2017-11-13, 09:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast kan du verkligen TRO det, om DEN HÄR mannen? Jag kan inte tro det. Jag fattar det inte:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/02:00
Han har skapat den bilden om sig själv. Det är så psykopater gör. I själva verket har han inte uppnått mycket. Det lilla jobb som faktiskt utförts, har i stor grad gjorts av andra medan Madsen tagit åt sig äran - det är bland annat därför han varit inblandad i så många bråk.

I artikeln låter det fantastiskt med ett rymdlaboratorium som investerat i en egen centrifug, men titta på bilden. Den lille psykopaten har krupit upp i en hemsvetsad karusell, enklare än de man finner på ambulerande tivolin. Där sitter han och ler för kameran.

Det låter på dig som att du förblindas av den bild han skapar om sig själv. Psykopaters förmåga att ljuga trovärdigt gör att folk gång på gång faller för deras lögner, hur otroliga de än låter. En liten dansk utan någon som helst utbildning som fått för sig att han ska lyckas skicka upp en raket i rymden. Enda anledningen att tro på sådana dumheter är att man blivit duperad av hans lögner och trovärdiga uppsyn.
Citera
2017-11-13, 09:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om han hämtade sågen flera timmar i förväg så var det knappast för att kunna transportstycka henne ifall hon skulle få en lucka i huvudet eller råka kvävas av avgaser...om han hämtade en såg som lämpar sig för styckning så är det stor sannolikhet att han hade en plan!
Han hade tänkt ut händelseförloppet och anskaffade därför de verktyg som behövs. Såg, sänken, spännband etc etc.
Inte för att det kunde råka hända en olycka. Utan för att han tänkt ut vilken olycka han skulle skapa...

Det är väl snarare uppenbart att han INTE hade skaffat det som krävdes, eftersom han var tvungen att nöja sig med de ynkliga rören som sänken?
Citera
2017-11-13, 09:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, det är absolut en bra tanke. Kan han hunnit räcka över den till någon av sina beundrarinnor innan det blev för sent?
Vem var kvinnan han log mot vid första häktningen?
Jag har tidigare framfört tanken att han även kunnat gömma sin mobil ombord på den båt som räddade honom ur vattnet.

Det var hans fru.

Du tror inte att båtägaren har tänkt samma sak, och letat? Annars har säkert polisen gjort det.

Citat:
Även om jag inte lika lätt tror på övefnaturliga krafter som du, har man faktiskt förundrats över hur mycket som gått fel för Madsen i denna sak. Hur sannolikt är det att kroppen, huvudet, kläder och kniv och såg hittas och dessutom på havsbottnen. Vet inte om jag någonsin hört talas om en så misslyckad mördare. Kan mycket väl tro att det är KWs ande som ger igen...

Ja, det är som förgjort!
Citera
2017-11-13, 09:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja, det kanske är så att ALLA han mördat och styckat nu ger igen. När dom blir ett visst antal så kan dom göra en fusion av sin energi och projicera iväg den så att han åker dit. Eller så är det Högre Makter som ansåg att; Nu räcker det liksom. Det är förmycket slump inblandat här och jag tror inte på slumpen.

Men om vi nyktrar till då. Det VAR inte konstigt att torson flöt iland. Den hade tillförts alldeles för lite vikt för att kunna hållas nere när förruttningsgaserna började svälla ut den. Och att polisen hittade det andra berodde ju på att de la ner så oerhörda resurser på att finkamma havsbottnen. Något som förmodligen aldrig gjorts tidigare, i den omfattningen. Vilket i sin tur beror på det oerhörda mediaintresset, och på att det är politiskt korrekt att använda alla tillgängliga medel för att sätta dit en vit, nordisk, medelålders, heterosexuell, hyfsat framgångsrik och känd man. Behövdes inga övernaturliga krafter här - bara de vanliga natur- och sociologilagarna.
Citera
2017-11-13, 09:40
Medlem
Citat:
Det är väl snarare uppenbart att han INTE hade skaffat det som krävdes, eftersom han var tvungen att nöja sig med de ynkliga rören som sänken?
Han var för korkad för att förstå vad som krävdes.
Citera
2017-11-13, 09:43
Medlem
Citat:
Men om vi nyktrar till då. Det VAR inte konstigt att torson flöt iland. Den hade tillförts alldeles för lite vikt för att kunna hållas nere när förruttningsgaserna började svälla ut den. Och att polisen hittade det andra berodde ju på att de la ner så oerhörda resurser på att finkamma havsbottnen. Något som förmodligen aldrig gjorts tidigare, i den omfattningen. Vilket i sin tur beror på det oerhörda mediaintresset, och på att det är politiskt korrekt att använda alla tillgängliga medel för att sätta dit en vit, nordisk, medelålders, heterosexuell, hyfsat framgångsrik och känd man. Behövdes inga övernaturliga krafter här - bara de vanliga natur- och sociologilagarna.
Eh, va? Du tror att medias intresse gjorde att polisen lade krut på utredningen?
Och vaddå "sätta dit"? Det är ju inte så att de bara är ute efter att jävlas! Hittar man en itusågad torso så är det ganska sannolikt att man begriper att man fått fast en mördare? Jag vet inte var du får allt dravel ifrån, men undrar vad som driver dig. Att sitta bakom en skärm, fullständigt anonym, är kanske roligt om man då kan sprida dynga. Men skulle du våga torgföra dina åsikter bland folk som känner dig?
Citera
2017-11-13, 09:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Tycker också att det blivit för mycket fokus på KW och huruvida hon var en bra resp dålig journalist. Spelar ju ingen roll vad hon jobbade med egentligen. Hon anade inget oråd och åkte med i ubåten, precis som PMs älskarinna skulle åkt med ut en tur dagen efter, alltså inget konstigt med det. Men nu jobbade hon alltså som journalist och ville göra ett spännande reportage och dessutom bodde hon i Köpenhamn, så det var nära och bra. Hon verkade vara en positiv, glad och lättsam tjej som gillade äventyr och spänning. Hon ser dessutom snäll och trevlig ut på alla foton och lite busig. Jag tror att hon var rolig att umgås med, lite udda, fast på ett positivt sätt, folk trivdes nog i hennes sällskap, en optimist, som ser möjligheter istället för problem och hon litade på folk, eftersom att hon själv körde rent spel. Att flytta till Peking med pojkvännen var ett steg med nya möjligheter och att hitta intressanta människor och platser att skriva om. Jag tror inte att hon hade planer på familj än, hon kunde vänta med det till runt 35, vilket är rätt vanligt nu för tiden, eftersom många vill ha en stabil grund att stå på först.

