2017-11-13, 05:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, eller alternativt kan de där filmerna ha varit IS-filmer som han (eller praktikanten, eller någon annan på verkstan) sparat på av politiska anledningar. Jag tror fortfarande mest på den teorin, eftersom polisen och åklagaren talade om "utländska upptagningar av avrättningar" och "hängning" och "bränning". Låter inte alls som "snuff movies" - och hade det varit det så hade polisen säkerligen berättat det.

Det var INGA Is-filmer! Polisen har inte nämnt något om brännande av människor. Det var kvinnor som blev halshuggna på filmerna och de var av utländsk produktion samt de sa att madsen inte gjort dem.

Efter att all fakta kommit fram om madsen måste man väll hålla det föga troligt att inte filerna skulle vara hans egna? Din slutledningsförmåga är allvarligt snedvriden. Det är ju bevisat att Madsen gick på manifest. Inte hans praktikant!
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-11-13 kl. 05:37.
Citera
2017-11-13, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Tycker också att det blivit för mycket fokus på KW och huruvida hon var en bra resp dålig journalist. Spelar ju ingen roll vad hon jobbade med egentligen. Hon anade inget oråd och åkte med i ubåten, precis som PMs älskarinna skulle åkt med ut en tur dagen efter, alltså inget konstigt med det. Men nu jobbade hon alltså som journalist och ville göra ett spännande reportage och dessutom bodde hon i Köpenhamn, så det var nära och bra. Hon verkade vara en positiv, glad och lättsam tjej som gillade äventyr och spänning. Hon ser dessutom snäll och trevlig ut på alla foton och lite busig. Jag tror att hon var rolig att umgås med, lite udda, fast på ett positivt sätt, folk trivdes nog i hennes sällskap, en optimist, som ser möjligheter istället för problem och hon litade på folk, eftersom att hon själv körde rent spel. Att flytta till Peking med pojkvännen var ett steg med nya möjligheter och att hitta intressanta människor och platser att skriva om. Jag tror inte att hon hade planer på familj än, hon kunde vänta med det till runt 35, vilket är rätt vanligt nu för tiden, eftersom många vill ha en stabil grund att stå på först.

Men så blev det som det blev. PM är en ulv i fårakläder, kan låta trevlig och enkel, anspråkslös och harmlös, men så slår det om tvärt, en Dr Jekyll o Mister Hyde med många olika bokstäver av diagnoser i autismspektrat. En manisk kaffedrickande borderline som flippar ur när han inte får som han vill och även en ekonomisk analfabet med sexualsadistisk, fetisch och morbid könsdrift. En sån är bäst att låsa in för alltid.

Jag tycker att du gör en bra och saklig summering, dock, PM har ingen diagnos, även om både du och jag och andra inser, att det förmodligen skulle bli några, om han lät undersöka sig.

För, det förhåller sig på det sättet, att myndiga personer måste själva gå med på/vilja utreda sig, och ev. få diagnoser. RPU'n kommer säkert att ge signaler i den riktning du beskrev, men det är en annan sak.

Vad det gäller KW, är ingen värd detta öde. Din ganska förskönade bild av en fantastisk journalist, har jag lite svårt att köpa, men det hör inte till saken, så du får tycka det du skriver, utan mothugg, från mig.
Citera
2017-11-13, 06:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag tycker att du gör en bra och saklig summering, dock, PM har ingen diagnos, även om både du och jag och andra inser, att det förmodligen skulle bli några, om han lät undersöka sig.

För, det förhåller sig på det sättet, att myndiga personer måste själva gå med på/vilja utreda sig, och ev. få diagnoser. RPU'n kommer säkert att ge signaler i den riktning du beskrev, men det är en annan sak.

Vad det gäller KW, är ingen värd detta öde. Din ganska förskönade bild av en fantastisk journalist, har jag lite svårt att köpa, men det hör inte till saken, så du får tycka det du skriver, utan mothugg, från mig.

PM är ju nu under utredning så vi får vänta och se, om vi nu får veta.

Först satte han sig emot men gav senare sitt medgivande,
Citera
2017-11-13, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
PM är ju nu under utredning så vi får vänta och se, om vi nu får veta.

Först satte han sig emot men gav senare sitt medgivande,

Ja, men det leder inte till en DIAGNOS, så länge han inte själv vill det, det var min poäng.
Citera
2017-11-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och hur ska jag veta det? Med tanke på den låga nivån i tråden, så kan man fan förvänta sig vad som helst.

Mmm, det har du så rätt i så låt mig sänka(pun intended) nivån en bit till...

Det slog mig plötsligt att fru Madsen var i Colombia 2013. OM och det är ett mycket stort OM men låt oss leka med tanken för en sekund att KW var sitt livs scoop på spåren och ens råkade antyda det så var det skäl nog att att bli sågad i bitar...

