2017-11-11, 20:45
Medlem
Lol. Jag har MYCKET mindre att röra mig med varje månad, alltså vi snackar mycket. Min fast anställda manliga kompis har också långt under detta, skulle tippa på att han får ut ca 17 000 efter skatt, och kan inte säga att han lider direkt, han äter gott och köper dyra elektronikprylar hela tiden, reser utomlands osv.
2017-11-11, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du har i olika trådar skrivit att du vill dra ner på välfärden och speciellt gällande ensamstående kvinnor. Resultatet blir naturligtvis en ökad otrygghet som kan gå hur långt som helst. Redan nu med den välfärd vi har, trillar människor mellan stolarna och har det mycket knackigt ekonomiskt och riskerar att hamna på gatan. Hur hade det inte blivit om vi gjort som du föreslår? Du vill som sagt också legalisera prostitution som då hade blivit en sista utväg för de som hamnat längst ner på samhällsstegen. Smart tänkt grabben!

Är du hel, ren, psykiskt frisk och svensk behöver du inte oroa dig för invällarna. Människor söker sig till dem som liknar oss själva och få kvinnor dras till små förkrympta mörka analfabeter med en minst sagt skum syn på kvinnor. Klarar du inte den konkurrensen, då har du tammefan problem.

Sverige är en lite bubbla i världen som lyckats kombinera välstånd, välfärd, utveckling, jämställdhet, relativ klassutjämning ... Självklart sticker det i ögonen på de som inte trots detta kan hitta en bra plats i tillvaron. Då tänker man som du. Förstör för så många som möjligt - så kan du uppleva dig lite bättre. Sorry grabben, du är och förblir en loser. Det vet du och därför hatar du.
Du ser ju inte till hela bilden utan tror att anledningen till att ricardo skriver det han gör, är för att han per automatik inte får några tjejer.

Såg en kille på dansgolvet igår som såg jävligt bra ut, svensk, ca 195 cm lång och fin skäggstubb. Han fick dissen gång på gång efter att ha snackat lite med tjejerna.

Tjejer är bara på dansgolvet för bekräftelse och inget annat.

Och ja det stämmer att i parförhållanden så söker man sig till den som liknar en mest, hence alla parkonstellationer oftast är svensk-svensk.

Men hur fan tror du en somalier eller arab tycker när han inte fått fitta alls? Det är klart det slår slint i skallen på dessa och de tar ut sin desperation på värre sätt. Och det är därför det sker en massa sexualbrott mot kvinnor. Så pass många att polisen inte ens hinner utreda alla utan de flesta läggs ner.

Jag har varit i Italien och där är det fan fler par än singlar. Kolla någon italienare på facebook och han har garanterat en kvinna bredvid sig. Mer regel än undantag. Men i Sverige är 90 % av 20-25 åringar förhelvete singlar och bakom skymundan knullast det friskt för toppen av männen.

Italien är ett föregångsland vad gäller familjepolitik och synen på familjer och äktenskap där. Sverige är ett skithål och kommer bli ännu värre. Med allt fler ensamstående WT-mammor får vi fler döttrar med daddyissues som sen går och hänger med Abdi och Mohamed. Vi ser en del av det nu men det kommer bara accelerera i framtiden. Dessa tjejer kommer knappast lyckas med att utbilda sig heller.
2017-11-11, 22:17
Bannlyst
Detta är från en man som nu är 55 år gammal och har varit singel stora stora delar av sitt liv, amerikan. Det verkar som att problemet är väl utbrett över hela västvärlden.

Citat:
Through the generations I would say that now is the absolute worst time for dating and that’s going back to the eighties for me. Social media has created a nightmare of how younger women behave. This is in part economic and part social. In the past you just met a cool chick through a social circle or at work and you asked her out. There was no seduction forum because it wasn’t necessary. You just asked her out. It was fun and easy. Now, not so much. The amount of frustrated people under 35 that I’ve talked to is insanely high. It’s the times we live in. You can feel it. But it will pass.
2017-11-11, 22:19
Bannlyst
Förövrigt: Ett starkt argument förr i tiden till varför kvinnor ej borde inneha maktpositioner var att man ansåg kvinnor rent naturligt saknade rättvisetänk, nu, kollar man på en överväldigad majoritet av kvinnors svar i denna tråd så bekräftas detta rätt starkt.
2017-11-11, 22:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Vad jag tycker är värst är att så många hjärtan går i kras…playern blir frustrerad för hur många tjejer han än lägger omkull så hittar han ju inte sitt hustrumaterial…tjejen blir ledsen för hon vill ju nog i många fall ha kvar honom som pojkvän fast hon är väldigt sexuell i sin approach. Hon vet att om hon beter sig som en porrstjärna ger det åtminstone några timmars samvaro med honom. Hon måste liksom prestera annars väljer han ju någon annan fast hon vill nog egentligen gå på dejt och bli uppvaktad. Så när han kommer förbi ibland t om med kompisen väntande i bilen på tomgång typ så är det bara att ge honom vad han vill ha även om hon kanske vill sitta i soffan,dricka te och kramas.

