2017-11-11, 22:50
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Förståelse för hur det kan ha gått till ökar men det som jag skulle vilja efterlysa är till exempel namn på svenskar som tjänstgjort i Israelisk uniform förutom Sigvard Marjasin.
Några av namnen som är intressanta i övrigt är, Jan Stenbeck, Tomas Fischer, Karl-Erik Schmitz, David Kimche, Irwin Suall, Clifford Gaddy, Robert E. Harkavy.
Några av dem är aktiva desinformatörer.
Skulden ska enligt judiska intressen läggas på CIA.
Charles Morgan som frågar runt i Stockholm och även finns i Gunnarsson´s telefonbok blir näst intill löjeväckande.
Även EAP blev ett lite väl självklart alternativ som den judiske, Irwin Suall mer än gärna ville få till ett seriöst spår.

Personligen gör jag ingen skillnad på judar eller araber.
Och någon antisemit är jag inte heller.
Men den judiska inblandningen i mordet på Olof Palme kommer att bli svår att tvätta bort.
Det är inte hähä och hep hep.
https://www.youtube.com/watch?v=vG3qmYeTvHc

Mossad aldrig vare sig bekräftar eller förnekar några av sina aktiviteter utomlands, men att man förbehåller sig rätten att bekämpa terrorism även utanför Israels gränser

Svensk utrikespolitik är inte några pajaskonster.

Kan du förklara den fetade meningen?

Jag ser i andra (de flesta) sammanhang ett samtycke och samförstånd mellan de båda staterna. Sedan, att mossad har verksamhet även i usa har jag förstått.
Citera
2017-11-11, 23:00
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Kan du förklara den fetade meningen?

Jag ser i andra (de flesta) sammanhang ett samtycke och samförstånd mellan de båda staterna. Sedan, att mossad har verksamhet även i usa har jag förstått.

-83 flyttar griniga Israeler Iran-Contras-kontoret från New York till London då pressen i USA luskat ut vad delar av deras verksamhet bestod ut av.

En artikel som jag bifogade där jag nämnde att det nog var den mest intressanta artikel jag har läst, förklarar varför USA o Israel hamnade i luven.
Senast redigerad av Gothus 2017-11-11 kl. 23:04.
Citera
2017-11-11, 23:19
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Dom personerna du nämner företräder skilda åsiktsriktningar som deras börd inte har ett skvatt med att göra. Sion vises protokoll avslöjades för hundra år sedan som ett falsarium. Att judar som folk skulle ha något med MOP att göra är bara skitprat. Ungefär som när det sattes likhetstecken mellan kurderna som folk och extremistgruppen PKK.

Det tycker jag du har helt rätt i, men att det finns kopplingar, eller ska vi säga, "samförstånd" mellan Judar borde inte vara främmande.

Det är bara att kolla den procentuella representationen inom Banker/Finans och MSM -tv,radio, tidningar, film (hela Hollywood -såg någon siffra om 83% vill jag minnas) i västvärlden.

Det är ju givetvis inte en slump.

Att Palme var en Palestinavän är inte främmande (En stat som fortfarande 2017 inte erkänts som stat av Israel) och flera andra kopplingar som sammantaget kan utgöra grund till deras inblandning i MOP.
Och då pratar vi ju givetvis inte om folket; judarna. Lika lite som min mormor hade något med mordet på JFK att göra. Hoppas jag.
Citera
2017-11-11, 23:22
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
The Freedom Fighter's Manual

Det där om att sabotera telefonkablar som manualen ger instruktioner om, kan någon på redaktionen på tidningen, CONTRA fått tag i manualen från CONTRAS?
Eller har det förekommit något fall någon gång då flyg släppt ned propaganda/pamfletter i Sverige eller delar av Sverige eller i de delar i Sverige som man visste att man hade ett stort stöd i?
Vi vet att telefonkiosken i tunnelbanenedgången, vid platsen för mordet på OP, var saboterad, kablarna var avskurna.
Jag betvivlar starkt att någon från SO C I A LDEMOKRATERNA hade något med CONTRA eller CONTRAS, att göra.
Så här såg en typisk telefon ut i en telekiosk 1986.

https://3.bp.blogspot.com/-kxvbmY-R_M8/WaOqGu7JoRI/AAAAAAAGPko/J6Czz-vymPk-TONCcetMfhU9UtVQblxNgCLcBGAs/s1600/Telefonkiosk%2BDammg%25C3%25A5rdsgatan%2B2017%2B%2 5284%2529.JPG

Det vanligaste sabotaget mot telefoner i kiosker 1986 var att mikrofonen/högtalare - eller båda - var borta genom att ngn skruvat bort täcklocket för dessa och avlägsnat dem och verktyg behövdes inte. Det var gjort på 5 sekunder om man ville göra en telefonkiosk obruklig.

