2017-11-12, 23:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad du pratar strunt. Vad jag kunde se var han med i New York nu senast. Satt till höger om KWs bror och såg helt nedbruten ut. Att han inte varit med i familjens filmer beror kanske på att han bor i Köpenhamn och är helt under isen av sorg medans KWs familj bor i Trelleborg. KWs pojkvän kanske inte orkar rent psykiskt.Han kanske inte ens orkar att ta sig ur sängen. Tycker du det är konstigt????

Länk or it didn't happen..?
Citera
2017-11-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Googla på KW. Det är väl 3 veckor sedan det var minnesstund i New York. Det klarar du nog. Annars är länken utlagd på flera ställen i tråden för ca 3 veckor sedan.
Citera
2017-11-13, 00:12
Medlem
Citat:
Fast kan du verkligen TRO det, om DEN HÄR mannen? Jag kan inte tro det. Jag fattar det inte:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/02:00
Ja, det jag ser är en galning, eller en manisk person. Han lever inte i verkligheten.
Citera
2017-11-13, 00:32
Medlem
trngws avatar
Citat:

So, not a single word, not one, of all the bullshit you're writing, happened. By your own definition! Go figure!
Citera
2017-11-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ja, eller alternativt kan de där filmerna ha varit IS-filmer som han (eller praktikanten, eller någon annan på verkstan) sparat på av politiska anledningar. Jag tror fortfarande mest på den teorin, eftersom polisen och åklagaren talade om "utländska upptagningar av avrättningar" och "hängning" och "bränning". Låter inte alls som "snuff movies" - och hade det varit det så hade polisen säkerligen berättat det.
Om du säger "bränning" en gång till så vet jag inte vad jag gör. Du har hållit på med denna lögn trots att moderator sagt åt dig. Tortyr, halshuggning,hängning men ingen "bränning" för femtioelfte gången!!! Du tjatar om bränning enbart för att det ska gå ihop med din lögn om IS och politiska syften som bortförklaring.
Få in i huvudet att din raring har intresse av tortyr,mord samt styckningsvideor av kvinnor.
Det är därför han hänger på Manifest. Eller är det också pga politiska syften tror du?
Citera
2017-11-13, 00:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag ser det så här: Antag - som du skriver - att vittnet iakttog PM bära ned den såg KW sedan styckades med och som nu hittats. - Vid tidpunkten för häktningsförhandlingen var olyckshändelse pga tung lucka aktuell, endast torson hade hittats och PM svor sig - trots torson - fri från allt vad styckning hette. Han hade därför alla skäl att också söka svära sig fri från fogsvansen vittnet sett. Som förklaring anges att han behövt sågen på ubåten men sedan burit tillbaka den: allt för att hålla styckningen ifrån sig och också för att en tredje person kunde ha tagit hans såg - vilket hans olycksscenario indirekt innebar.

Men anta att han behövt sågen som vittnet sett och sedan varken haft tid eller lust att återställa den på stört (kanske ansett sig behöva använda den igen lite senare). Då talar sågen enskilt varken för eller emot planering; den behöver bara ha utgjort ett kompletterande verktyg till hans kniv, ev. i sig ha utlöst en impuls.

Och nu kommer man in på ytterligare en sak: Vid sidan om sin såg verkar han ha använt en kniv. - Vilken typ av kniv är det? - En Morakniv, en brödkniv, en Rambo-kniv..? - Eller hade han flera sorters knivar? - Har han använt andra verktyg? - Skruvmejslar, hovtänger..?

Hur tunga är rören han använt? - Om varje rör vägt 1 kg har torsons sänke kommit upp i kanske 10 kg + ev. viktbälte. - Han verkar ha gjort vad han kan - men torson flöt ändå upp och hittades ett fåtal meter från strandkanten.

