2017-11-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ett medelbetyg alltså? Känns i underkant.
....

Ett a hade jag gett oss. Hade man hållit den där förlustsviten på sju 4 nere till typ tre matcher hade det blivit ett A.

AFC(nej ingen bryr sig) är underkänt. Förra året i SE var man ett ganska cyniskt spelande, passningsorienterat lag med skicklighet för att avgöra matcher även när man inte glänste. Ett defensivt topplag, bra grundspel. I år var det svängdörrar och man gjorde minst mål i serien, trots en viss spets på offensiva positioner. Jojo mycket nytt, men det är ju också en anledning(inte ursäkt) till det underkända.
Att sätt betyga är svårt. Jag utgick från samma som i skolan
A Berömlig
a Med utmärkt beröm godkänd
AB Med beröm godkänd
Ba Icke utan beröm godkänd
B Godkänd
BC Icke fullt godkänd
C Underkänd

Det enkla kan vara att sätta betyg efter topplacering - men jag försökte nyansera. AFC (med det omkastet de gjort i trupp, klubb och tränare) trodde jag att de skulle ta väldigt färre poäng. De slår dessutom Göteborg och Malmö. Elfsborg gör en dålig säsong mot vad de brukar, men de var väl kanske väntat.

Sedan är jag den förste att erkänna att jag inte har engagemang i andra klubbar för att göra en rätt bedömning. Jag är en usel tippare.

Ni som följer lagen i hjärtat, vad ger ni era lag för omdöme?
Citera
2017-11-12, 08:20
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Justja, för att Malmö har så äkta fans
Mer medvetna om farorna med den moderna fotbollens intåg är vi iallafall. Det är ingen hemlighet att stockholmslagen och dess supportrar kompromissar med mycket den moderna fotbollen.
Citera
2017-11-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att sätt betyga är svårt. Jag utgick från samma som i skolan
A Berömlig
a Med utmärkt beröm godkänd
AB Med beröm godkänd
Ba Icke utan beröm godkänd
B Godkänd
BC Icke fullt godkänd
C Underkänd

Det enkla kan vara att sätta betyg efter topplacering - men jag försökte nyansera. AFC (med det omkastet de gjort i trupp, klubb och tränare) trodde jag att de skulle ta väldigt färre poäng. De slår dessutom Göteborg och Malmö. Elfsborg gör en dålig säsong mot vad de brukar, men de var väl kanske väntat.

Sedan är jag den förste att erkänna att jag inte har engagemang i andra klubbar för att göra en rätt bedömning. Jag är en usel tippare.

Ni som följer lagen i hjärtat, vad ger ni era lag för omdöme?
Med tvekan godkänt. Detta enbart tack vare att vi undvek kval i grevens tid. Tyvärr har vi varit väldigt ojämna spelmässigt. Offensiv kvalitet finns det men ändå gjorde vi minst antal mål av alla mål och försvarsspelet existerade knappt. Vi måste rusta rejält inför nästa säsong annars är våra dagar i Allsvenskan räknade. Att vi dessutom tappar Eric Larsson är ett tungt avbräck. Och vi har inga pengar att värva för heller så jag har ingen aning om hur styrelsen tänker ersätta honom. Men men. Norrlandsfönstret är öppet 2018 också
Citera
2017-11-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Mer medvetna om farorna med den moderna fotbollens intåg är vi iallafall. Det är ingen hemlighet att stockholmslagen och dess supportrar kompromissar med mycket den moderna fotbollen.
Mot den moderna fotbollen i all ära men stödet för laget kommer alltid vara första prioritet bland Stockholmslagen. Helt rätt mao.
Citera
2017-11-12, 12:54
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Mot den moderna fotbollen i all ära men stödet för laget kommer alltid vara första prioritet bland Stockholmslagen. Helt rätt mao.
Hmm. Tänker älta afc-diskussionen igen, men det finns andra exempel som utmärker sig bland lagen i Stockholm kontra exempelvis Malmö.
Ägande av dem resterande 49%erna, motståndet mot plastet osv..