Barnen som blir till blir ledsna för deras pappa/pappor inte är närvarande och mamman blir nog irriterad av alla dessa timmar på nätet där hon måste locka och göra sig till för dessa killar. Ofta blir det ju bara något eller några möten sedan är det bara att logga in igen. Känns fortfarande som hon tar vad hon kan få av honom och det blir barnen. Finns mängder med arga/ledsna singelmammor på Facebook. Vara en gangsta ho är väl kul en kvart skulle jag tro. De där bidragen är kanske lite girlpower/kul till en början men kan ju inte ersätta två föräldrar som bor ihop och älskar varandra.

Man blir ju helt gråtfärdig när man tänker på det.
Senast redigerad av Honeyvoice 2017-11-11 kl. 22:55.
2017-11-11, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Vad jag tycker är värst är att så många hjärtan går i kras…playern blir frustrerad för hur många tjejer han än lägger omkull så hittar han ju inte sitt hustrumaterial…tjejen blir ledsen för hon vill ju nog i många fall ha kvar honom som pojkvän fast hon är väldigt sexuell i sin approach. Hon vet att om hon beter sig som en porrstjärna ger det åtminstone några timmars samvaro med honom. Hon måste liksom prestera annars väljer han ju någon annan fast hon vill nog egentligen gå på dejt och bli uppvaktad. Så när han kommer förbi ibland t om med kompisen väntande i bilen på tomgång typ så är det bara att ge honom vad han vill ha även om hon kanske vill sitta i soffan,dricka te och kramas.

Barnen som blir till blir ledsna för deras pappa/pappor inte är närvarande och mamman blir nog irriterad av alla dessa timmar på nätet där hon måste locka och göra sig till för dessa killar. Ofta blir ju det ju bara något eller några möten sedan är det bara att logga in igen. Känns fortfarande som hon tar vad hon kan få av honom och det blir barnen. Finns mängder med arga/ledsna singelmammor på Facebook. Vara en gangsta ho är väl kul en kvart skulle jag tro. De där bidragen är kanske lite girlpower/kul till en början men kan ju inte ersätta två föräldrar som bor ihop och älskar varandra.

Man blir ju helt gråtfärdig när man tänker på det.

Exakt så är det.

Det är ett system som gör det miserabelt för kvinnor, för män som får ligga, för män som inte får ligga och för vår avkomma.

Kvinnorna har i regel väldigt dålig självinsikt och förståelse för sånt här (förutom typ du) så de vägrar acceptera att detta möjligtvis inte är så optimalt ändå. Männen som får ligga och som gnäller över det hela blir tillsagda att inte gnälla då "de själva bidrar till systemet". Männen som INTE får ligga och gnäller över det blir tillsagda att vara tysta för att de är bittra ensamma losers.

Det är ett näst intill vattentätt system, det är väldigt svårt att kritisera och få vill/vågar ens göra det.

Detta är INTE hur man bygger ett välmående samhälle.
2017-11-12, 01:02
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Lol. Jag har MYCKET mindre att röra mig med varje månad, alltså vi snackar mycket. Min fast anställda manliga kompis har också långt under detta, skulle tippa på att han får ut ca 17 000 efter skatt, och kan inte säga att han lider direkt, han äter gott och köper dyra elektronikprylar hela tiden, reser utomlands osv.
Om jag har räknat rätt, den brasklappen måste jag lägga till,det här verkar för sjukt även för Sverige. Så innebär det att den ensammstående mamman endast betalar 400 kr i skatt per månad i inkomstskatt. På ett helt år betalar hon endast 4800 kr för hela välfärden som hon och hennes lilla gullegris avnjuter.

I andra änden av stan sitter Göran. Låt oss säga att han tjänar 30 000 kr per månad, för män tjänar mer och vi har beskrivit Göran som aningen mer flitig och duktig. Han har inte rätt till några bidrag. Varje månad betalar han in 7 300 kr i inkomstskatt. På ett år betalar han då in 87 600 kr.
Vem är det alltså i praktiken som betalar för singelmammans vinkvällar, runtknullande och ungens uppväxt? Det är ensamma Göran.

Som någon beskrev det tidigare i tråden är det ett system bestående av Arbetsmyror(Göran), Avelsmyror(snygga badboyen) och drottningar.
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-12 kl. 01:08.
2017-11-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag skrev aldrig på heltid. Extrajobb säg 5 gånger i månaden räcker.

