Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Om inte polisen kan bli glasklara med att det är mord så tänker jag börja tro på älgspåret.
NFC har väl uppdragspärmen full av diverse kaoz-relaterade brott så dom har numera väntetid på säkert 3 veckor om det inte är ett Lisa Holm-fall. Det vore bra om det var en brunstig älg så kunde fallet läggas ned.

Om det fanns en tillstymmelse till ”chans” att detta rör sig om en älg-attack eller olyckligt felträffad golfboll, så tro mig, polisen hade tagit den direkt!
Faktum är att svensk polis i fall som dessa nog är världens mest inkompetenta gäng människor som mer än gärna hade avslutat fallet med första bästa bästa tänkbara teori, bara för att stänga boken och få ett slut på eländet.
Se bara på Quick, eller varför inte killarna i Kevin-fallet som fått sina liv förstörda.
(De lyckades ju här med bedriften att låsa in Rudi två (!) gånger felaktigt...stackarn)
Om vi sneglar på våra grannar, Norge Danmark och Finland så tror jag att den här mordutrednignen sett betydligt ljusare ut just nu, om detta hade skett där.
Åter igen får vi tillfälle att syna hur förfallet påverkar oss i det vardagliga livet.
Bussarna är kantstötta, tågen går inte i tid, eller alls, akuten är belamrad av somalier, det är 3 timmars kö för att ringa till valfri myndighet, vi har s.k ”no-go-zoner”, våldtäktsstatistiskt är vi värst i världen efter sydafrika.
Och polisen klarar inte av att lösa ett mordfall.
Osv osv...
Jag kan göra listan milslång, men förhoppningsvis väcker detta ögonen hos iaf några av medborgarna i Ulricehamn till förfallet som Sverige blivit.
Att leva i rädsla och inte våga gå ut efter mörkrets inbrott?
Grattis.
SD är Inte svaret på problemet om någon undrar. Pest eller kolera kallas det alternativet.
Men vi kör på brunstig älg tills vidare 😁
Blir mycket mycket intressant att se vad polisen har att erbjuda folket i Ulricehamn som trygghet härnäst.
Och som avslut,
Svenska poliser är goda människor med goda intentioner. Vi är bara inte förberedda på den stormen av kriminalitet och samhällsförfall som vi bara ser toppen av isberget på än.
...Vilket jag tror att detta handlar om,
ett koordinerat komplicerat mord grundat i hämnd/heder som i praktiken innebär ett enormt slag mot samhället och våra myndigheter som helhet.