Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur Dent
Precis, licenserna talar sitt tydliga språk, blir ju rätt uppenbart att samtliga vittnen ljuger förutom Eddy eftersom Hanjour ju hade tre licenser, det skulle ju han omöjligen kunna ha om han var en dålig pilot. Det blir extra tydligt eftersom onopono är en uppenbar nazist, varför skulle han annars tjata om att Eddy är jude i sitt inlägg? Jag menar, allt du gör är ju att förklara varför Eddys vittnesmål väger så mycket tyngre gent emot alla andras och onopono har inget att sätta emot utan bokstavligt talat bara tjatar om hans judenhet, det säger ju allt.
Man måste nog ha virat foliehatten extra hårt om man inte inser att man helt enkelt inte får "Airplane Multi-Engine Land/Commercial Pilot"-licensen om man inte är en riktigt duktig pilot.
Det är ju inte som att exempelvis underrättelsetjänster i efterhand kan fabricera falska licenser, det är helt otänkbart.
Visst, förfalskade licenser är en möjlig förklaring, men enligt artikeln är det antagligen enklare än så. Eftersom licensutfärdandet har privatiserats så menar kritiker att antalet ’köpta’ licenser ökat dramatiskt. Eftersom de privata entreprenörerna får betalt ca 200 - 300 dollar per licens så gynnas de som tar lättast på reglerna, eftersom att de som är hårdare väljs bort av kunderna.
Det är omöjligt att förena samtliga andra vittnesmål om Hanjour som knappt flygkunnig och knappt kunnig i engelska med vittnesmålet från den här, Eddy Shalev. Det i sin tur gör att man måste titta närmare på honom. Vem är han? Israelisk f.d. fallskärmsjägare och jumpmaster. Eliten av eliten och därmed misstänkt sionist. Obs, jag använder inte ordet ”jude”, jag använder ordet ”israelisk”. Lika lite använder jag ordet ”kristen” om en svensk, eller amerikanare.
Vidare, det är knappast ENBART för att Shalev är israel som jag misstänkliggör honom. Det är för att hans vittnesmål går tvärtemot SAMTLIGA andra flyginstruktörers som kom i kontakt med Hanjour. Det är för att det flygbolag han jobbade för ganska snart efter 9/11 upphörde att existera och därför inte går att kontrollera med avseende på kvitton och loggar, osv. Det är för att det tycks omöjligt att hitta någon Eddy Shalev i USA och kontrollera om han står fast vid sitt vittnesmål angående Hanjour.
Att 9/11 var ”very good” för Israel är det fler än Netanyahu som är övertygade om. Frågan är således om det fortfarande skulle vara ”very good” för Israel (sionisternas Israel) om det visar sig att Hanu Hanjour, den muslimske terroristen, omöjligt kan ja flugit en Boeing 757 så som ansvariga utredare påstår att just han ska ha gjort.
Om inte Hanjour, vem då?
Citat:
Lite besviken på onopono faktiskt, tyckte först att han var en av de mer vettiga debattörerna men nu när det visat sig att han är nazist kan jag inte ta honom på allvar längre.
Skämt åsido, det är därför som det är så viktigt vilka ord man använder. Det finns givetvis en mängd olika sorts ”judar”, precis som det finns en mängd olika sorts ”kristna” eller ”muslimer”. Det är således ingen särskilt relevant kategorisering. ”Islamist”, ”kristen fundamentalist”, ”sionist”, däremot, är helt relevant i sammanhanget eftersom det anger specifika typer av föregivet religiöst motiverad extremism. Nationalitet, är också relevant, eftersom det indikerar sannolik patriotisk tillhörighet.
Som sagt, jag är antirasist och därmed även anti-sionist eftersom sionismen bygger på föreställningar om ras vilka legitimerar stöld av palestiniernas land, fördrivning, apartheid, fängslande, terror mot civila och inte minst, balkaniseringen av hela Mellersta östern.
Hur det kunde gå så här är kanske en annan tråd.