personerna.
Senast redigerad av Angel of Peace 2017-11-15 kl. 15:40.
Citera
2017-11-15, 15:34
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Håller med till viss del. Delvis är hon väl ett offer som många andra, men hon har väl levt som ett
högre stående väsen under deras storhetstid. Gift med "jesus stand in Dodjadid" .Hon har bara behövt peka med handen, fått sitt hus städat osv.
Ja förresten att städa har väl inte Kullenfolket behövt .Anna t.ex. har väl aldrig behövt varken städa eller tvätta sina skitkläder. Folket på Kullen har levt med tjänstefolk till ALLT!!

Har också tyckt synd om SuFä kan inte vara roligt dela sin make med Kristi Brud. Men hon kände sig kanske hedrad?
Knutby är ingen vanlig by. Hållhakar och andra märkligheter.
Knutby en härva av många knutar.

Mycket kan man aldrig förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in