2017-11-11, 18:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har polisen gått ut med att hon mördats,
eller är det fortfarande bara att hon misstänkts ha mördats som rubriken i denna tråd säger??

Trodde de konstaterat att det är är mord,
men har kanske fel??

Tycker också att jag läst det, men hittar just nu endast det här från Borås Tidning från 2/11, uppdaterad i går, men förmodligen enbart om Åre-fallet. Nästan säker på att jag sett en bekräftelse på att det är bekräftat mord vid senare datum än detta:

"Polisen har tidigare gått ut med uppgifter om att hon kan ha överfallits i motionsspåret och därefter ha dragits ut i skogen. Man har inte velat gå in på dödsorsak, men förklarat att preliminära resultat från rättsmedicin stärkte uppfattningen om att kvinnan blivit utsatt för brott."

http://www.bt.se/ulricehamn/misstankt-i-ulricehamn-anhallen-for-nytt-mord/
Citera
2017-11-11, 18:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tycker också att jag läst det, men hittar just nu endast det här från Borås Tidning från 2/11, uppdaterad i går, men förmodligen enbart om Åre-fallet. Nästan säker på att jag sett en bekräftelse på att det är bekräftat mord vid senare datum än detta:

"Polisen har tidigare gått ut med uppgifter om att hon kan ha överfallits i motionsspåret och därefter ha dragits ut i skogen. Man har inte velat gå in på dödsorsak, men förklarat att preliminära resultat från rättsmedicin stärkte uppfattningen om att kvinnan blivit utsatt för brott."

http://www.bt.se/ulricehamn/misstankt-i-ulricehamn-anhallen-for-nytt-mord/

Då kanske man kan ta det som konstaterat att hon släpats? Det borde de väl sett på hur markvegetation fastnar i kläder om det händelsevis inte skulle synas något i marken?
Citera
2017-11-11, 18:59
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Då kanske man kan ta det som konstaterat att hon släpats? Det borde de väl sett på hur markvegetation fastnar i kläder om det händelsevis inte skulle synas något i marken?

OM hon skulle släpats 20 meter ut i snårig terräng finns det som jag ser det endast en anledning till det, någon som tänkt förgripa sig sexuellt på tanten.
I så fall hazarer som tröttnade på att vänta tills en snygg ung tjej sprang förbi, och tog Liselotte istället.
Men inget sexuellt ska ha begåtts och inget är stulet.

Det borde vara någon form av fel i kommunikationen mellan media och polis, det mest sannolika och logiska är att hon på egen hand sprungit in i skogen, och det antyder fler än en gärningsman. Med ett personligt motiv alternativt mördare på uppdrag av någon med motiv.

Polisen framstår som ganska inkompetent i hela den här soppan så jag tvivlar på att vi någonsin får svaret.
Citera
2017-11-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
OM hon skulle släpats 20 meter ut i snårig terräng finns det som jag ser det endast en anledning till det, någon som tänkt förgripa sig sexuellt på tanten.
I så fall hazarer som tröttnade på att vänta tills en snygg ung tjej sprang förbi, och tog Liselotte istället.

Det borde vara någon form av fel i kommunikationen mellan media och polis, det mest sannolika och logiska är att hon på egen hand sprungit in i skogen, och det antyder fler än en gärningsman. Med ett personligt motiv alternativt mördare på uppdrag av någon med motiv.

Polisen framstår som ganska inkompetent i hela den här soppan så jag tvivlar på att vi någonsin får svaret.

Men man kan väl inte förutsätta att det som uppges som citerat är felciterat? Isåfall kanske hon hittades i Göteborg eller någon annanstans?

Det kan ju vara personligt med också en angripare, som släpar undan kroppen för att fördröja att den upptäcks.
Citera
2017-11-11, 19:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men man kan väl inte förutsätta att det som uppges som citerat är felciterat? Isåfall kanske hon hittades i Göteborg eller någon annanstans?

Det kan ju vara personligt med också en angripare, som släpar undan kroppen för att fördröja att den upptäcks.