Men så blev det som det blev. PM är en ulv i fårakläder, kan låta trevlig och enkel, anspråkslös och harmlös, men så slår det om tvärt, en Dr Jekyll o Mister Hyde med många olika bokstäver av diagnoser i autismspektrat. En manisk kaffedrickande borderline som flippar ur när han inte får som han vill och även en ekonomisk analfabet med sexualsadistisk, fetisch och morbid könsdrift. En sån är bäst att låsa in för alltid.

??? Viss skillnad på att gå iväg och bli instängd ensam med en främmande man, och att bli det med en man som redan är ens älskare, tänker jag då...
Citera
2017-11-13, 09:47
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
??? Viss skillnad på att gå iväg och bli instängd ensam med en främmande man, och att bli det med en man som redan är ens älskare, tänker jag då...
Skulle Madsen varit hennes älskare? Vad har du för belägg för det?
Citera
2017-11-13, 09:52
Medlem
I call BS om snacket om att PM "stal" och sänkte Freya... han hade ett antal "medbrottslingar" med sig ombord på Nautilus den dagen... en samling skithögar som nu inte vill höra talas om det...

=====
Date: Sun, 10 Aug 2008 20:50:30 +0200
Subject: RE: [PSUBS-MAILIST] UC3 Nautilus at sea with UC1 Freya...
From: UC3 NAUTILUS <uc3nautilus@hotmail.com>
To: <personal_submersibles@psubs.org>

Hi all,

Freya sank at 1739 pm on a known position in the sound near Copenhagen. She was clean of any enviromental contaminants, and was sunk by opening her flooding valve.

She sank very slowly and stern first, and now rests on a gentle undersea slope at 15 feet of water. she lies on her side, and is not likly more than one meter above the seabed.

It was the first longer voyage with Nautilus, end her engines ran smooth for eight hours today with no problems at all. The crew was nine persons, and nobody felt it cramped. We had a nice meal underway, and everybody enjoyed the day.

Sailing Nautilus feels completely like a full size submarine - we have engine room crew and bridge crew working together - and a chef working in the galley...the crew today was five male and four female submariners.

Best regards,

Peter
=====

Kuriosa:

Wasa sjönk söndagen den 10 augusti 1628, stoltheten som skulle besegra dansken... lol...
Freya sänktes söndagen den 10 augusti 2008
Raket-Madsen dog enligt egen utsago kvällen den 10 augusti 2017... efter att ha besegrat svenskan?...

Remarkable shit, isn't it?...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag tycker att du gör en bra och saklig summering, dock, PM har ingen diagnos, även om både du och jag och andra inser, att det förmodligen skulle bli några, om han lät undersöka sig.

För, det förhåller sig på det sättet, att myndiga personer måste själva gå med på/vilja utreda sig, och ev. få diagnoser. RPU'n kommer säkert att ge signaler i den riktning du beskrev, men det är en annan sak.

Vad det gäller KW, är ingen värd detta öde. Din ganska förskönade bild av en fantastisk journalist, har jag lite svårt att köpa, men det hör inte till saken, så du får tycka det du skriver, utan mothugg, från mig.

Det tråkigaste i den här historien, är att M faktiskt sökte hjälp - men blev hemskickad av läkaren med rådet att "slappna av" och komma tillbaka om tre månader om det inte blivit bättre. Det finns med i filmen "Amateurs in Space", och den läkaren borde ställas till svars. Han borde ha beordrat magnetröntgen av huvudet, och satt M på någon slags regelbunden kontroll i öppenvården. Läkaren kan ju inte gärna förneka det när hela konsultationen finns på film. För det här händer väldigt ofta: att en psykiskt sjuk person dödar någon annan eller sig själv, och EFTERÅT kommer det fram att personen försökt söka hjälp men blivit bortviftad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Skulle Madsen varit hennes älskare? Vad har du för belägg för det?
Hon syftar på D. K*ng.
Citera
2017-11-13, 09:54
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon syftar på D. K*ng.
Jaha, ok. Blir förvirrad av allt ovidkommande tjafs här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in