2017-11-10, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag hade nog inte förväntat mig fyra raka förluster efter sommaruppehållet från Peking... men visst, en sjätteplats är väl inte helt orimligt med tanke på att ledningen demonterade truppen.
Inför sista omgången, fanns en teoretisk chans på lilla silvret (bortsett målskillnad) eller en fjärdeplats vilket gett ett bättre betyg? Små marginaler.

Citat:
Svårt att se hur Elfsborgs säsong skulle kunna anses vara godkänd; man släpper in flest mål i ligan och mellan slutet av juli till mitten av oktober tar man en seger (och sju poäng) på elva matcher.
.
Ellegard har varit lite ensam som sista utposten, ngt det varnades för inför. OK inte godkänt.

Citat:
Det (sålde kamratgården) gjorde man i december 2015, men OK.
Läs det bildligt - blev av med sitt hjärtat, sin själ.

Du har helt rätt att det var runt förförra julen som, Varbergs stenfastigheter, ett bostadsbolag med 16 anställda köpte träningsanläggningen.

Efterkonstruktion? 😊
Citera
2017-11-10, 08:42
Medlem
Höjdpunkt 1: Daniel Sundgren överlevde(jag tänker inte bara sportsligt. Dessutom är han son till en av få Västeråsare som lyckats i Europa)
Höjdpunkt 2: AFC åkte ut

Botten 1: Stockholmslagen hjälpte AFC att få höga publiksiffror genom att åka i massor istället för bojkott
Botten 2: IFK Göteborgs huvudlösa agerande
Citera
2017-11-10, 09:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

10. Göteborg
Underkänt. Svårsatt betyg - kanske skulle byta med Bajen? Riktigt dålig start och låg nästsist efter 10 omgångar. Kom igen och låg 8:a efter 15 men föll igenom igen. Osämja, maktkamp och falskspel - sålde kamratgården. Underkänt också på grund av inställning hos spelare sista matcherna. Tappar sex placeringar från i fjol - med liknande trupp?

Liknande trupp vete tusan. Haitam, Ankersen väck bl.a. Sedan tappade vi Albaek och Bjärs i somras.
Vi fick testa fem-sex alternativ på vänsterbacken...

Kamratgården såldes som redan skrivits för två år sedan så isf har den största smällen där redan slagit till. Visst att det var en smäll men även om det fortfarande är ett sår är det inte lika öppet blödande längre.

Sedan att vi gör en usel säsong står utom alla tvivel.
Citera
2017-11-10, 10:49
Medlem
Salorms avatar
SM-guld till våra U21'or! 1-0 i finalen mot Elfsborg. Tack DIF att ni åtminstone levererade där!
Citera
2017-11-10, 11:14
Medlem
Citat:
7 Sirius
Icke utan beröm godkänt. Här är laget som tog 26 poäng första 15, men bara 14 sista 15. Det senare poängsnittet hade givit kval.

Ett medelbetyg alltså? Känns i underkant. Ger lite sämre eftersmak att avsluta så svagt men det var också ett skadehelvete utan dess like, på avgörande positioner, och vi sålde vår bästa spelare knappt halvvägs. Sirius och AFC tog lika många poäng i SE förra säsongen, ena laget tar övre halvan och andra blir sist. Samma betyg?

Ett a hade jag gett oss. Hade man hållit den där förlustsviten på sju matcher nere till typ tre matcher hade det blivit ett A.

AFC(nej ingen bryr sig) är underkänt. Förra året i SE var man ett ganska cyniskt spelande, passningsorienterat lag med skicklighet för att avgöra matcher även när man inte glänste. Ett defensivt topplag, bra grundspel. I år var det svängdörrar och man gjorde minst mål i serien, trots en viss spets på offensiva positioner. Jojo mycket nytt, men det är ju också en anledning(inte ursäkt) till det underkända.
Citera
2017-11-10, 14:40
Medlem
civilians avatar
Citat:
Betygsdags.

8. Elfsborg
Godkänt. Vete tusan vad jag hade för förväntningar. Snubblande nära icke godkänt. Vi förväntade oss kanske ett mellanår ändå?

*Triggered*
Vi gör vår sämsta säsong sedan, ungefär, Jesu födelse. Kontraktet säkrades med bara några få omgångar kvar. Det här är den värsta säsong jag någonsin upplevt under mitt över 20 år långa supporterskap. Nära icke godkänt? Vi flörtar inte ens med godkänt i år; vi har inte ens blicken i godkänts generella riktning.
Citera
2017-11-10, 18:57
Medlem
Toppen: Ingen förlust mot MFF.

