2017-11-11, 21:57
Medlem
Rikard Wolff lägger upp en bild på sin Instagram idag där han skriver att han varit inlagd på sjukhus sedan slutet av augusti. Han är uppenbart mycket sjuk, med många slangar, mätare och vad som ser ut som tracheostomi.

Jag undrar om det är så att hans tid börjar rinna ut? Eller om han bara vill visa att han nu är såpass sjuk att framtida uppträdanden inte kommer ske.

En väldigt stark bild var det, en stor artist som visar sig så sårbar och sjuk.

ETA: länk till bilden https://www.instagram.com/p/BbWxQNsAV_1/
Citera
2017-11-12, 00:30
Medlem
Bacchus94s avatar
De mörka fläckarna på huden ser onekligen skumma ut. Tror att han har utvecklat AIDS.
Senast redigerad av Bacchus94 2017-11-12 kl. 00:40.
Citera
2017-11-12, 10:53
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
De mörka fläckarna på huden ser onekligen skumma ut. Tror att han har utvecklat AIDS.

Hade samma tanke faktiskt.
Citera
2017-11-12, 10:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Expressen nappade:

Citat:
Skådespelaren och artisten Rikard Wolff har fått ställa in flera framträdanden sedan i somras. Då lades han in på sjukhus i sviterna av den ärftliga och kroniska lungsjukdomen lungemfysem.
I oktober i år tvingades han hoppa av sin medverkan i Dramaten-pjäsen "Angels of America". Pjäsen sätts upp på Elverket på Dramaten den 1 februari och repetitionerna väntades starta inom de närmsta dagarna.
https://www.expressen.se/noje/wolff-jag-har-legat-pa-sjukhus-sedan-augusti/
Citera
2017-11-12, 11:10
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Expressen nappade:

https://www.expressen.se/noje/wolff-jag-har-legat-pa-sjukhus-sedan-augusti/

Ser ju inte allt för pigg ut. Frågan är ju om han repar sig så pass att han kan ta upp skådespelandet igen?
Citera
2017-11-12, 11:31
Avslutad
Citat:
Ja, att den skitpackaren drog på sig bögpesten på 80-talet är inte helt oväntat. Homosexuella är promiskuösa och Wolff har alltid haft en dragning till ungdomar och det är framförallt bland ungdomar hiv alltid spridits då ungdomar ofta saknar konsekvenstänk. Bromsmediciner har hållit honom i schack i många år men även där finns det en bortre gräns. Framförallt om han burit på sjukdomen i många många år nu.

Mager, eländig, bruna fläckar, krånglande inre organ... Och detta hos en man som ännu inte är sextio år gammal. Nej, det är nog full-blown AIDS som väntar i faggorna.
https://www.youtube.com/watch?v=raniSkRLa14

Det skulle inte förvåna mig om han är borta om något år. "... somnade in efter en lång tids sjukdom" och sen står det inte mer. De som vet de vet, men allmänheten får inte veta.
Senast redigerad av Arkhamist 2017-11-12 kl. 11:35.
Citera
2017-11-12, 11:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det ser mer ut som åldersfläckar. Han får antagligt fler sådana då han är mörk med något mer pigment.
Citera
2017-11-12, 12:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ja, att den skitpackaren drog på sig bögpesten på 80-talet är inte helt oväntat. Homosexuella är promiskuösa och Wolff har alltid haft en dragning till ungdomar och det är framförallt bland ungdomar hiv alltid spridits då ungdomar ofta saknar konsekvenstänk. Bromsmediciner har hållit honom i schack i många år men även där finns det en bortre gräns. Framförallt om han burit på sjukdomen i många många år nu.

Mager, eländig, bruna fläckar, krånglande inre organ... Och detta hos en man som ännu inte är sextio år gammal. Nej, det är nog full-blown AIDS som väntar i faggorna.
https://www.youtube.com/watch?v=raniSkRLa14

Det skulle inte förvåna mig om han är borta om något år. "... somnade in efter en lång tids sjukdom" och sen står det inte mer. De som vet de vet, men allmänheten får inte veta.

