2017-11-13, 12:41
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där är i juli och det är inte RG på bilden, väl?

Men man blir ju fundersam. Fast flörtar med döden är väl vad ungdomar håller på mycket med. De bearbetar det när de växer, genom att hålla upp alternativet till att leva vidare. Ritual. Också säkert därför som självmord ligger onödigt nära många känslomässigt, som det enda alternativet vid olika typer av motgång. Det mesta ses ju ganska svartvitt.
Han är inte direkt ungdom längre. Det är två olika länkar på två olika personer men R s instagram
Citera
2017-11-13, 13:28
Medlem
Finns det någon som vet vad RG åker för bil nu?
Citera
2017-11-13, 14:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Han är inte direkt ungdom längre. Det är två olika länkar på två olika personer men R s instagram

Ja. Jo. Men det tar olika tid för olika personer att växa upp. Möjligt fall av det här.

Många behöver bli 30 för att börja bli vuxna. Om de hinner....
Citera
2017-11-13, 16:46
Medlem
RG avskriven enligt radion från både fallen Åre (självmord) Ulricehamn avskriven
Funderar vem som köper film rättigheterna till denna komedi angående Mr RG.
Citera
2017-11-13, 16:51
Medlem
Hur går det med det här?
Kommer dom någonstans - eller står det still nu?

Det fanns väl ett spår med en bil och någon som känt sig jagad på samma plats lite innan det här. Det borde väl vara ett hett spår att följa upp.

Eftersom inget är taget från henne så är det ju inget personrån. (för övrigt är det väl inte så många som springer med pengar på sig när dom är ute och tränar)

Polisen vet ju vad det är för slags brott. Dom har ju ett dna som dom söker matchning på. Så möjligen en överfallsvåldtäkt.

Som sagts tidigare i denna tråd, så har även lite äldre kvinnor råkat ut för överfallsvåldtäkt utomhus.

Det verkar som polisen/rättsväsendet mörkar brott som begåtts av "fel" gärningsman. Alltså det kan väl inte vara så illa att dom nu inte ens utreder mord om det kan vara en invandrare som misstänkt gärningsman?
Citera
2017-11-13, 16:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag vet inte det faktiskt eftersom jag noterade det först i dag. Men jag tror inte det är han före jag ser det själv eftersom knarkklientel inte stämmer in direkt med mordet. För det är väl vad skvallret säger att det är missbrukskrets typ?

Citat:
Misstänkt för Ulricehamnsmord avskriven
Den man i 30-årsåldern som tidigare suttit anhållen misstänkt för mordet på Lassalyckan i Ulricehamn för knappt tre veckor sedan är inte längre misstänkt.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6820796

Det var förväntat, så dom får nog komma upp med något mer hållbart framöver för just nu har dom ingen misstänkt.
Citera
2017-11-13, 18:07
Medlem
fernebos avatar
De kan ju börja med att försöka få fram en mer trolig profil på gärningsmannen eller gärningskvinnan. Det känns verkligen som om de hänger sig fast i den här "galning i skogen"-teorin. Jag tror inte på den.
Citera
2017-11-13, 18:28
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De kan ju börja med att försöka få fram en mer trolig profil på gärningsmannen eller gärningskvinnan. Det känns verkligen som om de hänger sig fast i den här "galning i skogen"-teorin. Jag tror inte på den.

Signalerna från anställda inom ulricehamns kommun var tydliga från dag ett.
Hennes kollegor misstänkte direkt en person som fått sitt/sina barn omhändertagna pga bl.a alkoholproblem/våld där BO var inblandad i processen.
Denna person ska dessutom ha riktat dödshot mot BOs kollega under sommaren.
Personen i fråga är invandrare.

Jag tror att polisen är så PK-styrda att de inte vågar ta i med hårdhandskarna för att gå till botten med detta, av rädslan för repressalier i fake-news-blaskorna som aftonfjompen och expressen.

Jag upprepar mig, Om det nu är denna person som indirekt är skyldig så behöver denne inte vara fysisk gärningsman, utan någon eller några i dennes nätverk av likasinnade, vilket gör hela den här historien mycket mycket svårlöst.

Alternativ två är maken.
Statistiskt sett så har vi prime suspect där.

Alternativ tre är ett galet psykfall som lustmördar i skogen, men det känns föga troligt..

Om vi från polisen kan få klarhet i hurvida hon släpats ut i terrängen eller om hon sprungit dit på egen hand istället för bakåt eller framåt i spåret så kan vi lättare utesluta om det rör sig om en eller fler gärningsmän.

Vi får se. Förhoppningsvis.
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-11-13 kl. 19:13.
Citera
2017-11-13, 19:40
Medlem
Om inte polisen kan bli glasklara med att det är mord så tänker jag börja tro på älgspåret.
NFC har väl uppdragspärmen full av diverse kaoz-relaterade brott så dom har numera väntetid på säkert 3 veckor om det inte är ett Lisa Holm-fall. Det vore bra om det var en brunstig älg så kunde fallet läggas ned.
Citera
2017-11-13, 20:20
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om inte polisen kan bli glasklara med att det är mord så tänker jag börja tro på älgspåret.
NFC har väl uppdragspärmen full av diverse kaoz-relaterade brott så dom har numera väntetid på säkert 3 veckor om det inte är ett Lisa Holm-fall. Det vore bra om det var en brunstig älg så kunde fallet läggas ned.

