Citat:
Ursprungligen postat av
Arkhamist
Ja, att den skitpackaren drog på sig bögpesten på 80-talet är inte helt oväntat. Homosexuella är promiskuösa och Wolff har alltid haft en dragning till ungdomar och det är framförallt bland ungdomar hiv alltid spridits då ungdomar ofta saknar konsekvenstänk. Bromsmediciner har hållit honom i schack i många år men även där finns det en bortre gräns. Framförallt om han burit på sjukdomen i många många år nu.
Mager, eländig, bruna fläckar, krånglande inre organ... Och detta hos en man som ännu inte är sextio år gammal. Nej, det är nog full-blown AIDS som väntar i faggorna.
https://www.youtube.com/watch?v=raniSkRLa14
Det skulle inte förvåna mig om han är borta om något år. ".
.. somnade in efter en lång tids sjukdom" och sen står det inte mer. De som vet de vet, men allmänheten får inte veta.
Delar din (och övrigas) aningar kring detta.
Naturligtvis kan det vara så att han som en slump både är bög och har anlag för lungemfysem. Hur mycket har han rökt?
Bromsmediciner kräver att man sköter hälsan hyggligt och jag vet inte hur länge de gör att kroppen håller ur ett rent tidsperspektiv men med ökad ålder kommer sjukdomarna och kroppen förfaller och därmed borde bromsmedicinerna bli mindre effektiva. Det verkar som att de fungerar bättre på yngre och friska personer. Att ha rökt och krökat försämrar inte bara mediciners effekt utan ofta blir man struken från donationslistor och behandlingar som kroppen inte skulle klara eller som anses vara slöseri på grund av livsstil.
HIV-sjuka verkar inte sättas upp på listor för att få nya lungor vid lungemfysem till exempel. De där fläckarna på huden ser inte bra ut. Om det inte är rökning så är nog hans lungemfysem en följdsjukdom av något som är kränkande om vi som heterofila, vita män funderar över det. "Hostan som inte får nämnas". Prognosen för lungemfysem är inte bra (speciellt inte om den beror på något som förhindrar lindrande behandling) så jag räknar inte med att vi har Ricke kvar om fem år.
Tråkig historia. Jag tycker han är en helt okej skådis och en trevlig svart färgklick med sina franska visor och vinglas och melodramatiska teaterexistens. Jag har sett honom spela teater och det var kul att i alla fall ha sett honom live om han nu är på upphällningen.
Om det skulle vara AIDS tycker jag han skulle kunna göra en stor insats och berätta ärligt om sin situation. Bland yngre finns inte samma respekt för HIV och AIDS. De tror att det är som diabetes och att man bara tar en tablett om dagen om man "fått gåvan" så blir man ändå garanterat 85 år. Men de har bara funnits i varierande former i ungefär 35 år och det var väl först på mitten av 90-talet som de effektiva och allmänt använda kom fram. Vi vet lite om hur bromsmediciner fungerar och inte fungerar på äldre och sjuka eller vad som händer om viruset blir resistent senare i livet.