Ibland får man intrycket att det råder någon sorts "hey, bara vi är feta på läktaren och spelar okej så är det fine med mig"-mentalitet där uppe.
Citera
2017-11-12, 13:16
Medlem
Citat:
Hmm. Tänker älta afc-diskussionen igen, men det finns andra exempel som utmärker sig bland lagen i Stockholm kontra exempelvis Malmö.

Ibland får man intrycket att det råder någon sorts "hey, bara vi är feta på läktaren och spelar okej så är det fine med mig"-mentalitet där uppe.
Det fetstilade är ju ett otroligt felaktigt påstående. Du menar att dif bara accepterat att man gång på gång blir rövknullade i derbyn? Du menar att vi Bajare inte agerade när vi hade det struligt i Superettan?

Men absolut råder det annan mentalitet i huvudstaden kontra Skåne. Pyroteknik och ställningstagande mot sexuella förbrytare är något som skiljer oss åt klart och tydligt.
Citera
2017-11-12, 15:28
Medlem
Citat:

Nä, så är det ju inte riktigt.
Den DIF-ordförande som hintade ett fimpande av 51%-regeln åkte ju ut med huvudet före, sedan kanske just det ärendet sköttes lite väl ogenomtänkt.
Citera
2017-11-12, 16:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det fetstilade är ju ett otroligt felaktigt påstående. Du menar att dif bara accepterat att man gång på gång blir rövknullade i derbyn? Du menar att vi Bajare inte agerade när vi hade det struligt i Superettan?

Men absolut råder det annan mentalitet i huvudstaden kontra Skåne. Pyroteknik och ställningstagande mot sexuella förbrytare är något som skiljer oss åt klart och tydligt.

Ställningstagande mot sexförbrytare är starkt i MFF. De gjorde en miss med Miiko i början sen skickade de iväg honom.
Sarfo gjorde åtminstone två av tre utnyttjande när han var i Sirius. När det blev känt för MFF så blev han portad helt av klubben.
Hade alla klubbar gjort det när de hade investerat 13-14 mille i spelaren?
Citera
2017-11-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ställningstagande mot sexförbrytare är starkt i MFF. De gjorde en miss med Miiko i början sen skickade de iväg honom.
Sarfo gjorde åtminstone två av tre utnyttjande när han var i Sirius. När det blev känt för MFF så blev han portad helt av klubben.
Hade alla klubbar gjort det när de hade investerat 13-14 mille i spelaren?
I Hammarby, definitivt. Spelaren hade inte ens fått chansen att bära tröjan efter en sådan sak kommit ut.

Det är inte bara det att Miiko fick chansen i Malmö utan det är det att mffarna (nej, det var nog inte alla) välkomnade honom med applåder som gjorde att jag blev äcklad.
Citera
2017-11-12, 17:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
I Hammarby, definitivt. Spelaren hade inte ens fått chansen att bära tröjan efter en sådan sak kommit ut.

Det är inte bara det att Miiko fick chansen i Malmö utan det är det att mffarna (nej, det var nog inte alla) välkomnade honom med applåder som gjorde att jag blev äcklad.

Det ska bli intressant att se vad som händer det ögonblicket då Hamad lockat Albornoz till Hammarby. Jag kan se det hända.
Citera
2017-11-12, 17:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Du var inte ensam om att bli äcklad. Vi var en några stycken här på FB som protesterade mot det. För egen del så slutade jag att gå på matcherna.
Citera
2017-11-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det ska bli intressant att se vad som händer det ögonblicket då Hamad lockat Albornoz till Hammarby. Jag kan se det hända.
Haha, verkligen noll chans att det skulle ske, oavsett hur bra kompisar de är.

Är det någon klubb i Stockholm som riktar in sig på spelare med unket bagage är det gnaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in