2017-11-08, 23:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Tele2:s reklamfilmer har aldrig varit några höjdare, men den senaste är fanimig sämst utav alla! "Do kan också dobbhelsorfa!" Hoppas varje gång jag ser skiten att en hungrig vithaj ska dyka upp och slita sönder mupparna!
Han är ju ett sannskyldigt geni Karim; "dobbelsorf, dobbelt så bra"!

Fast det är väl reklam för Comviq egentligen. Tele 2 är ju den där löjliga, påhittade, skolan. "So I can sleep with the Internet"?

Edit; och ja jag vet att det är samma ägare typ.
Senast redigerad av gato12 2017-11-08 kl. 23:53.
Citera
2017-11-09, 00:17
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han är ju ett sannskyldigt geni Karim; "dobbelsorf, dobbelt så bra"!

Fast det är väl reklam för Comviq egentligen. Tele 2 är ju den där löjliga, påhittade, skolan. "So I can sleep with the Internet"?

Edit; och ja jag vet att det är samma ägare typ.
Jo Comviq stämmer nog. Blir så irriterad av filmuslingen så att jag inte ens lägger märke till varumärket! Verkligen effektiv marknadsföring!!
Citera
2017-11-09, 13:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Tele2:s reklamfilmer har aldrig varit några höjdare, men den senaste är fanimig sämst utav alla! "Do kan också dobbhelsorfa!" Hoppas varje gång jag ser skiten att en hungrig vithaj ska dyka upp och slita sönder mupparna!

Ungefär som i Discoverys reklam i somras för sin "Shark Week", där artisten Seal stod och smörsjöng på en brygga inför trånande kvinnliga fans när Hajen med stort H dök upp och gjorde det enda rätta ... Och så "A bad week to be a seal" som avslutning. Det var väl egentligen ingen reklam, utan mer en programtrailer, men den var i alla fall bra till skillnad från Comviqs jobbiga och Tele 2:s obegripliga.

Apropå Comviq och Karim så verkar det precis som andra har påpekat att Karims svenska bara blir sämre och sämre, eller så är det helt i tidens anda, påbjuden uppifrån, att det inte spelar någon roll hur man pratar och att ingen svenska är bättre än någon annan och man bestämmer själv osv, osv. Han ser inget skäl till att anstränga sig längre, helt enkelt. Själv är jag mer tveksam till de signaler det sänder ut, och jag misstänker att ute i verkligheten, dvs där journalister och politiker sällan befinner sig, exempelvis på de flesta arbetsplatser, så spelar det definitivt roll hur man uttrycker sig.
Citera
2017-11-09, 20:55
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ungefär som i Discoverys reklam i somras för sin "Shark Week", där artisten Seal stod och smörsjöng på en brygga inför trånande kvinnliga fans när Hajen med stort H dök upp och gjorde det enda rätta ... Och så "A bad week to be a seal" som avslutning. Det var väl egentligen ingen reklam, utan mer en programtrailer, men den var i alla fall bra till skillnad från Comviqs jobbiga och Tele 2:s obegripliga.

Apropå Comviq och Karim så verkar det precis som andra har påpekat att Karims svenska bara blir sämre och sämre, eller så är det helt i tidens anda, påbjuden uppifrån, att det inte spelar någon roll hur man pratar och att ingen svenska är bättre än någon annan och man bestämmer själv osv, osv. Han ser inget skäl till att anstränga sig längre, helt enkelt. Själv är jag mer tveksam till de signaler det sänder ut, och jag misstänker att ute i verkligheten, dvs där journalister och politiker sällan befinner sig, exempelvis på de flesta arbetsplatser, så spelar det definitivt roll hur man uttrycker sig.

Har också lagt märke till det. Verkar som att regissören och reklamskribenten har gett Karim direktion att spela så utländsk som möjligt. Siktar väl in sig på en nyimporterad kundgrupp antar jag.
Citera
2017-11-11, 17:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Usch och fy för den dansande negressen i Zalandos reklam. Ska man nu kvotera in en sådan kan man väl välja en snygg?
Citera
2017-11-11, 20:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Usch och fy för den dansande negressen i Zalandos reklam. Ska man nu kvotera in en sådan kan man väl välja en snygg?