Om det fanns en tillstymmelse till ”chans” att detta rör sig om en älg-attack eller olyckligt felträffad golfboll, så tro mig, polisen hade tagit den direkt!

Faktum är att svensk polis i fall som dessa nog är världens mest inkompetenta gäng människor som mer än gärna hade avslutat fallet med första bästa bästa tänkbara teori, bara för att stänga boken och få ett slut på eländet.

Se bara på Quick, eller varför inte killarna i Kevin-fallet som fått sina liv förstörda.
(De lyckades ju här med bedriften att låsa in Rudi två (!) gånger felaktigt...stackarn)

Om vi sneglar på våra grannar, Norge Danmark och Finland så tror jag att den här mordutrednignen sett betydligt ljusare ut just nu, om detta hade skett där.

Åter igen får vi tillfälle att syna hur förfallet påverkar oss i det vardagliga livet.
Bussarna är kantstötta, tågen går inte i tid, eller alls, akuten är belamrad av somalier, det är 3 timmars kö för att ringa till valfri myndighet, vi har s.k ”no-go-zoner”, våldtäktsstatistiskt är vi värst i världen efter sydafrika.
Och polisen klarar inte av att lösa ett mordfall.
Osv osv...

Jag kan göra listan milslång, men förhoppningsvis väcker detta ögonen hos iaf några av medborgarna i Ulricehamn till förfallet som Sverige blivit.
Att leva i rädsla och inte våga gå ut efter mörkrets inbrott?
Grattis.

SD är Inte svaret på problemet om någon undrar. Pest eller kolera kallas det alternativet.

Men vi kör på brunstig älg tills vidare 😁

Blir mycket mycket intressant att se vad polisen har att erbjuda folket i Ulricehamn som trygghet härnäst.

Och som avslut,
Svenska poliser är goda människor med goda intentioner. Vi är bara inte förberedda på den stormen av kriminalitet och samhällsförfall som vi bara ser toppen av isberget på än.

...Vilket jag tror att detta handlar om,
ett koordinerat komplicerat mord grundat i hämnd/heder som i praktiken innebär ett enormt slag mot samhället och våra myndigheter som helhet.
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-11-13 kl. 20:29.
Citera
2017-11-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Om det fanns en tillstymmelse till ”chans” att detta rör sig om en älg-attack eller olyckligt felträffad golfboll, så tro mig, polisen hade tagit den direkt!

Faktum är att svensk polis i fall som dessa nog är världens mest inkompetenta gäng människor som mer än gärna hade avslutat fallet med första bästa bästa tänkbara teori, bara för att stänga boken och få ett slut på eländet.

Se bara på Quick, eller varför inte killarna i Kevin-fallet som fått sina liv förstörda.
(De lyckades ju här med bedriften att låsa in Rudi två (!) gånger felaktigt...stackarn)

Om vi sneglar på våra grannar, Norge Danmark och Finland så tror jag att den här mordutrednignen sett betydligt ljusare ut just nu, om detta hade skett där.

Åter igen får vi tillfälle att syna hur förfallet påverkar oss i det vardagliga livet.
Bussarna är kantstötta, tågen går inte i tid, eller alls, akuten är belamrad av somalier, det är 3 timmars kö för att ringa till valfri myndighet, vi har s.k ”no-go-zoner”, våldtäktsstatistiskt är vi värst i världen efter sydafrika.
Och polisen klarar inte av att lösa ett mordfall.
Osv osv...

Jag kan göra listan milslång, men förhoppningsvis väcker detta ögonen hos iaf några av medborgarna i Ulricehamn till förfallet som Sverige blivit.
Att leva i rädsla och inte våga gå ut efter mörkrets inbrott?
Grattis.

SD är Inte svaret på problemet om någon undrar. Pest eller kolera kallas det alternativet.

Men vi kör på brunstig älg tills vidare 😁

Blir mycket mycket intressant att se vad polisen har att erbjuda folket i Ulricehamn som trygghet härnäst.

Och som avslut,
Svenska poliser är goda människor med goda intentioner. Vi är bara inte förberedda på den stormen av kriminalitet och samhällsförfall som vi bara ser toppen av isberget på än.

...Vilket jag tror att detta handlar om,
ett koordinerat komplicerat mord grundat i hämnd/heder som i praktiken innebär ett enormt slag mot samhället och våra myndigheter som helhet.

Om inte teknikerna lyckas dra ut några älghår ur såret så tror jag att någon lurpassade på henne i skogen vid sidan av spåret och slog henne i huvudet med ett tillhygge.

Var det koordinerat så borde en annan medhjälpare ha kollat när hon var påväg åt mördarns håll och i så fall finns det mobiler igång nära mordplatsen.
Citera
2017-11-13, 21:01
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om inte teknikerna lyckas dra ut några älghår ur såret så tror jag att någon lurpassade på henne i skogen vid sidan av spåret och slog henne i huvudet med ett tillhygge.

Var det koordinerat så borde en annan medhjälpare ha kollat när hon var påväg åt mördarns håll och i så fall finns det mobiler igång nära mordplatsen.

Enligt inte helt säkra källor ströps hon till döds.

Och såvida vi inte kan få konfirmerat att hon släpades ut i skogen så lutar det åt att hon flydde däråt för egen maskin, dvs inte bort från den ”ensamma gärningsmannen” bakåt eller framåt på vägen.

Vilket tyder på fler än en gärningsman.

Vi får se vad nästa uttalande från polisen innehåller helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in