Citat:
Ursprungligen postat av
C20
Dom såg ju riktigt bra ut när man kollade specifikationerna. De facto kan det ju va bra att testa lite ovanligare märken. Många av dom större märkena "lever ju bara på märket" och kan egentligen ha ganska kass kvalitet, men folk köper dom ändå för dom "vet det är bra", utan att kolla upp hur det egentligen är.
Men om det är så illa som Electrolux att en stor del av grejerna pajar redan efter några år, så kommer det ju inte ta så lång tid innan det blir känt skitmärke istället - och då får dom det jobbigt att "vinna tillbaka kunderna" sen.
Jag hoppas det blir bra. Får väl skriva här om 10 år om sakerna fortfarande fungerar. Eller snarare om det skulle vara så att dom rasar ihop =/
Jag hade gärna köpt Husqvarna/Electrolux. Men om man får vara beredd på ett 'måndagsexemplar' som går sönder inom några år så vill jag helst inte det. Billigaste märkena så visst då fattar jag att det kommer komma skit, men ett märke som tar betalt och framför sig som rejäl kvalité - då får det inte finnas utrymme för måndagsexemplar.
Är dessutom väldigt besviken på vad jag upplever som valhänt kundservice. Människor som skrivit mail till dom om hjälp med att ordna saker som till exempel sprucken ugnslucka och fått svar att 'köp ny ugn!' men när dom skriver på deras offentliga Facebook om samma problem erbjuds rejäl hjälp och lösning. Det är ett spel för galleriet som jag inte accepterar.
Vissa kunder har inte Facebook utan ringer eller skriver brev och ska få exakt samma hjälpt oavsett om folk ser svaren eller inte.
Noterbart är att det kan vara dessa åldrade kunder som sett till att företaget är där dom är idag!
Jag köper aktier och skulle aldrig investera i ett sådant företag!
.. ursäkta för utsvävningen..
Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Jodå, märket är ganska stort även i Sverige men då under namnet MIELE.
Är det inte så att Liebherr tillverkar Mieles saker? Eller etiketterar Liebherr om alla sina produkter till Miele för den svenska marknaden?