2017-11-13, 16:31
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag håller med helt och hållet, bör kunna komma krav från SvFF att köra på minst hybrid vilket skulle tvinga Tele2 att byta upp sig. Men sålänge det inte finns och plasten är billigare i drift så kommer vi sitta där vi gör, oavsett vad vi tycker och oavsett hur mycket vi ogillar faktumet. Att du eller nån jävla gröthals inte sett några protester så finns de där. Jag slutade helt köpa säsongsplåtar när vi flyttade från Stadion, men det blir tyvärr bara dyrare för mig själv då jag ändå köper lösplåtar..
Då är det kanske dags motionera på era årsmöten. Jag vet att Hammarby har ''undersökt möjligheterna'' men när det väl kom till kritan på SEFs årsmöte förra året så fick vi endast gehör från AIK och Göteborg som jag förstått det.
Läs mer: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/article23410963.ab
https://www.sydsvenskan.se/2016-09-01/klubbarna-sa-nej-till-mffs-motion-att-stoppa-konstgraset

Sen har vi dem riktiga kräkpulvren i plastklubbarnas plastklubbar: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ostersundfk/article23409650.ab
Citera
2017-11-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Själva i kampen mot plasten är ni inte.
Vi slogs (och vann) mot kommunen när dom ville ha in plastaskiten på Gamla efter diverse grässtrul för några år sedan.
När arenan skulle byggas var det ett KRAV med en fotbollsplan från främst vårt håll (även damlandslaget vägrade plasten eftersom Gamla är nationalarena för dom) och varenda gång någon ens närmat sig att yttra sig om plastaskit har det varit hårda motargument.

Jag minns inte att det var så starka protester från varken DIF/Bajen, Peking eller Elfsborg när plasten kom in där.

Det enda rätta är givetvis att kräva att allsvensk boll spelas på gräs/hybrid. Kan man kräva att arenorna skall ha massa underliga krav om antalet parkeringsplatser etc kan man ju tycka att det borde finnas krav på att han en fotbollsplan...
Hur är fotbollen på er hybrid? Jag har inte sett allt, men verkar det inte som om det är svårt att få fäste för spelarna, eller handlar det mer om att spelarna behöver hitta rätt dojor?

Hur många procent plast har ni?
Citera
2017-11-14, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag håller med helt och hållet, bör kunna komma krav från SvFF att köra på minst hybrid vilket skulle tvinga Tele2 att byta upp sig. Men sålänge det inte finns och plasten är billigare i drift så kommer vi sitta där vi gör, oavsett vad vi tycker och oavsett hur mycket vi ogillar faktumet. Att du eller nån jävla gröthals inte sett några protester så finns de där. Jag slutade helt köpa säsongsplåtar när vi flyttade från Stadion, men det blir tyvärr bara dyrare för mig själv då jag ändå köper lösplåtar..

Jag sa aldrig att det inte funnits protester utan bara att jag inte minns dessa, hur såg dessa ut när det var på tapeten med plasten, hur bekämpades den från ert håll?
Hur ser protesterna idag ut?
Hur jobbas det aktivt för att få tillbaka en riktig fotbollsplan?

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det finns olika sorters hybridgräs. Det som anlagts i Malmö är av en annan sort än det som ligger på Ullevi och Kamratgården så visst kan det vara klokt att utvärdera ett tag. Och visst har det knorrats lite om gräset på Ullevi? Hårt och glatt vill jag minnas, bra betyg överlag men inte perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är fotbollen på er hybrid? Jag har inte sett allt, men verkar det inte som om det är svårt att få fäste för spelarna, eller handlar det mer om att spelarna behöver hitta rätt dojor?

Hur många procent plast har ni?

Det stämmer att Gamlas plan var hal, men efter korrigeringar har den blivit betydligt bättre. Den hyllades dock redan direkt efter vår hemmapremiär av spelarna även om vissa afc-spelare tydligen föredrog plastaskiten...
Det är inte exakt samma hybrid på Gamla som på Kamratgården heller vilket vi starkt påpekade.
På Gamla skall det vara fem procent.
Är väl om jag minns rätt på rak arm något mer på Kamratgården. På Kamratgården tränar ju a-laget/u-laget och där spelar både u21 och u19 matcher så användandet är mycket högt.

