Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-13, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, han kommer inte dömas till vård. Vad jag vet har det väl inte ens gjorts en sk P7:a på honom,

Hur var det nu, det är den lilla rättspsykiatriska undersökningen P7.an kallas?

Och den har han gjort:

"Tova Mobergs mordmisstänkte expojkvän säger att han sover gott på häktet och beskrivs av rättsläkaren som "förvånansvärt bekymmersfri."
I en ny sinnesutredning berättar exet om drogerna och datorspelen som präglat tillvaron på den ensliga gården utanför Hudiksvall.
"

"Läkaren föreslår att expojkvännen genomgår en större rättspsykiatrisk undersökning längre fram."

Tovas ex sover gott: "Är bekymmersfri"

(Den större görs enbart efter rättegången för att avgöra om personen ska dömas till fängelse eller psykiatrisk vård, om jag minns rätt.)
Citera
2017-11-13, 16:04
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Nej, han kommer inte dömas till vård. Vad jag vet har det väl inte ens gjorts en sk P7:a på honom,
jo, den är gjord.
bland det första som gjordes när han häktades.
sällan du har ett rätt alltså...
Citera
2017-11-13, 17:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
jo, den är gjord.
bland det första som gjordes när han häktades.
sällan du har ett rätt alltså...
Då kan du vara så god och ta fram källan på det. Lärd av tidigare inlägg av dig så ska man vara väldigt skeptisk till den gojja du brukar slänga ur dig. Det kan väl vara kul att för någon gång få rätt.
Källa på att han genomgått en P7:a.
Citera
2017-11-13, 18:22
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
du missade min punkt "finns mer faktorer att ta hänsyn till" på kriterie listan.

om det finns plats skiter de fortfarande i hans begäran ?

Om ja, för att det finns ytterliggare kriterie.

Om nej, för det finns inga fler kriterier att behöva passera.
Du skriver väldigt konstigt och oförstående. Är du hög? Du får nog läsa om mitt första inlägg och återkomma när du läst det och är ”nykter”.
Citera
2017-11-13, 20:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då kan du vara så god och ta fram källan på det. Lärd av tidigare inlägg av dig så ska man vara väldigt skeptisk till den gojja du brukar slänga ur dig. Det kan väl vara kul att för någon gång få rätt.
Källa på att han genomgått en P7:a.

Från Expressen:

tovas misstankte mördare kan vara allvarligt psykiskt sjuk
Citera
2017-11-13, 20:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från Expressen:

tovas misstankte mördare kan vara allvarligt psykiskt sjuk
Tack, jag är ytterst tveksam till Uglybastards inlägg, därav min fråga om källan.
Tack!
Citera
2017-11-13, 21:28
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Du skriver väldigt konstigt och oförstående. Är du hög? Du får nog läsa om mitt första inlägg och återkomma när du läst det och är ”nykter”.

är det jag som är oförstående ?

så om vi frågar kriminalvården, kommer de svara "vi skiter i klientens önskemål" ?

Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Begär ja. Men knappast nåt kriminalvården bryr sig ett piss om

Är det detta som är ditt "första" inlägg ?

Så då kan du svara på denna fråga också: Varför finns möjligheten att en klient ska få kunna begära om nu kriminalvården inte bryr sig ett piss om det? Då kan ju de lika gärna slopa hela begäran processen.

Och nu till en möjlig förklaring till våran kommunikationsmiss. Det är nog på det viset att personalen på krmiminalvården och i synnerhet på de tyngre anstalterna behöver "skärma" av sig med en känslomässig inställning att skita i klienternas önskemål med motiveringen att fångarna är inte pålitliga, oförutsägbara, farliga, dumma, våldsamma, dryga,misskötsamma, you name it.

alltså har vi en situation som kunde ha lett till "samarbete och förbättring" men som gick i stöpet och i brist på bättre vetande/kunskap/adekvathet/verktyg så blir personalen instängda i tankegången "vi skiter i klienterna".

Ett sätt att motverka ovannämda spiralen är att tillämpa morotsprogrammet som går ut på att om klienten "sköter sig" så får den förmåner och dennes olika önskan kan först då tillgodoses. Och först nu så inser du att kriminalvården inte skiter i sina klienter. Dock med alla adhd, impulsiva, antisociala och drogmissbrukande personligheter hos klienter så utvecklas händelser enkelt i oönskad riktning trots ökad medvetenhet och utbildning hos personalen.
Senast redigerad av cossinus 2017-11-13 kl. 22:07.
Citera
2017-11-14, 05:19
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Tack, jag är ytterst tveksam till Uglybastards inlägg, därav min fråga om källan.
Tack!

Måste vara jobbigt för dig att få fel i diskussioner, vissa kan ju inte med det här med självkritik.

Åtal är nog inte långt bort nu.
Citera
2017-11-14, 07:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Måste vara jobbigt för dig att få fel i diskussioner, vissa kan ju inte med det här med självkritik.

Åtal är nog inte långt bort nu.
Inte det minsta. Även den bäste kan fela vet. 😊👍
Citera
2017-11-14, 08:59
Medlem
litenpandas avatar
Kanske har missat att detta har nämnts tidigare eftersom artikeln är från 6 november och säkerligen redan har länkats. Tycker att Sammens låter trygg i detta uttalande angående bevisningen och angående åtalet. Nu är det för övrigt bara tre dagar kvar till åtal om inte försvarsadvokaten behöver ännu mer tid.

– Men med bevisningen som kommer presenteras – som bland annat består av teknisk bevisning men även andra uppgifter – så känns det solklart att åtala honom för mord.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tova-bands-vid-skottkarra-och-slogs-med-hammare/
Citera
2017-11-14, 09:06
Medlem
litenpandas avatar
Undrar förresten vad som hände med intrånget på gården då fastigheten var avspärrad. Någon som vet? Kommer det finnas med i FUP tror ni?
Citera
2017-11-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur var det nu, det är den lilla rättspsykiatriska undersökningen P7.an kallas?

Och den har han gjort:

"Tova Mobergs mordmisstänkte expojkvän säger att han sover gott på häktet och beskrivs av rättsläkaren som "förvånansvärt bekymmersfri."
I en ny sinnesutredning berättar exet om drogerna och datorspelen som präglat tillvaron på den ensliga gården utanför Hudiksvall.
"

"Läkaren föreslår att expojkvännen genomgår en större rättspsykiatrisk undersökning längre fram."

Tovas ex sover gott: "Är bekymmersfri"

(Den större görs enbart efter rättegången för att avgöra om personen ska dömas till fängelse eller psykiatrisk vård, om jag minns rätt.)

Inte helt rätt.
Om GM erkänner kan RPU göras före rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in