Sammantaget saknar jag en hel del detaljer, och om man ska se till PM:s person så företer han manodepressiva drag (mest mano), håller sig ibland undan något dygn eller så men sätter sedan efter ett tag i gång med en massa olika projekt på en och samma gång och i ett rasande tempo - tills han verkar ge upp och bli närmast desperat om allt inte går hans väg; kan då företa sig överilade och oövertänkta saker.Ja, det är också vad jag tror om den här saken, och jag tror som du att det är fråga om en viss tids planering; om än en kortare sådan, dvs såg och rör har han säkert sett till att bära ombord plus även de övriga verktyg han använt - fullt jämförbart med vad som hände i Blomberg och där ladan också kan jämställas med PM:s ubåt i valet av brottsplats (de var båda på "hemmaplan", eller i just den miljö där de fantiserat om sitt brott och i förväg kunnat planera sitt önskescenario in i minsta detalj). - Sedan att en hel del i praktiken inte kom att fungera precis som i den perfekta fantasin är ett annat kapitel: bl.a. kom den mänskliga faktorn in i bilden; i det här fallet i form av bl.a. en uppfluten torso mm.

Det du skriver om just kniven, vilken typ osv , det er nog viktigt. Vi pratar (trots alla teorier) troligtvis om det mest sannolika mordvapnet. Jag tror en strypning skulle varit lite mesigt/ blodfattigt efter PMs smak. Vilken kniv han valde att ta med seg på båten kan nog beretta en hel del.
Citera
2017-11-13, 00:49
Medlem
Citat:
Familjen har aldrig nämnt pojkvännen; de nämnde honom inte heller i den desperata efterlysningen den första veckan, då de bad att den som visste något skulle låta dem få visshet. Och han har inte varit med i varken deras filmer eller deras tal eller manifestationer, inte på något sätt. Det ÄR lite konstigt, och det har jag tyckt hela tiden. Även om det var så att de inte tyckte att han var god nog åt deras dotter/syster - eller vad nu orsaken kan ha varit - så borde de väl ha inkluderat hans namn för syns skull? För att det ser så konstigt och illa ut annars?

Du har nu ägnat ett 10-tal rader åt att belysa hur konstigt det är att hennes pojkvän inte syns, eller uttalar sig.

Han är, mest troligt, belagd av yttrandeförbud.

Hur talför skulle du vara, med facit, om detta hände din älskande?
Citera
2017-11-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har nu ägnat ett 10-tal rader åt att belysa hur konstigt det är att hennes pojkvän inte syns, eller uttalar sig.

Han är, mest troligt, belagd av yttrandeförbud.

Hur talför skulle du vara, med facit, om detta hände din älskande?

Han är belagd med yppandeförbud sedan det hände.
Citera
2017-11-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ganska lik sin katt, med andra ord. - Att döma av ett av hans svar på bloggkommentarerna vet han precis vad Fessor drömmer och fantiserar om:
https://ing.dk/blog/kom-med-paa-rejsen-lidt-at-stoebe-raketbraendstof-169710
Tja, ganska långsökt för en katt... Jag har haft flera katter, ingen har visat intresse för sitt byte när det var uppätet och dött. Sexlek? Aldrig. En sån fantasi fanns bara i en sjuk människas huvud.
En katt kan inte ens tänka så.
Humor? Hm, en mycket konstig och långsökt humor i så fall. Ingen som jag skulle vilja umgås med.
Det sista riktat till Madsens beundrarinna. Hon menade att uttrycket var "bara humor".
Själv har jag ingen ingen i min bekantskapskrets som kommit på sådana tankebanor.
Senast redigerad av Lampkrona 2017-11-13 kl. 01:07.
Citera
2017-11-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han är belagd med yppandeförbud sedan det hände.

Tack.
Citera
2017-11-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Tja, ganska långsökt för en katt... Jag har haft flera katter, ingen har visat intresse för sitt byte när det var uppätet och dött. Sexlek? Aldrig. En sån fantasi fanns bara i en sjuk människas huvud.
Humor? Hm, en mycket konstig och långsökt humor i så fall. Ingen som jag skulle vilja umgås med.
Katter leker med bytet av instinkt och ej ondska.
Adrenalinet när bytetsdjuret blir rädd gör köttet mörare. Så det är enbart därför.Lite ot,förlåt.
Citera
2017-11-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona

Helt rätt. När "bytet" väl är dött är det ett ointressant Objekt.

Men Madsen var mer intresserad av "leken" med bytet (Kim).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in