Citat:
Ursprungligen postat av
Andersdamaan
Tele2:s reklamfilmer har aldrig varit några höjdare, men den senaste är fanimig sämst utav alla! "Do kan också dobbhelsorfa!" Hoppas varje gång jag ser skiten att en hungrig vithaj ska dyka upp och slita sönder mupparna!
Ungefär som i Discoverys reklam i somras för sin "Shark Week", där artisten Seal stod och smörsjöng på en brygga inför trånande kvinnliga fans när Hajen med stort H dök upp och gjorde det enda rätta ... Och så "A bad week to be a seal" som avslutning. Det var väl egentligen ingen reklam, utan mer en programtrailer, men den var i alla fall bra till skillnad från Comviqs jobbiga och Tele 2:s obegripliga.
Apropå Comviq och Karim så verkar det precis som andra har påpekat att Karims svenska bara blir sämre och sämre, eller så är det helt i tidens anda, påbjuden uppifrån, att det inte spelar någon roll hur man pratar och att ingen svenska är bättre än någon annan och man bestämmer själv osv, osv. Han ser inget skäl till att anstränga sig längre, helt enkelt. Själv är jag mer tveksam till de signaler det sänder ut, och jag misstänker att ute i verkligheten, dvs där journalister och politiker sällan befinner sig, exempelvis på de flesta arbetsplatser, så spelar det definitivt roll hur man uttrycker sig.