Citat:
Ursprungligen postat av
Zylfiden
Tycker också att det blivit för mycket fokus på KW och huruvida hon var en bra resp dålig journalist. Spelar ju ingen roll vad hon jobbade med egentligen. Hon anade inget oråd och åkte med i ubåten, precis som PMs älskarinna skulle åkt med ut en tur dagen efter, alltså inget konstigt med det. Men nu jobbade hon alltså som journalist och ville göra ett spännande reportage och dessutom bodde hon i Köpenhamn, så det var nära och bra. Hon verkade vara en positiv, glad och lättsam tjej som gillade äventyr och spänning. Hon ser dessutom snäll och trevlig ut på alla foton och lite busig. Jag tror att hon var rolig att umgås med, lite udda, fast på ett positivt sätt, folk trivdes nog i hennes sällskap, en optimist, som ser möjligheter istället för problem och hon litade på folk, eftersom att hon själv körde rent spel. Att flytta till Peking med pojkvännen var ett steg med nya möjligheter och att hitta intressanta människor och platser att skriva om. Jag tror inte att hon hade planer på familj än, hon kunde vänta med det till runt 35, vilket är rätt vanligt nu för tiden, eftersom många vill ha en stabil grund att stå på först.
Men så blev det som det blev. PM är en ulv i fårakläder, kan låta trevlig och enkel, anspråkslös och harmlös, men så slår det om tvärt, en Dr Jekyll o Mister Hyde med många olika bokstäver av diagnoser i autismspektrat. En manisk kaffedrickande borderline som flippar ur när han inte får som han vill och även en ekonomisk analfabet med sexualsadistisk, fetisch och morbid könsdrift. En sån är bäst att låsa in för alltid.
Jag tycker att du gör en bra och saklig summering, dock, PM har ingen diagnos, även om både du och jag och andra inser, att det förmodligen skulle bli några, om han lät undersöka sig.
För, det förhåller sig på det sättet, att myndiga personer måste själva gå med på/vilja utreda sig, och ev. få diagnoser. RPU'n kommer säkert att ge signaler i den riktning du beskrev, men det är en annan sak.
Vad det gäller KW, är ingen värd detta öde. Din ganska förskönade bild av en fantastisk journalist, har jag lite svårt att köpa, men det hör inte till saken, så du får tycka det du skriver, utan mothugg, från mig.