Delar din (och övrigas) aningar kring detta.

Naturligtvis kan det vara så att han som en slump både är bög och har anlag för lungemfysem. Hur mycket har han rökt?

Bromsmediciner kräver att man sköter hälsan hyggligt och jag vet inte hur länge de gör att kroppen håller ur ett rent tidsperspektiv men med ökad ålder kommer sjukdomarna och kroppen förfaller och därmed borde bromsmedicinerna bli mindre effektiva. Det verkar som att de fungerar bättre på yngre och friska personer. Att ha rökt och krökat försämrar inte bara mediciners effekt utan ofta blir man struken från donationslistor och behandlingar som kroppen inte skulle klara eller som anses vara slöseri på grund av livsstil.

HIV-sjuka verkar inte sättas upp på listor för att få nya lungor vid lungemfysem till exempel. De där fläckarna på huden ser inte bra ut. Om det inte är rökning så är nog hans lungemfysem en följdsjukdom av något som är kränkande om vi som heterofila, vita män funderar över det. "Hostan som inte får nämnas". Prognosen för lungemfysem är inte bra (speciellt inte om den beror på något som förhindrar lindrande behandling) så jag räknar inte med att vi har Ricke kvar om fem år.

Tråkig historia. Jag tycker han är en helt okej skådis och en trevlig svart färgklick med sina franska visor och vinglas och melodramatiska teaterexistens. Jag har sett honom spela teater och det var kul att i alla fall ha sett honom live om han nu är på upphällningen.

Om det skulle vara AIDS tycker jag han skulle kunna göra en stor insats och berätta ärligt om sin situation. Bland yngre finns inte samma respekt för HIV och AIDS. De tror att det är som diabetes och att man bara tar en tablett om dagen om man "fått gåvan" så blir man ändå garanterat 85 år. Men de har bara funnits i varierande former i ungefär 35 år och det var väl först på mitten av 90-talet som de effektiva och allmänt använda kom fram. Vi vet lite om hur bromsmediciner fungerar och inte fungerar på äldre och sjuka eller vad som händer om viruset blir resistent senare i livet.
Citera
2017-11-12, 12:57
Medlem
Han ser bra trött ut och har säkert med en god marginal redan passerat sitt bäst_före_datum och man undrar därför hur långt han kan ha kvar av sin livskarriär. Tror knappast han någonsin kommer tillbaks live i TV-rutan.
Citera
2017-11-12, 14:01
Avstängd
Klas-Vegass avatar
"den ärftliga och kroniska lungsjukdomen lungemfysem"...det här går ju emot allt jag hört om emfysem? Brukar väl främst vara livstilsbetingat och drabba rökare...även om finns undantag?

Hivsmittade dör i förtid trots bromsmediciner: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4795087
Senast redigerad av Klas-Vegas 2017-11-12 kl. 14:07.
Citera
2017-11-12, 17:45
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
"den ärftliga och kroniska lungsjukdomen lungemfysem"...det här går ju emot allt jag hört om emfysem? Brukar väl främst vara livstilsbetingat och drabba rökare...även om finns undantag?

Hivsmittade dör i förtid trots bromsmediciner: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4795087

Ovanlig orsak är alfa 1 antitrypsinbrist. Klart vanligast är dock pga livsstil som nämndes ovan.

https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/mage-tarm/patientinformation/lever/alfa1-antitrypsinbrist/
Citera
2017-11-12, 18:49
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Analen är i nedre delen av kroppen. Trachen i halsen. Ventikelcancer eller nåt annat, emfysem trachas väl inte? Bristande lungfunktion botas inte med hål i luftstrupen, men väl stopp i luftstrupens övre del. Men jag kan ha fel.

Förmodligen har han legat i respirator med en endotrachealtub (slang som man andas i som går via munnen ner i luftstrupen). När man ska ligga länge och tränas ur respiratorstödet så trachas patienterna. Detta för att patienterna ska kunna kopplas på i respiratorn vid ev försämring..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in