Det finns numera ingen som sagt ingen anledning att inte ha iaf hybrid.
Citera
2017-11-14, 18:03
Medlem
Gött att Kim Bergstrand är så less på Uppsala kommun att han funderar på att lägga av. Men allt är ju så uppdukat för fler lag.

– Vi har fajtats om varenda millimeter i sex år. Vi har haft usla träningsförutsättningar och kan inte ens få en tillåtelse att få bygga ett gym. Vi får fajtas för allt. Vi har träningsplaner som inte håller måttet och Studenternas som inte håller måttet. Allt får vi fajtas för hela tiden och får ingenting gratis. Sedan kommer det en ny klubb och då ska man lösa allting. Det är skrattretande att man inte försöker göra det rimligt för dem som redan är här, säger Bergstrand.

– Jag har lust att lägga av. Jag är riktigt less, säger han.

http://unt.se/sport/jag-har-lust-att-lagga-av-4817815.aspx
Citera
2017-11-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Gött att Kim Bergstrand är så less på Uppsala kommun att han funderar på att lägga av. Men allt är ju så uppdukat för fler lag.

– Vi har fajtats om varenda millimeter i sex år. Vi har haft usla träningsförutsättningar och kan inte ens få en tillåtelse att få bygga ett gym. Vi får fajtas för allt. Vi har träningsplaner som inte håller måttet och Studenternas som inte håller måttet. Allt får vi fajtas för hela tiden och får ingenting gratis. Sedan kommer det en ny klubb och då ska man lösa allting. Det är skrattretande att man inte försöker göra det rimligt för dem som redan är här, säger Bergstrand.

– Jag har lust att lägga av. Jag är riktigt less, säger han.

http://unt.se/sport/jag-har-lust-att-lagga-av-4817815.aspx
Låter som att Dalkurd kört över både Sirius och staden Uppsala ganska rejält. Dom borde ju åtminstone kunna kommunicera. Förstår honom.
Citera
2017-11-14, 19:36
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Låter som att Dalkurd kört över både Sirius och staden Uppsala ganska rejält. Dom borde ju åtminstone kunna kommunicera. Förstår honom.
Dalkurd och deras skämtförening kan stanna i Borlänge.
Citera
2017-11-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Dalkurd och deras skämtförening kan stanna i Borlänge.
Till skillnad från AFC gör dom iaf rätt för sig. Men i övrigt håller jag med.
Citera
2017-11-14, 19:38
Avslutad
Härligt att Uppkurd flyttar! Nu kan vi äntligen placera alla pengar på rätt lag. (Brage).
Citera
2017-11-14, 19:42
Medlem
Citat:

På vilket sätt har Dalkurd kört över Sirius?
Måste Dalkurd fråga Sirius om lov för att förhandla med kommunen?

Sedan att Dalkurd är skräp precis som plasten är på vissa arenor är inget nytt.
Citera
2017-11-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
På vilket sätt har Dalkurd kört över Sirius?
Måste Dalkurd fråga Sirius om lov för att förhandla med kommunen?

Sedan att Dalkurd är skräp precis som plasten är på vissa arenor är inget nytt.
Vem av klubbarna som har rätt eller fel men det finns alltid 2 sidor av myntet. Om inte Sirius är med på det måste ju Dalkurd acceptera det. Detta kunde ha skötts mycket snyggare.
Citera
2017-11-14, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/matchfix-1

Citat:
Nu uppger källor i den kriminella miljön för SVT Nyheter att fler spelare i AIK kontaktades av matchfixare inför stormatchen IFK Göteborg-AIK i maj i år.

Vad säger ni som är AIK:are, kan det vara sant eller bara lösa rykten?

Om det är sant, vem kan de andra spelarna vara?
Citera
2017-11-14, 19:46
Medlem
Citat:
Vem av klubbarna som har rätt eller fel men det finns alltid 2 sidor av myntet. Om inte Sirius är med på det måste ju Dalkurd acceptera det. Detta kunde ha skötts mycket snyggare.

Svara på frågan ist. Vad gör Dalkurd som är så styggt mot Sirius?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in