"Sirid er i Bogotá i Colombia. Ikke for at forhandle salg af undervandsbåde eller raketter, men i forbindelse med noget research. Nøjagtigt hvad, ved jeg ikke helt; hun har altid travlt med sine projekter."
https://ing.dk/blog/nye-raketmotorer-bygges-fuld-tryk-paa-cs-maskinen-135339

Googla narcosubs... mest massa missfoster till "ubåtar" till skillnad från en förbättrad version av Nautilus... klirr i kassan till raketverksamheten med vissa problem att förklara var slantarna kom ifrån så jag är nog bara ute och trampar på djupt vatten...
Senast redigerad av Sarcasmium 2017-11-13 kl. 07:25.
Citera
2017-11-13, 07:49
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilket kanske är mer än KW fick för en del av hennes artiklar?
När jag hörde namnet på KW så kände jag inte igen det, trots att jag prenumererar på en av de tizskrifter hon blivit publicerad i. När jag senare googlade artiklarna hon skrivit så var jag lite förvånad över ämnesområden, just för att hon hade den utbildning hon hade. Och skriver om liknande ämnen som Annika Sundbaum Melin gjorde i bl. a. Atonbladets söndagsbilaga för en herrans massa år sedan.
Det finns tiotusentals nyutexaminerade journalister runt om i världen som hankar sig fram på lån från mamma och pappa och att frilansa fram till de får sitt genombrott eller byter karriär till något där det är lättare att slå sig in. Det finns ingen motsättning mellan att KW var stipendiebelönad toppresterande student och att hon inte ännu haft sitt genombrott i en stentuff bransch.

Det låter på vissa här som att bara för att hon var ambitiös, smart och driven, så måste hon haft en pågående lysande karriär. I praktiken hade hon fått några texter publicerade i internationellt erkända tidskrifter, men hon var helt i början av sin karriär - ett okänt namn både för Madsen och befolkningen i stort. Det förringar inte hennes person eller det faktum att hon alldeles säkert skulle fått en framgångsrik karriär om hon fått leva, men slår hål på idéerna som vissa har här att Madsen skulle ha mördat henne på grund av någon sorts avundsjuka mot hennes extrema framgångar. När Madsen googlade hennes namn, såg Googles sökresultat helt annorlunda ut än vad det gör nu. Hon var en frilansande nyutexaminerad stundent precis i början av sin karriär, med en handfull texter publicerade i strödda tidningar och tidskrifter.
Citera
2017-11-13, 08:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns tiotusentals nyutexaminerade journalister runt om i världen som hankar sig fram på lån från mamma och pappa och att frilansa fram till de får sitt genombrott eller byter karriär till något där det är lättare att slå sig in. Det finns ingen motsättning mellan att KW var stipendiebelönad toppresterande student och att hon inte ännu haft sitt genombrott i en stentuff bransch.

Det låter på vissa här som att bara för att hon var ambitiös, smart och driven, så måste hon haft en pågående lysande karriär. I praktiken hade hon fått några texter publicerade i internationellt erkända tidskrifter, men hon var helt i början av sin karriär - ett okänt namn både för Madsen och befolkningen i stort. Det förringar inte hennes person eller det faktum att hon alldeles säkert skulle fått en framgångsrik karriär om hon fått leva, men slår hål på idéerna som vissa har här att Madsen skulle ha mördat henne på grund av någon sorts avundsjuka mot hennes extrema framgångar. När Madsen googlade hennes namn, såg Googles sökresultat helt annorlunda ut än vad det gör nu. Hon var en frilansande nyutexaminerad stundent precis i början av sin karriär, med en handfull texter publicerade i strödda tidningar och tidskrifter.

Det av mig fetade. Viktigt att ha i åtanke.
Citera
2017-11-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Vad vissa inte begriper är att detta inte har med Kims jobb att göra. Det råkade bli Kim som föll offer. Vilken ensam kvinna som helst hade varit tacksam för Madsen. Det handlade om mörka lustar. Inte VEM som var själv i hans konservburk med honom.
Citera
2017-11-13, 08:25
Medlem
Citat:
Familjen har aldrig nämnt pojkvännen; de nämnde honom inte heller i den desperata efterlysningen den första veckan, då de bad att den som visste något skulle låta dem få visshet. Och han har inte varit med i varken deras filmer eller deras tal eller manifestationer, inte på något sätt. Det ÄR lite konstigt, och det har jag tyckt hela tiden. Även om det var så att de inte tyckte att han var god nog åt deras dotter/syster - eller vad nu orsaken kan ha varit - så borde de väl ha inkluderat hans namn för syns skull? För att det ser så konstigt och illa ut annars?
Kan du sluta hitta på saker och låtsas som att du vet vad du pratar om? Minnesceremonin i New York, vem sitter här bredvid? https://www.sydsvenskan.se/2017-10-12/kim-wall-hedrad-i-new-york--vi-saknar-dig

Herregud Merwinna, varför vill du så gärna sprida osanningar om Kim och hennes nära? Vad får du egentligen ut av det?
Citera
2017-11-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, men det leder inte till en DIAGNOS, så länge han inte själv vill det, det var min poäng.
Så du menar att det är upp till Madsen huruvida han diagnostiseras för något? Vad är det för nys?
Citera
2017-11-13, 08:44
Medlem
Citat:
Fast kan du verkligen TRO det, om DEN HÄR mannen? Jag kan inte tro det. Jag fattar det inte:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/02:00
Ja? Med tanke på bevisen mot honom, hur han konsekvent har försökt ljuga sig igenom den här historien, och de grejer som nu kommit fram om honom så finns det inte en sekund av tvivel i mina ögon.

Återigen, att du fortsätter försöka skuldbelägga Kim för att hon inte visste vem det var hon åkte ut med (hur hon nu skulle kunna veta det), och att du fortfarande tvivlar på att han är det monster han är med ALLT vi vet nu - du måste ju se dubbelheten där eller?
Citera
2017-11-13, 08:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad vissa inte begriper är att detta inte har med Kims jobb att göra. Det råkade bli Kim som föll offer. Vilken ensam kvinna som helst hade varit tacksam för Madsen. Det handlade om mörka lustar. Inte VEM som var själv i hans konservburk med honom.
Exakt. Ett kortare sätt att beskriva samma sak som jag försökte göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in