Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag håller med helt och hållet, bör kunna komma krav från SvFF att köra på minst hybrid vilket skulle tvinga Tele2 att byta upp sig. Men sålänge det inte finns och plasten är billigare i drift så kommer vi sitta där vi gör, oavsett vad vi tycker och oavsett hur mycket vi ogillar faktumet. Att du eller nån jävla gröthals inte sett några protester så finns de där. Jag slutade helt köpa säsongsplåtar när vi flyttade från Stadion, men det blir tyvärr bara dyrare för mig själv då jag ändå köper lösplåtar..
Jag sa aldrig att det inte funnits protester utan bara att jag inte minns dessa, hur såg dessa ut när det var på tapeten med plasten, hur bekämpades den från ert håll?
Hur ser protesterna idag ut?
Hur jobbas det aktivt för att få tillbaka en riktig fotbollsplan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Det finns olika sorters hybridgräs. Det som anlagts i Malmö är av en annan sort än det som ligger på Ullevi och Kamratgården så visst kan det vara klokt att utvärdera ett tag. Och visst har det knorrats lite om gräset på Ullevi? Hårt och glatt vill jag minnas, bra betyg överlag men inte perfekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hur är fotbollen på er hybrid? Jag har inte sett allt, men verkar det inte som om det är svårt att få fäste för spelarna, eller handlar det mer om att spelarna behöver hitta rätt dojor?
Hur många procent plast har ni?
Det stämmer att Gamlas plan var hal, men efter korrigeringar har den blivit betydligt bättre. Den hyllades dock redan direkt efter vår hemmapremiär av spelarna även om vissa afc-spelare tydligen föredrog plastaskiten...
Det är inte exakt samma hybrid på Gamla som på Kamratgården heller vilket vi starkt påpekade.
På Gamla skall det vara fem procent.
Är väl om jag minns rätt på rak arm något mer på Kamratgården. På Kamratgården tränar ju a-laget/u-laget och där spelar både u21 och u19 matcher så användandet är mycket högt.
Det finns numera ingen som sagt ingen anledning att inte ha iaf hybrid.