Det fungerar i alla andra länder. Men i Sverige hade det varit heeeelt omöjligt. Barnen hade flugit ut på gatan och dött av hunger. Att ens antyda sänkta bidrag från världens högsta innebär att man borde packa väskorna och flytta till Monte Carlo.

Självklart finns det de som inte vill det, det spelar ingen roll. Om man har försatt sig i den situationen så är det så. Så fungerar det överallt förutom i Sverige. Folk lever med sina föräldrar. Föräldrar lever med sina barn. Folk snålar, vänder på varje krona. Det är bara i Sverige folk tror det är en mänsklig rättighet att leva som en enstöring i en fräsch lägenhet.
Du tycker alltså det är ok att barn är på dagis 50 timmar plus förälderns restid varje vecka, själv ser jag det som idioti. På många dagis får du inte ens lämna dina barn så länge, och kvällar och helger är dagis dessutom stängt.

Normala föräldrar gör allt de kan för att deras barn ska må så bra som möjligt och ha det så bra som möjligt, men i vissa länder är det trots det ändå inte ens säkert att barnen överlever.

En av fördelarna med att bo i Sverige enligt mig är att det är ett land med skyddsnät där man oftast inte behöver prostituera sig eller utnyttja andra för att överleva. De flesta i samhället bidrar på något sätt, och inte förrän en person är död kan man säga om den har varit ett ekonomiskt plus eller minus för samhället.

Resonerar du på samma ”har du försatt dig i den situationen så är det så” sätt om du kör av vägen med livshotande skador som följd, att du inte vill ta del av Sveriges skyddsnät? Eller är det bara barn du tycker ska förlora skyddsnätet?

Återigen. Anser du även att det är orättvist att ensamma Göran och ensamma Emelie kommer att få del av de skattepengar Martins och Lottas barn kommer betala in till samhället?
2017-11-12, 07:55
Medlem
Citat:
Du har ingen aning om hur jag lever,vilket du ockå uppmärksammar till skilland från 99% av idioterna i den här tråden som tror med betämdhet att man är en oskuld i mellersta norrland om man ifrågasätter det här systemet.

Jag har ungefär samma ståndpunkt som till massinvandringen . Det leder till samhällskollaps. Vare sig jag bor utomlands, är kompis med 20 invandrare eller bor i en byhåla med mina nazistkompisar vill jag inte se landet förstöras. Man måste kunna se nyktert på situationen var man än i livet befinner sig. Jag är övertygad om att det här är en relativt ny fråga som kommer blomma upp allt mer efter att sexualbrotten ökar, depressionen och ensamheten hos män ökar och män inte accepterar det mer. Första steget brukar vara internet nu för tiden.

http://www.gp.se/nyheter/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076 den här är läsvärd. Då ska man komma ihåg att det här bara är en del i Sveriges "dynamikproblem". Jag tror problemen är som gjorda för att få fäste i Sverige av en rad anledningar. Se bara på utvecklingen gällande sexualbrott.
Som jag skrivit tidigare så anser jag också att den ojämna könsfördelningen är ett problem, men till skillnad från dig så anser jag inte att barns välmående ska offras för att åtgärda det.
2017-11-12, 08:01
Medlem
Citat:
Nu har jag tittat närmare och det är värre än vad jag trodde. Om en kvinna tjänar 20 000 kr i månaden så har hon kvar efter skatt 15629 kr. Extistensminimum för en person är 3880 kr, för två sammanboende 6360 kr. Trots att hon och hennes unge redan ligger 9000 krornor över det kan hon få bostadsbidrag på 1400 kr om hon som i mitt exempel bor i en lägenhet på 50 kvm som kostar 5000 kr i månaden. Hon får dessutom barnbidrag på 1000 kr. Sammanlagt har hon alltså över 17 000 kr att röra sig med i månaden! Det är 10 700 kr över exsistensminimum. Vilket vansinne det här är.
Pengarna som den ensamstående föräldern får ut i lön från sitt jobb är ju inget bidrag, så det du vänder dig mot är alltså barnbidraget och bostadsbidraget.

Barnbidraget på 1 050 kr får alla med barn, spelar ingen roll om du är fattig eller rik, ensamstående eller lever i kärnfamilj. Det infördes för att fler skulle skaffa barn eftersom det behövs för att kunna betala ut framtida pensioner. Jag tycker visserligen att det borde inkomstprövas eftersom två föräldrar som båda har bra löner inte behöver det, men så är det inte idag.

