2017-11-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Katter leker med bytet av instinkt och ej ondska.
Adrenalinet när bytetsdjuret blir rädd gör köttet mörare. Så det är enbart därför.Lite ot,förlåt.
Just det!
Citera
2017-11-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt rätt. När "bytet" väl är dött är det ett ointressant Objekt.

Men Madsen var mer intresserad av "leken" med bytet (Kim).
Det är skillnaden mellan Madsens katt och dess husse.
Citera
2017-11-13, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Katter leker med bytet av instinkt och ej ondska.
Adrenalinet när bytetsdjuret blir rädd gör köttet mörare. Så det är enbart därför.Lite ot,förlåt.

OT redan från början. Det är väl snarast tvärtom.

Det är därför man avlivar djur mer humanare i dag för att bl.a. "köttet" inte skall smaka illa.

Nu tror jag inte katten alls bryr sig om det. Det är snarast en rituell upphetsningslek. Som bara slutar på ett sätt.
Citera
2017-11-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Det är skillnaden mellan Madsens katt och dess husse.

Helt rätt
Citera
2017-11-13, 01:55
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
För mig låter det som du blandar ihop uppsåt med planering, eller har jag missförstått? I Danmark skiljer man bara på uppsåt och oaktsamhet. Kravet på tilregnelse innebär att gärningsmannen kan klandras för gärningen, d.v.s. han uppvisar ett personligt ansvar för gärningen. Kravet på tillräknande delas in i uppsåt (forsæt) och oaktsamhet (uagtsamhed). Planering är inget krav för drapdom.
Ok, här hemma skiljer vi ju på dråp och mord, oaktsamhet eller uppsåt. I det här fallet finns dessutom komplikationen att åklagaren har att påvisa att det skett ett mord. Då är planering väsentlig. Han hävdar själv att det är en olyckshändelse och så länge dödsorsaken är okänd/ obevisad så finns risken att man inte lyckas överbevisa honom.
Men om man kan slå fast att han redan före resans början, planerade att stycka henne, så bör han kunna hållas ansvarig även för hennes död.
Eller hämtade han en såg för att kunna begrava henne till sjöss ifall hon fick en lucka i huvudet eller kvävdes av avgaser?
Då faller olycksteorin. I hop med alla andra bevis som de många knivsticken mm.
Citera
2017-11-13, 02:02
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Det måste ha märkts något i hans personlighet redan långt tidigare. Alla människor i hans närhet kan inte bara ha uppfattat honom som " en excentrisk och udda uppfinnartyp". För helvete...hur kan en människa gå från Bertil Enstöring/Uppfinnarjocke till bestialisk lustmördare? Jag tycker det verkar osannolikt. Han måste visat tecken tidigare. Eller?
Det sägs framgå av boken om honom att han är mycket fixersd av kinkysex på olika sätt...
Citera
2017-11-13, 02:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I och med att M redan erkänt att det var han som styckade K, så behövs väl ingen teknisk bevisning för just det brottet längre? Alltså är inte sågen så viktig längre.
Om han hämtade sågen flera timmar i förväg så var det knappast för att kunna transportstycka henne ifall hon skulle få en lucka i huvudet eller råka kvävas av avgaser...om han hämtade en såg som lämpar sig för styckning så är det stor sannolikhet att han hade en plan!
Han hade tänkt ut händelseförloppet och anskaffade därför de verktyg som behövs. Såg, sänken, spännband etc etc.
Inte för att det kunde råka hända en olycka. Utan för att han tänkt ut vilken olycka han skulle skapa...
Citera
2017-11-13, 02:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag hoppas att dom tar ett dyk runt omkring bryggan där han klev iland och i synnerhet UNDER bryggan, om dom nu inte hittar några mobiler i Kögebukten d v s. Han hade nog svårt att skilja sig ifrån den, för narcissist som han är, hade han ju så klart dokumenterat sitt stordåd, i både foton och film.
Ja, det är absolut en bra tanke. Kan han hunnit räcka över den till någon av sina beundrarinnor innan det blev för sent?
Vem var kvinnan han log mot vid första häktningen?
Jag har tidigare framfört tanken att han även kunnat gömma sin mobil ombord på den båt som räddade honom ur vattnet.
Citera
2017-11-13, 02:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloko
Hej! Jag är från Danmark och bor i Jylland! Detta är mitt första inlägg här!
Jag reagerade med en gång, när jag såg Peter kliva av sin "redningsbåt"!
Håren reste sig i nacken på mig! Jag satte videon med hans promenad mot polisen på 0,25 och såg hur han listigt "tog in" hela polisuppdraget där framme och bakom hans svammel till journalisten, ser man hur han tittar framåt och hans sjuka hjärna går med 1000km. i timmen!
Jag hittade vid ett tillfälle Flashback och har följt diskussionen varje dag! Eftersom jag delar majoritetens åsikt om brottet,har jag inte själv skrivit här förut!

