Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Om detta är fakta, vi får lita på Ottoplommon just nu, så är det ju Breaking News!
Om det rättsmedicinskt kan beläggas att huggen, 14 i och kring underliv, samt 1 i bröstkorgen, eller några av dom, för döden, är det ju näst intill bevisat att PM utdelade dom. Kniven är ju bärgad, och undersökt, så, OM polisen kan lägga detta till de tidigare kända händelserna, och undersökta återfunna kroppsdelarna, får nog PM komma upp med den historia, som är sann/nästan sann, att han plågade KW intill döden.
Den är tung, mycket tung, men, märk, ännu inte på något sätt varken helt belagd eller bekräftad. Skulle den bli det av polisen, inom kort, är det fakta, annars är det bara en mängd i rykten....vilket kan leda till ännu mer spekulationer i någon månad.......de flesta som följer vill veta och ev.förstå, vad som hände.
Som jag och många varit oroliga för, tidigt efter häktningen av PM, är att vi aldrig får veta vad som egentligen hände...det är en helt annan sak, vad PM döms för, två skilda världar....
Jag tror att polisen har tillräckligt med tekniska bevis för att binda honom vid mordet och tortyren. Tung teknisk bevisning tillsammans med en logisk, trovärdig gärningsbeskrivning av åklagare som matchar bevisningen, sen är det helt kört för Madsen. Han kan nu komma med vilka förklaringar som helst men det krävs bevisning som styrker. Hans trovärdighet är ungefär i nivå med Johanna Möllers, d.v.s ingen alls. Trots att han förmodligen aldrig kommer att erkänna så döms han ändå, precis som Lisa Holms mördare som nekade till allt trots massiv teknisk bevisning.
Till slut så återstår endast för Madsen att vara tyst eller att skylla på minnesförlust.
Behöver och vill man då veta EXAKT vad som hände, d.v.s vill man höra mördarens egen berättelse?
För mig räcker det att veta att den tekniska bevisningen binder honom och att höra en trovärdig, logisk gärningsbeskrivning av åklagaren. De exakta detaljerna i slakten klarar man sig utan.
Med tillräckligt bra teknisk bevisning, åtal osv så är det inte svårt att komma så nära sanningen som möjligt utan att mördaren själv behagat berätta.