2017-11-14, 23:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är subjektiv spekulation.

Fast det spelar ingen roll. Frågan handlade inte om vilken ångest som är värst, utan vilken risk man tar när ens öde ligger i någon annans händer.

Ok, så vad jag tycker er farligast av att krocka med en moped, ett skateboard eller en ubåt er bara en subjektiv spekulation? Lycka till vidare Clay.
Citera
2017-11-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Dessutom är det ju så att hos en komplett galen psyksjuk människa kan man se en hel del tecken, även om man är novis på området psykologi. Blicken, kroppsspråket, talet osv.

Men hos en person med en personlighetsstörning typ narcissism och psykopati med dunkla motiv kan man inte det. De kan le mot dig och verka hur normala som helst, vända sig om och fixa med något (koka kaffe eller skruva lite med ubåten) - och nästa gång de vänder sig mot dig så är blicken tom och iskall. Ansiktsuttrycket totalt annorlunda. Det är först då offret begriper att de är i en ordentlig knipa - och i alltför många fall är det de sista ser i livet.

Bra beskrivet. Här verkar det, tyvärr, tagit betydlig tid.
Citera
2017-11-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ja. Dessutom är det ju så att hos en komplett galen psyksjuk människa kan man se en hel del tecken, även om man är novis på området psykologi. Blicken, kroppsspråket, talet osv.

Men hos en person med en personlighetsstörning typ narcissism och psykopati med dunkla motiv kan man inte det. De kan le mot dig och verka hur normala som helst, vända sig om och fixa med något (koka kaffe eller skruva lite med ubåten) - och nästa gång de vänder sig mot dig så är blicken tom och iskall. Ansiktsuttrycket totalt annorlunda. Det är först då offret begriper att de är i en ordentlig knipa - och i alltför många fall är det de sista ser i livet.

Jag är totalt enig med dig i detta, har själv en gång i yrkeslivet haft en sådan chef. Det var länge sedan, jag gick snabbt vidare efter hans "performance", och har bara svaga minnen kvar ( vatten rinner under broarna...). I mitt fall stod jag lyckligtvis inte inför döden, och det var för mer än 20 år sedan, men jag kommer ihåg den mentala obehagskänslan, när han gick in och gjorde "sin grej", som drabbade mig, men som jag inte hade något med att göra. Har ingen aning om vad fanskapet gör idag, också hoppas bara att han inte gjort för mycket skada sedan dess....Min erfarenhet är ju bara mental, men ändå utförd av en totalpsykopat, i sin yrkesroll i detta fall
Citera
2017-11-14, 23:38
Medlem
Citat:
Nämen fyfan! Men det var ändå det vi (nästan) alla hade fruktat. Det kryper i kroppen av vämjelse!
Ikväll i Veckans Brott kl. 21.00 sa dock GW att danska rättsväsendet nu har såpass mycket på fötterna att de ska tidigarelägga rättegången till innan jul, i.st.f i mars. De måste ha funnit ännu fler bevis än vad vi och media vet om. Eller ett erkännande och kanske en redogöralse av PM.

Det var tyvärr en betalartikel så jag kunde bara läsa ingressen. Men det tyder ju på att de har bevis för tidpunkten för döden samt kanske även dödsorsak osv. Är det sant? Att de ska tidiglägga rättegången? Det har jag helt missat.
Bestämdes det nyligen?
Citera
2017-11-14, 23:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Psykopater kan stå och öva på olika ansiktsuttryck de ska "härma" framför spegeln. Sånt de sett andra uppvisa men inte kan känna själva. Glädje, sorg osv, öva framför spegeln så de vet att de klarar det när det behövs. Så gott som alla kan bli lurade av detta, psykopaten är professionell i sitt agerande, sitt skådespeleri. När han är ute efter något för egen vinnings skull så är han maximalt fokuserad, de flesta kan bli psykopatens offer.
I det "normala" tillståndet är blicken tom och kall.
Citera
2017-11-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du behöver inte ens besvara denna idioti.
Låt dem göra en egen "riskberäkning" för att försöka få till en procentuell del av skuld (skylla sig själv!) på det styckmördade offret. Denna uträkning får de själva fnula på. I Trollskogen.
Vi övriga kan återgå till verkligheten.

