Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Finns det inte någon psykos med i bilden, som ändrar oddsen, så är jag rätt övertygad om att vi kan bortse från R.G. För mig framstår R.G mest som en ”speedad” clown.
Förvisso med hög riskprofil, men även med stort naturintresse.
Ja, men då är han ju i synnerhet haunted by the demon of error liksom.
En hypotes:
RG har speedat till det och behöver få utlopp för all överskottsenergi som håller på att koka skallen i bitar, så vad göra? Jo, han grabbar sin mountainbike o susar iväg ut i skogen. Han blåkör runt i olika spår och så blåser han förbi LH, som snabbt får hoppa ur spåret, hon ropar något efter honom i stil med; se dig för din galning! Hon fortsätter att gå och plötsligt kommer han igen cycklandes i racerfart och snuddar till henne. Då blir LH riktigt arg och ropar att han ska stanna, då gör han det en bit ifrån, LH går fram och läser lusen av honom, att så får du inte köra i dessa motionsspår. Du kunde ju kört på mig nu. RG blir sur men cyklar vidare, men så blir han riktigt pisst på tanten och vänder om. Han tar sats och kommer bakifrån på cyckeln och kör rakt på henne så att hon flyger omkull. Det blir värsta dispyten och LH hotar med att anmäla honom, då blir RG nervös och tar hennes gångstavar som ligger i spåret, drar upp henne på benen och trycker stavarna mot halsen, drar in henne i skogen och slänger ner henne på marken och stryper henne med stavarna. Han ville inte bli anmäld, men han var för påverkad för att ta några vettiga beslut så han bara agerar. Stryper henne. Sen sticker han till kompisen och käkar rumpstek.
Sen vill han fly fältet och letar boende i Åre. En gammal tjejkompis eller ett ex, fixar så att han kan komma och bo där ett tag. Men vad händer, jo till slut erkänner han vad han har gjort, att han är skäligen misstänkt för ett mord inUlricehamn, tjejen blir helt förtvivlad och framtidsvisionen ser mörk ut, hon var glad för att han kom dit, men så blev hon oerhört besviken. Hon känner att hon orkar inte med det här, hon knaprar i sig lite piller och sköljer ner det med alkohol. RG går till Ica för att handla och när han kommer tillbaka till lägenheten hänger hon där i taket.
RG får panik och rusar ner till Ica igen och ber om hjälp. Men hon var redan död.
Så mordet på LH, låter mer troligt, han blir arg på henne för att hon bossar runt och då gör han slag i saken, en jobbig kärring som bara vill förstöra för mig tänker han i sitt påverkade tillstånd, hon ska bort. Och så stryper han henne där i skogen.
Men självmord kan det vara med tjejen i Åre, hon blev bara så less på allt. Varför skulle han ha hängt henne, i så fall varför? Nej, det låter lite konstigt att begå ännu ett mord inom två veckor.