Alltså är det bostadsbidraget som den ensamstående föräldern har som den ”tjänar” på att vara just ensamstående förälder. I ditt exempel var bostadsbidraget 1 400 kr och till skillnad från en singel som har samma lön om 20 000 kr i månaden så har föräldern även kostnader för ett större boende, dagisavgift, mat, kläder och alla övriga kostnader för en person till. Det är dyrt att ha barn.

Barn blir dessutom sjuka och då sjunker förälderns inkomst direkt eftersom den då måste vara hemma från jobbet.

Ekonomiskt så är det alltid en förlustaffär att skaffa barn, men är man två med inkomst som delar på alla kostnader är det betydligt enklare än att vara ensam med allt jobb och alla kostnader och få ett bostadsbidrag på 1 400 kr. Ingen väljer att bli ensamstående förälder av ekonomiska skäl. Att ta bort den andra förälderns lön och ersätta med 1 400 kr ger inte direkt något lyxliv, ekonomin blir ansträngd även för många par som bor ihop när de skaffar barn.
2017-11-12, 08:10
Medlem
Citat:
Till det här ska läggas underhåll/underhållsstöd på 1600 kr per månad. Kvinnan har alltså 19600 kr att röra sig med efter skatt! 13000 över existensminimum. Och de rabiata kvinnorna i tråden pratar om att det är nära att hon och ungen åker ut på gatan....
Underhållsstödet som den andra föräldern är skyldig att betala om den inte har hand om barnet är 1 573 kr i månaden. En utgift för staten blir det först om personen inte betalar det den är skyldig att betala. Om båda föräldrarna har hand om barnet lika mycket och båda tjänar 20 000 kr i månaden så betalar ingen av dem underhållsbidrag och ingen av dem får underhållsbidrag.

I ditt exempel och om pappan betalar det minsta han är skyldig att betala eller om han också har hand om barnet så blir statens kostnad för att mamman är ensamstående alltså 1 400 kr i månaden. Hon får leva betydligt snålare som ensamstående än om hon hade levt med barnets pappa som också har en inkomst.

Du anser alltså att man ska ta bort bostadsbidraget om 1 400 kr från den ensamstående föräldern för att istället ge bidrag till de som vill ligga med prostituerade. Om en hora börjar jobba lagligt som egenföretagare och vill fortsätta få ut 2 500 kr per timme så måste hon debitera kunden ca 5 500 kr, så speciellt många ligg blir det inte du offrar barnens välmående för.

Med tanke på den här trådens ämne så kan det ju vara värt att fundera på varför en del kvinnor väljer bort att dela slitsamt föräldraskap och ansvar för barnet, och väljer bort även den ekonomiska fördel som två löner innebär. Det är inte för att det är så fantastiskt med ett tillskott på 1 400 kr i månaden eftersom barn kostar mycket mer, och det är inte för att det är så fantastiskt att ensam rodda allt slit och ansvar för barnet...
2017-11-12, 13:16
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Pengarna som den ensamstående föräldern får ut i lön från sitt jobb är ju inget bidrag, så det du vänder dig mot är alltså barnbidraget och bostadsbidraget.

Barnbidraget på 1 050 kr får alla med barn, spelar ingen roll om du är fattig eller rik, ensamstående eller lever i kärnfamilj. Det infördes för att fler skulle skaffa barn eftersom det behövs för att kunna betala ut framtida pensioner. Jag tycker visserligen att det borde inkomstprövas eftersom två föräldrar som båda har bra löner inte behöver det, men så är det inte idag.

Alltså är det bostadsbidraget som den ensamstående föräldern har som den ”tjänar” på att vara just ensamstående förälder. I ditt exempel var bostadsbidraget 1 400 kr och till skillnad från en singel som har samma lön om 20 000 kr i månaden så har föräldern även kostnader för ett större boende, dagisavgift, mat, kläder och alla övriga kostnader för en person till. Det är dyrt att ha barn.

Barn blir dessutom sjuka och då sjunker förälderns inkomst direkt eftersom den då måste vara hemma från jobbet.

Ekonomiskt så är det alltid en förlustaffär att skaffa barn, men är man två med inkomst som delar på alla kostnader är det betydligt enklare än att vara ensam med allt jobb och alla kostnader och få ett bostadsbidrag på 1 400 kr. Ingen väljer att bli ensamstående förälder av ekonomiska skäl. Att ta bort den andra förälderns lön och ersätta med 1 400 kr ger inte direkt något lyxliv, ekonomin blir ansträngd även för många par som bor ihop när de skaffar barn.
Jag räknar på en helt vanlig lön och de bidragen mamman kan få. Jag förstår att de 15600 inte är bidrag utan vad mamman behåller. Självklart har en singel kvar mer, det är det väl ingen som tvekar på? Självklart har barnlösa barn mer pengar,det är det väl ingen som tvekar på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in