Visst är det intressant med statistik, sannolikhetskalkyler och konsekvenstänk etc, det tycker jag också, men det passar inte riktigt i detta ytterst konkreta tortyrsvineri som denna fruktansvärda historia handlar om. Men kanske är sånt tänk ett slags skydd mot verkligheten för dem som inte orkar ta in densamma? Facktermer kan bli en liten tröst mot eländet?

Lite så har jag tänkt när det har flummat ut i teknikaliteter här i tråden. Förutom den gränslösa naivitet andra har uppvisat. Trots mördande (!) bevis.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-15 kl. 00:06.
Citera
2017-11-14, 23:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var tyvärr en betalartikel så jag kunde bara läsa ingressen. Men det tyder ju på att de har bevis för tidpunkten för döden samt kanske även dödsorsak osv. Är det sant? Att de ska tidiglägga rättegången? Det har jag helt missat.
Bestämdes det nyligen?
Något måste ha hänt som gjort att de anser sig vara klara för rättegång.
I "veckans brott" i kväll sa GW att de planerar rättegången till före jul och inte i mars som de tidigare sagt.
Citera
2017-11-14, 23:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
I "veckans brott" i kväll sa GW att de planerar rättegången till före jul och inte i mars som de tidigare sagt.
Undrar om det är så att de fastställt dödsorsaken och att hon var vid liv när han knivhögg henne i underlivet (hemska tanke!).
Citera
2017-11-14, 23:50
Medlem
Citat:
Helt missat. Men hinner de färdigt då med den rättspsykiatriska utredningen? Den skulle i bästa fall vara klar till årsskiftet? Den kommer ju nog att bli färdig under rättegången iallafall. Tack för info.
Citera
2017-11-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag är totalt enig med dig i detta, har själv en gång i yrkeslivet haft en sådan chef. Det var länge sedan, jag gick snabbt vidare efter hans "performance", och har bara svaga minnen kvar ( vatten rinner under broarna...). I mitt fall stod jag lyckligtvis inte inför döden, och det var för mer än 20 år sedan, men jag kommer ihåg den mentala obehagskänslan, när han gick in och gjorde "sin grej", som drabbade mig, men som jag inte hade något med att göra. Har ingen aning om vad fanskapet gör idag, också hoppas bara att han inte gjort för mycket skada sedan dess....Min erfarenhet är ju bara mental, men ändå utförd av en totalpsykopat, i sin yrkesroll i detta fall

Det är just så med psykopater - att det är därför de klarar sig såpass länge. Man har en känsla....som oftast inte delas av de andra på just en arbetsplats. Psykopaten jävlas ju inte med alla samtidigt - de väljer ut ETT offer (oftast någon som har ifrågasatt dem gällande någonting) samtidigt som de smörjer de övriga med smicker och manipulationer. Det slutar oftast med att offret blir helt knäckt och slutar.
Saknad av ingen.
Sen väljer psykopaten ut nästa...och nästa...osv. Att bete sig så är deras livsluft och de skrattar inombords åt alla, naturligtvis även åt de idioter som inte ser manipulationerna och de fortsätter sen charma, härska och söndra.

Du vet ju själv av erfarenhet vad det vill säga att råka ut för en sån (jag också), men de som inte har gjort det tror dig inte.
Citera
2017-11-14, 23:57
Medlem
Citat:
Konstigt att GW säger det? I bt.dk idag,det jag citerade står det mars(?)
Citera
2017-11-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha så du tar risken gång efter gång på bussen, för du tänker att du kanske bara skadar dig.

Själv tänker jag att ’föraren tuppar nog inte av en här gången heller’.

Jag skulle inte dykt med Madsen. Men det beror inte på att jag tänker att risken att han tuppar av är stor nog att räkna med.

Har du noterat, att inte en enda gång, har du svarat på att du förstår riskberäkningar, utan varje gång kommit med någon putslustig kommentar, och nedsättande kommentarer om citerare ( mig i detta fall).

SKillnaden, mellan ignoranter som du, och de lite mer bildade, är att de underbygger sina argument, medan de som inte kan så mycket, skriker ut känslor och förstärker dom med en massa negativa adjektiv, känner du igen dig?

Kan du, efter 6:te eller liknande inlägget, svara på frågan, vad kan/vet du om sannolikhet och konsekvens? Kan du räkna på det, kan du något kring det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in