2017-11-15, 10:14
Medlem
dolmiodags avatar
Mycket trams och verkligen låg nivå på insinuationer och teorier. Den här tråden får parkera ett tag nu.

Visst trodde polisen i Danmark att åtal skulle kunna väckas före jul? Betyder det att den "FUP" som GWP hoppas på kan bli tillgänglig i den vevan?
Citera
2017-11-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Mycket trams och verkligen låg nivå på insinuationer och teorier. Den här tråden får parkera ett tag nu.

Visst trodde polisen i Danmark att åtal skulle kunna väckas före jul? Betyder det att den "FUP" som GWP hoppas på kan bli tillgänglig i den vevan?
Det får vi hoppas. Danskarna har ju inte riktigt samma procedurer som vi. Om det blir en fullständig FUP är ju också osäkert, det kan också bli en sorts sammanställning. Men de bör redovisa hur stämningen/åtalet ser ut. Som jag förstod det, relativt tidigt, så släpper inte danskarna FUP offentligt. Men G Ws sagesman (den han haft kontakt med ang detta) säger att man kommer släppa FUP:en.

Edit: Leif G W menade på att rättegången startar 8 mars. Några veckor innan bör då FUP:en släppas. När han sa detta så visste han att man skulle väcka åtal runt jul. Men det är inte säkert att FUP:en släpps till allmänheten då, utan kanske först i februari. Som sagt, danskarnas rutiner är inte som våra, så det är jäkligt svårt att veta.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-15 kl. 10:28.
Citera
2017-11-15, 11:47
Medlem
trngws avatar
PM ströp inte KW, det är redan ställt bortom allt rimligt tvivel. Ty, hade han gjort det, hade dödsorsaken varit fastställd.

Det mest sannolika är att hon förblödde.
Citera
2017-11-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
PM ströp inte KW, det är redan ställt bortom allt rimligt tvivel. Ty, hade han gjort det, hade dödsorsaken varit fastställd.

Ok, han kanske inte ströp henne till döds då. Du har säkert rätt där, tänkte endast i ett led och inte längre. Men som en del i leken kanske? Men visst kan hon ha förblött. Man sa vid en tidpunkt att det är möjligt att hon avled när huvudet skiljdes från kroppen. Den natten hade jag svårt att somna.
Citera
2017-11-15, 12:01
Medlem
Citat:

Det låter rimligt.

Strypning bör man kunna fastställa ganska snabbt, om det nu är aktuellt.

Och offrets, huvud, hals, torso och lungor har man säkrat, som jag fattat det.

Och GW:s svammel kan man sila bort som vanligt. Jag fattar inte varför varannan kriminalnörd tror att sexmord och strypning automatiskt hänger ihop i hela världen.

Vissa sexmördare stryper, vissa inte.

Vissa sexmördare slår, och andra skär... eller bränner, eller skjuter... Dessa personer är komplexa, och när vimspellen GW säger "mest troligt" ska man vara skeptisk...

Det är bara PM som vet vad som är mest troligt. Bara han känner till sin morbiditet i detalj.

När en såhär udda, extrem mördare dyker upp är det svårt att vara tvärsäker från början.

Vad är "mest troligt" för den här sjuka jäveln?

Gud vet...
Senast redigerad av Eremona2.0 2017-11-15 kl. 12:49.
Citera
2017-11-15, 12:59
Medlem
Citat:
NEJ! Så sa GW VERKLIGEN INTE!

Vad han sa var att planen är att åtal väcks innan jul, det är en jäkla skillnad. Det är inte alls säkert att rättegången hinns med innan jul bara för att åtal väcks innan dess. Den kommer kanske att bli inplanerad i Januari istället. Sedan tillade väl GW att rättegången kan tidigareläggas om jag minns rätt, men utan att precisera närmare när. Inte så konstigt, eftersom vi inte vet när under december som åtal väcks.

Ursäkta. Kanske var det så - att åtal kommer väckas innan jul. Tror inte heller att de startar en rättegång alldeles innan storhelgerna. Men gott så, att åtal väcks för då vet vi att de har tillräckligt för att fälla PM. Rättegång början i Januari, kanske?
Citera
2017-11-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ursäkta. Kanske var det så - att åtal kommer väckas innan jul. Tror inte heller att de startar en rättegång alldeles innan storhelgerna. Men gott så, att åtal väcks för då vet vi att de har tillräckligt för att fälla PM. Rättegång början i Januari, kanske?
Nej. 8 mars. Eftersom det handlar om att få ihop en jäkla massa tjänstemän så skall det nog mycket till för att man skall ändra datum så sent som i jul. Att få ihop ett möte på 5 pers ett visst datum är svårt. Att få ihop 15 tjänstemän på samma datum så pass snabbt torde vara en omöjlighet. Åklagare och advokater har ju andra klienter också att jobba med, andra fall.
Citera
2017-11-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det märkligt att vissa här tar Madsens senaste ord för sanning. Och då är det hans 5:e, 6:e lögn. Han erkänner bara när han är överbevisad. När de inte hittar gaser i henne så kommer han med "jag vet inte hur hon dog". Han ströp henne.

Eller också var hugget i bröstet den slutgiltiga dödsstöten.
Citera
2017-11-15, 13:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag missade programmet. Du kan inte ha missförstått? RPU:n är ju inte klar förrän till jul.
Åtal hinner eventuellt väckas före jul och i så fall kan det tidigarelägga förhandlingen som från början var tänkt att hållas i mars. Det sa GW i Veckans Brott.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-11-15 kl. 13:11.
Citera
2017-11-15, 13:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ok, han kanske inte ströp henne till döds då. Du har säkert rätt där, tänkte endast i ett led och inte längre. Men som en del i leken kanske? Men visst kan hon ha förblött. Man sa vid en tidpunkt att det är möjligt att hon avled när huvudet skiljdes från kroppen. Den natten hade jag svårt att somna.

Ja, och det var faktiskt min teori från "start", ända sedan snuff movies blev kända. Men när den där bloggen om dödsinsikt dök upp svängde jag. PM ville se KW avlida, hans mål var inte att utföra själva dödandet, utan att ordna så att hon skulle komma att dö, och att inse det faktumet innan hon dog. Det tror jag var hans målsättning. Därefter kom styckandet. Jag är därför mer öppen för transportstyckning nu än jag var tidigare, men tror ändå mest på att även styckningen var planerad och mer av lust än praktiska skäl. Jag tycker att flera saker pekar åt det hållet än det motvända.
Citera
2017-11-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Åtal hinner eventuellt väckas före jul och i så fall kan det tidigarelägga förhandlingen som från början var tänkt att hållas i mars. Det sa GW i Veckans Brott.
Han spekulerade. Med all respekt till GW så har han inte en susning om hur detta kommer ske. Man har preliminärbokat rättssalen dessa datum. Advokaten behöver sin tid. De kan inte plötsligt tidigarelägga en förhandling två månader innan. Låter inte klokt. Men visst - jag har haft fel förr.
Citera
2017-11-15, 13:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Ja, så sa han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in