Botten: Alla konstgräs lag som spelar i Allsvenskan.

Mest pinsamma: Fans till AIK, Djurgården och Hammarby som åkte till AFC.
Citera
2017-11-10, 19:37
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Betygsdags.
12 Kalmar
Icke godkänt. Hårt betyg. Mycket skador första halvan - men kommer igen under Nanne. Tar bara 9 poäng på bortaplan (23 hemma).

13. Sundsvall.
Icke utan beröm godkänt. Ingen ekonomi, ingen trupp, men kämpatag och grundspel. Lite förvånande sämsta hemmalag i serien.

14 Jönköping
Godkänt. Är det OK att hamna på kval. Ja i det här fallet.

15 Halmstad
Godkänt. Nästsämsta hemmalag. Sålde kanske kvalplatsen under sommaren och sedan gick Oremo sönder i augusti. Har kanske pengar att studsa tillbaka.

16. AFC
Inte utan beröm godkänt. Laget som måste vara största underdogen i allsvenskans historia? Illa omtyckt av supportrar, byter nästan hela truppen, byter stad, byter tränare inför säsongen med en helt ny spelfilosofi, byter sedan tränare igen till ny filosofi. Gillar man lag som slår ur underläge är det svårt att inte gilla AFC. (Jag som trodde alla hatade AIK?) Tog dock bara sex poäng på bortplan, spelade dock ut Malmö efter noter och slog Göteborg hemma.

Jag ber om att få återkomma med reviderade betyg, men nu är min båt framme.

Förstår inte. Kalmar låg klart sist i serien efter 15 omgångar med endast 8p. Sex nyförvärv och ett tränarbyte senare var kontraktet klart innan sista omgången. Kalmar tog 24 p andra halvan av serien. Inte godkänt?? Hade Aik haft kffs skadefrånvaro hade sportbladet skrivit tre artiklar i veckan om det april - oktober.

Halmstad åker ur och får godkänt???
Senast redigerad av Keldon 2017-11-10 kl. 19:42. Anledning: Felstavat
Citera
2017-11-10, 20:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Toppen: Ingen förlust mot MFF.

Toppen: GULDET och Ingen förlust mot IFK Göteborg.

Citera
2017-11-11, 17:45
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Toppen: GULDET och Ingen förlust mot IFK Göteborg.

Justja, för att Malmö har så äkta fans

Finns det värre fans än Malmös? Finns det värre folk än skåningar?

Nej. Nej det finns det inte. Önskar att vi aldrig tagit tillbaka landet under de småländska skogarna.
Citera
2017-11-11, 17:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Justja, för att Malmö har så äkta fans

Finns det värre fans än Malmös? Finns det värre folk än skåningar?

Nej. Nej det finns det inte. Önskar att vi aldrig tagit tillbaka landet under de småländska skogarna.

Jag är MFF:are sedan 1962 och skåning ännu längre. Jag är väl rätt okej, eller hur?
Citera
2017-11-12, 01:09
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
11. Örebro
Godkänt - någon ska ju komma elva också. 😀 Har något på gång om man kan höja lägsta nivån. Bytte tränare.
Tror inte det är många ÖSK-supportrar som ser årets säsong som godkänd. Förhoppningsvis inte någon. Att sluta elva med topp sex som målsättning är givetvis underkänt, men den stora faktorn som gör detta år till ett fiasko är den usla statistiken mot bottenlagen. Undantaget J-Södra tar vi alltså 2 poäng av 18 mot AFC, Halmstad och Sundsvall som en följd av helt bedrövliga insatser i de flesta av dessa matcher. Vi har även en mardrömssäsong mot Stockholmslagen där vi tar 0 av 18 poäng med 3-17 i målskillnad.

Mot övriga lag presterar vi rätt så bra, poängsnittet mot de 9 lagen ligger på 1,89 vilket över en hel säsong ger 56-57 poäng. Alltså precis bakom eller lika med AIK. Så laget har ju visat under året att potentialen finns där, men tack vare en bedrövligt låg lägstanivå är vi till slut inte ens i närheten av att klara målsättningen.

Toppen: Hemmamatcherna mot Göteborg (första halvlek), Malmö, Norrköping och Östersund var fina insatser. Särskilt Norrköpingsmatchen har en speciell plats i hjärtat, då det var första matchen efter Ivan Stenbergs bortgång vilket gav segern en större innebörd än bara tre poäng.

Botten: Plattmatcherna mot bottenlagen. 54 insläppta mål. Att hela hösten blev en lång transportsträcka av relativt obetydliga matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in