...och låter hennes glasögon ligga kvar fullt synligt?
Citera
2017-11-11, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Men det är väl inte säkert att han märkte att de hade ramlat av?

Och om han märkte det, kan det vara flera orsaker till att han lät dom ligga kvar:

- någon kom i spåret, han flydde
- han ville inte ta i dom, riskera att kontaminera dom
- han tänkte att ingen skulle hinna bry sig innan han själv flytt fältet.
- han glömde bort dom i stressen
Citera
2017-11-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

De kanske inte var fullt synliga om det börjat skymma? Eller att GM inte hade koll på att de rasat av. Det är lite med glasögon som med karlar och skägg, det är inte säkert man direktnoterar att någon som haft glasögon då och då inte har dem, eller någon rakar av sig skägget eller mustaschen.

Glasögonen kanske inte var en viktig detalj för GM att få undan, en död människa på en stig är väl mer omdelbart uppseendeväckande och därför släpades hon undan en bit.
Citera
2017-11-11, 22:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy

Det är väl svårt för oss med säkerhet dra några slutsatser med det lilla vi vet.

Visst kan hon ha sprungit själv in i skogen, iaf en bit. Om vi hade sett vad som kommit fram i den tekniska undersökningen hade det underlättats.

- Fanns släpmärken på marken, kläder, kropp?
- Skoavtryck från någon person längs den förmodade vägen till fyndplatsen?
- Visade kläder andra tecken på att kroppen troligen släpats, t ex att de hasat ner, eller rivits sönder,
skor ramlat av på vägen.

Inget av detta vet vi. Därför kan vi inte dra några slutsatser själva, utan får förlita oss på polisens uttalanden.

Från Expressen 25/10-17

"– Eftersom kvinnans glasögon hittades på motionsspåret och kroppen påträffades inne i skogen, är en möjlighet att hon överfallits och släpats in i skogen, säger Lena Matthijs, polisområdeschef i Älvsborg."

https://www.expressen.se/gt/dod-kvinna-polisen-misstanker-mord/

Så, man har dragit slutsatsen att hon kan ha dragits in i skogen pga att glasögonen legat kvar på motionsspåret.

Säkert har det har framkommit ytterligare information efter detta. Detta var den första teorin, dagen efter mordet.
Citera
2017-11-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är väl inte säkert att han märkte att de hade ramlat av?

Och om han märkte det, kan det vara flera orsaker till att han lät dom ligga kvar:

- någon kom i spåret, han flydde
- han ville inte ta i dom, riskera att kontaminera dom
- han tänkte att ingen skulle hinna bry sig innan han själv flytt fältet.
- han glömde bort dom i stressen

Precis, oavsett om nu tanken var att hon skulle dö eller inte så skulle jag nog tro att hen ville undvika att ta alltför god tid på sig.
Citera
2017-11-12, 02:38
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Han kanske har en döds-lista a la Arya i Game of Thrones? Och typ bestämt sig för att bara pricka av listan en efter en.

Låter så sjukt att han bara skulle råka ha ihjäl två kvinnor på så kort tid på så olika platser i landet.

Inte alls en omöjlig tanke här, faktiskt låter den mycket trolig, då det hela ser ut som en tv-serie, Midsomer-historia e t c. Han måste ju ha någon form av koppling till BO. Det kan vara att dessa personer kränkt honom på något sätt och då hamnar dom på ”listan”, sen med diverse substanser i kroppen så förverkligar han denna. Vad vet vi, han har kanske plockat fler under årens lopp? Varför får jag känslan av ”Mad” när jag ser honom på bild? Alltså, ”Mad”, läs: Serietidning Mad och dess frontfigur?
Citera
2017-11-12, 09:34
Medlem
Kan bekräfta från säker källa att BO blivit strypt
Citera
2017-11-12, 10:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggsmygarn
Kan bekräfta från säker källa att BO blivit strypt

Utan att det blev märken som syntes först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in