Jag tycker att du ska vara glad över att flera i den reklamen faktiskt har ett svenskt utseende. Det är ingen självklarhet numera, när många företag/reklambyråer satsar fullt ut på Afrika/Mellanöstern-temat (ibland med någon blond svenska som objekt för de exotiska, ohämmade männens attraktivitet och virilitet).

Värst med Zalandos reklam är ändå det faktum att de började köra med jultema redan i början av november. Man hinner kräkas på allt som har med julen att göra långt innan julafton när "köp, köp, köp"-budskapet ska köras ned i halsen på en från alla håll. "Sprid julglädje med stilfulla julklappar från Zalando" ... Så fan heller.
Citera
2017-11-14, 00:26
Medlem
Android2000s avatar
Nu har jag gått på Lantmännens grej "Från jord till bord", när det gäller de öländska bönorna Go Green. Det lät ju jättebra att kunna köpa vita bönor som odlats i den öländska myllan (och goda var de också, det måste jag erkänna). Snacka om positivt att slippa forsla bönor från ex Italien, mycket bra för miljön.

Men om man lusläser på kartongen står det att det är bönor som har sitt ursprung från Öland, men produkten tillverkas i Tyskland.

Konstig marknadsföring?
Citera
2017-11-14, 13:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Nu har jag gått på Lantmännens grej "Från jord till bord", när det gäller de öländska bönorna Go Green. Det lät ju jättebra att kunna köpa vita bönor som odlats i den öländska myllan (och goda var de också, det måste jag erkänna). Snacka om positivt att slippa forsla bönor från ex Italien, mycket bra för miljön.

Men om man lusläser på kartongen står det att det är bönor som har sitt ursprung från Öland, men produkten tillverkas i Tyskland.

Konstig marknadsföring?

Funkade ju på dig iaf Fast kanske bara en gång. På sikt bör det ju rimligtvis vara till nackdel när en produkt marknadsförs med en viss vinkling (här: köp svenskt och närproducerat) men verkligheten visar sig vara en helt annan. Ingen kund vill känna sig lurad.
Citera
2017-11-14, 16:19
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Funkade ju på dig iaf Fast kanske bara en gång. På sikt bör det ju rimligtvis vara till nackdel när en produkt marknadsförs med en viss vinkling (här: köp svenskt och närproducerat) men verkligheten visar sig vara en helt annan. Ingen kund vill känna sig lurad.

Håller med! Man känner sig onekligen snopen. Fördelen är väl att bönorna har odlats bra, men vad de gjort i Tyskland vet ingen.

De kunde ha gjort färdig produkten här i Sverige, då hade det varit något.
Citera
2017-11-15, 19:26
Medlem
Tammers avatar
Alvedon. Den där jobbiga med en man och en kvinna som är förkylda i varsin lägenhet mittemot varandra. På nåt sätt har de lyckats placera sängarna så att de står vända utåt mot ett fönster som går ända ner till golvet, och det är bara typ tre meter mellan husen. De lyckas på nåt sätt också placera sängarna så att de står mittemot den andra. Sen nyser de damtidigt och tycker det är jättekul. Ingen verkar tycka att situationen känns onormal och konstig, att ligga och stirra ut genom fönstret på en annan människa i huset mittemot.
Totalt konstlad, overklig situation.
Citera
2017-11-15, 19:31
Avslutad
Head & shoulders. En flinande Henrik Lundkvist med brodern Joel är liksom dödstöten för deras trovärdighet.

Båda två har nog fått ihop tillräckligt med pengar för att klara sig livet ut och behöver inte vara några jävla sellouts.
Citera
2017-11-18, 12:35
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Alvedon. Den där jobbiga med en man och en kvinna som är förkylda i varsin lägenhet mittemot varandra. På nåt sätt har de lyckats placera sängarna så att de står vända utåt mot ett fönster som går ända ner till golvet, och det är bara typ tre meter mellan husen. De lyckas på nåt sätt också placera sängarna så att de står mittemot den andra. Sen nyser de damtidigt och tycker det är jättekul. Ingen verkar tycka att situationen känns onormal och konstig, att ligga och stirra ut genom fönstret på en annan människa i huset mittemot.
Totalt konstlad, overklig situation.

Håller med. Vem fan har så pass kort avstånd mellan husen så man ser exakt vad grannen gör. Att man ser så pass bra in att man kan märka detaljer också så som att den ena ligger och smygkollar på en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in