2017-11-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så du menar att det är upp till Madsen huruvida han diagnostiseras för något? Vad är det för nys?

En formell diagnos, vad jag vet, måste en myndig person själv ge klartecken till att prövas mot. I PM's fall, antar jag det är likadant, kommer ett antal egenskaper att komma fram. Annars skulle en brottsmisstänkt bli påtvingad en diagnos enligt DSM-5 eller ICD-10, vilket jag inte tror. Däremot undersöks PM, och det kommer säkert fram ett antal pekare mot diagnoser, men det är en annan sak.
Citera
2017-11-13, 14:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det näst tråkigaste är att Madsen inte får hålla sina inspirerande föreläsningar mer, och det näst näst tråkigaste kanske är att en oskyldig kvinna blev torterad till döds?

Eller glömde jag något beträffande Peder Madsen som är tråkigare än att en människa blev mördad?

Hur ser listan ut?

Jag menar naturligtvis att mordet inte hade behövt ske, om M hade fångats upp i psykvården tidigare.
Citera
2017-11-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
från https://www.facebook.com/groups/26947331877/

Är det en sekt PM har skaffat sig för att jobba med ubåten gratis? Vissa av dem verkar försvara PM till varje pris och bryr sig inte ett skvatt om den saknade personen
Nej, de är enbart intresserade av ubåten såsom farkost och byggande. De skiter i Peter just nu.
Citera
2017-11-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar naturligtvis att mordet inte hade behövt ske, om M hade fångats upp i psykvården tidigare.
Han har inte bett om hjälp på psykvård. Och med tanke på hans narcissism så skulle de behövt tvångsinlägga honom, vilket enbart sker om han är en fara för sig själv och andra. Och det var han ju inte såvitt sagts hela tiden.
Citera
2017-11-13, 14:17
Medlem
Det är väl i övermorgon (15 nov) som ny häktningsförhandling sker?
Citera
2017-11-13, 14:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Och hur vet ni att Madsen är sexualsadist? Enbart knivar i vaginan kan väl inte säga så mycket. Eller...? Jag är novis på det här området. Fullständigt.
Knivhuggens placering säger mycket, anser jag. Sker en penetrering av offret vid ett sexualsadistiskt mord så används oftast en "atrapp" som t.ex käpp, flaska, kniv. Det Madsen gjort med dessa knivhugg är nog den vidrigaste, mest aggressiva penetrering jag hört talas om inom sexualsadistiska dåd.
Citera
2017-11-13, 14:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst. Det är det alla vill veta. Hur han har tänkt och vad han har gjort. Spelar ingen roll om han får fängelse eller vård. Bara han inte kommer ut igen.
I.o.m bl.a psykopatin så kommer PM aldrig ändra sig. Sexualsadism är obotligt.

...och så mycket vet JAG, att lusten att begå alla möjliga sexualrelaterade brott går ner med åren. Och M är redan ganska gammal. Har han (om det nu är som ni säger) lyckats hålla de här impulserna i schack under alla de virila mannaåren, så vore det ju märkligt om han INTE skulle kunna göra det mer när han är 60 exempelvis.

Jag råkar också veta, att när psykiatrikerna värderar om en patient på rättspsyk ska släppas fri eller om vårdtiden ska förlängas (något som sker regelbundet, tror det är var sjätte månad), så väger de in just patientens ålder. Ju äldre en man har hunnit bli, desto mindre är risken för fler sexual- eller våldsbrott.
Citera
2017-11-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
En formell diagnos, vad jag vet, måste en myndig person själv ge klartecken till att prövas mot. I PM's fall, antar jag det är likadant, kommer ett antal egenskaper att komma fram. Annars skulle en brottsmisstänkt bli påtvingad en diagnos enligt DSM-5 eller ICD-10, vilket jag inte tror. Däremot undersöks PM, och det kommer säkert fram ett antal pekare mot diagnoser, men det är en annan sak.
Han kan ju välja att medverka eller inte medverka. Men detta är en rättspsykiatrisk undersökning, så han kan nog alldeles säkert "bli påtvingad" en diagnos. Men det är klart, jag VET ju inte. Men låter märkligt om han har minsta bestämmanderätt i det här fallet. Dock kan han ju välja att inte medverka, och då blir det ju svårt.
Citera
2017-11-13, 14:27
Medlem
Citat:
...och så mycket vet JAG, att lusten att begå alla möjliga sexualrelaterade brott går ner med åren. Och M är redan ganska gammal. Har han (om det nu är som ni säger) lyckats hålla de här impulserna i schack under alla de virila mannaåren, så vore det ju märkligt om han INTE skulle kunna göra det mer när han är 60 exempelvis.

Jag råkar också veta, att när psykiatrikerna värderar om en patient på rättspsyk ska släppas fri eller om vårdtiden ska förlängas (något som sker regelbundet, tror det är var sjätte månad), så väger de in just patientens ålder. Ju äldre en man har hunnit bli, desto mindre är risken för fler sexual- eller våldsbrott.
I Sverige handlar det om Särskild Utskrivningsprövning. Hur vet du hur de gör i Danmark? Har du något att luta dig emot så får du gärna lägga upp det här.
Citera
2017-11-13, 14:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Han är verkligen galen. Från Expressen 15 aug:

När han skickar raketer från Bornholm trycker han inte bara på en knapp. Han åker upp på en plattform, har på sig speciella kläder med guldmanschetter och räknar ner skjutningen på amerikansk engelska.

Jösses.

Antagligen den vita sjökaptens/paraduniformen som han hade på ubåtsbaletten också. Men det ÄR ju en show, och är tänkt att vara det. Folk betalade ju till raketklubben, för att sedan få vara med och se showen vid uppskjutningarna.
Citera
2017-11-13, 14:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det handlar inte om att han "lyckats hålla de här impulserna i schack under de virila mansåren". Det handlar om när han debuterar som sexualsadistisk mördare, d.v.s när han gått över gränsen från fantasier till att förverkliga sin fantasi. Det har han gjort nu, vilket innebär att fantasier inte längre räcker för honom och så skulle det fortsätta att vara tills han blir riktigt gammal och inte orkar längre. Det handlar inte om ett normalt sexliv eller att vara sugen på sex som är mer åldersrelaterat.
Det handlar om ett tvångsmässigt beteende som inte går att bota.
Citera
2017-11-13, 14:37
Medlem
Citat:
Antagligen den vita sjökaptens/paraduniformen som han hade på ubåtsbaletten också. Men det ÄR ju en show, och är tänkt att vara det. Folk betalade ju till raketklubben, för att sedan få vara med och se showen vid uppskjutningarna.
Herregud vilken lekstuga han höll hov i. Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in