Jag undrar om någon annan här har tänkt på om Kim kanske började inspela med röst-läge på sin mobil, når hon upptäckte att Peter var "knäpp"? Sedan har batteriet tömts och den har släckts! Jag tror att det kan vara så!

Jag skrev detta till Kim, eftersom jag tror på att vi "lever efter döden" . Hon är ju faktisk huvudpersonen i detta tragiska drama!

Kära lilla Kim! Jag skriver detta till dig, eftersom jag känner att du fortfarande är kvar här och fullfölger din sista uppgift på denna jord! Jag tror att det var du, som med din sista jordiska styrka, fick din torso att komma till ytan och visade hundarna var dina andra kropsdelar och vapnen låg.
Jag är överbevisat om att du vill försöka göra dit bästa att hjälpa till att hitta dina stackars armar och mobiltelefonerna också! Jeg ber´till att du skall finna frid,
när inget tvivel finns, att en av denna världens elaka psykopater har avslöjats och fått sitt jordiska straff!
Även om jag inte lika lätt tror på övefnaturliga krafter som du, har man faktiskt förundrats över hur mycket som gått fel för Madsen i denna sak. Hur sannolikt är det att kroppen, huvudet, kläder och kniv och såg hittas och dessutom på havsbottnen. Vet inte om jag någonsin hört talas om en så misslyckad mördare. Kan mycket väl tro att det är KWs ande som ger igen...
Citera
2017-11-13, 04:08
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Även om jag inte lika lätt tror på övefnaturliga krafter som du, har man faktiskt förundrats över hur mycket som gått fel för Madsen i denna sak. Hur sannolikt är det att kroppen, huvudet, kläder och kniv och såg hittas och dessutom på havsbottnen. Vet inte om jag någonsin hört talas om en så misslyckad mördare. Kan mycket väl tro att det är KWs ande som ger igen...

Ja, det kanske är så att ALLA han mördat och styckat nu ger igen. När dom blir ett visst antal så kan dom göra en fusion av sin energi och projicera iväg den så att han åker dit. Eller så är det Högre Makter som ansåg att; Nu räcker det liksom. Det är förmycket slump inblandat här och jag tror inte på slumpen.
Citera
2017-11-13, 04:45
Medlem
Zylfidens avatar
Tycker också att det blivit för mycket fokus på KW och huruvida hon var en bra resp dålig journalist. Spelar ju ingen roll vad hon jobbade med egentligen. Hon anade inget oråd och åkte med i ubåten, precis som PMs älskarinna skulle åkt med ut en tur dagen efter, alltså inget konstigt med det. Men nu jobbade hon alltså som journalist och ville göra ett spännande reportage och dessutom bodde hon i Köpenhamn, så det var nära och bra. Hon verkade vara en positiv, glad och lättsam tjej som gillade äventyr och spänning. Hon ser dessutom snäll och trevlig ut på alla foton och lite busig. Jag tror att hon var rolig att umgås med, lite udda, fast på ett positivt sätt, folk trivdes nog i hennes sällskap, en optimist, som ser möjligheter istället för problem och hon litade på folk, eftersom att hon själv körde rent spel. Att flytta till Peking med pojkvännen var ett steg med nya möjligheter och att hitta intressanta människor och platser att skriva om. Jag tror inte att hon hade planer på familj än, hon kunde vänta med det till runt 35, vilket är rätt vanligt nu för tiden, eftersom många vill ha en stabil grund att stå på först.

Men så blev det som det blev. PM är en ulv i fårakläder, kan låta trevlig och enkel, anspråkslös och harmlös, men så slår det om tvärt, en Dr Jekyll o Mister Hyde med många olika bokstäver av diagnoser i autismspektrat. En manisk kaffedrickande borderline som flippar ur när han inte får som han vill och även en ekonomisk analfabet med sexualsadistisk, fetisch och morbid könsdrift. En sån är bäst att låsa in för alltid.
Citera
2017-11-13, 05:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
....och vissa gör uppenbarligen verklighet av detta....men det finns säkert någon outside länk till ännu värre grejer. Kanske en "thailands- eller fillippin-film"-? Kanske måste man vara medlem på klubben för att få ta del av sånt? Skulle inte förvåna mig det minsta om det sker extremt udda saker bakom draperierna där. Gjorde man nedslag där och beslagtog datorerna så kanske man fick svar på det. Kanske är det redan gjort? Danska polisen verkar effektiv.

Mewilla här itråden vet nog, hon verkar väldigt väldigt insatt i det där och en stor beundrare av Madsen. Kanske också medlem på klubben eftersom hon försvarar Madsen och hans gärningar in absurdum?

Ja, jag håller med dig. Det finns säkert mycket vidrigare saker som endast medlemmar har tillgång till. Märkligt ställe oavsett.

Ja, Merwinna kanske är medlem för att försvara någon som Madsen går ju över mitt förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in