Klippa av sladden är ett sabotage av ngn som - högst troligt - inte visste hur lätt man avlägsnade mick eller högtalaren i telefonluren.

edit: täcklocket för övre och nedre delen på telefonluren var gängat och mikrofon/högtalare föll ur eftersom inget av dem var fäst med trådar.
Senast redigerad av MossTrums 2017-11-11 kl. 23:31.
Citera
2017-11-11, 23:30
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Så här såg en typisk telefon ut i en telekiosk 1986.

https://3.bp.blogspot.com/-kxvbmY-R_M8/WaOqGu7JoRI/AAAAAAAGPko/J6Czz-vymPk-TONCcetMfhU9UtVQblxNgCLcBGAs/s1600/Telefonkiosk%2BDammg%25C3%25A5rdsgatan%2B2017%2B%2 5284%2529.JPG

Det vanligaste sabotaget mot telefoner i kiosker 1986 var att mikrofonen/högtalare - eller båda - var borta genom att ngn skruvat bort täcklocket för dessa och avlägsnat dem och verktyg behövdes inte. Det var gjort på 5 sekunder om man ville göra en telefonkiosk obruklig.

Klippa av sladden är ett sabotage av ngn som - högst troligt - inte visste hur lätt man avlägsnade mick eller högtalaren i telefonluren.
Ja nu minns även jag när du säger det.

Du menar att det då endast återstår ett litet barn eller en utlänning som kunde ha lagt ner så mkt energi i onödan för att sätta den ur funktion?

Eller så kan det ha varit en svensk som hade tummen mitt i handen och arbetade med sådant som inte krävde någon praktisk, teknisk kunskap, typ sitta på en redaktion eller nåt?
Senast redigerad av Gothus 2017-11-11 kl. 23:42.
Citera
2017-11-11, 23:32
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det skall nämnas att Stenberg flera år före sin död påstods sig vara förföljd av Mossad och han kände sig hotad. Han trodde trakasserierna skulle upphöra om han tog in en föredetta Mossad-agent i styrelsen men klagade på att det inte hjälpt.

-Stenberg dog också hastigt. En tillfällighet. Hjärtat om jag minns rätt.
Citera
2017-11-11, 23:37
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ja nu minns även jag när du säger det.

Du menar att det då endast återstår ett litet barn eller en utlänning som kunde ha lagt ner så mkt energi i onödan för att sätta den ur funktion?
Ungdomar med teknikintresse visste hur lätt man kom över en kolkorns-mikrofon eller högtalare från dessa telefonkiosker

Utlänningar visste knappast om att man bara skruvade av täcklocket på fem röda

edit: några gånger erinrar jag mig att ha gått in i en telefonkiosk och inte kunnat använda telefonen pga att delar i luren saknats men aldrig att kabeln varit avklippt.
Senast redigerad av MossTrums 2017-11-11 kl. 23:45.
Citera
2017-11-11, 23:45
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Ungdomar med teknikintresse visste hur lätt man kom över en kolkorns-mikrofon eller högtalare från dessa telefonkiosker

Utlänningar visste knappast om att man bara skruvade av täcklocket på fem röda
Ja det är ofta just så man noterar att någon inte kommer ifrån samma geografii, sådant som många lokalt anser som självklarheter.

Små, små udda avvikelser från det vi kallar vardagliga, som att skära av vårt samband, ringa in offret med eget samband för att sedan skjuta ihjäl vår statsminister.

Holmér sa till sina gubbar, i kväll kommer det att hända Palme något, vi har fått in hot från en galen österrikare. Va beredda på det värsta.

Jag ser allt klart nu
Senast redigerad av Gothus 2017-11-12 kl. 00:21.
Citera
2017-11-12, 00:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
- Varför är du så nedsättande i din artikulering. Varför önskar du att man snabbt ska lämna de utländska underrättelseorganisationerna utanför?

Du är fri att ha din uppfattning samt driva dina teser. Jag för min del är öppen för alla förslag ( förutom då en pundare från Stockholm) och är övertygad över Olof Palmes betydelse.

Att C I A chefen är kvar en fredagsnatt till efter 23, och sedan släcker lampan och går hem 15 minuter efter informationen om att OP blivit mördad, tycker jag är talande.

Du ser det som en tillfällighet. Jag kommer inte att använda något nedsättande språk till dig för det.

Citat boboslake:

Det är reelella stora hot som kan föranleda annat kastande av ord.

Reellt sett rent praktiskt betydde inget av detta något utanför den politiska retoriken

Att främmande makt och en så stark makt som Nato skulle ta till mord på en vald statsminister i ett demokratiskt land är inte realistiskt att tro på.

-Jag har en viss läsförståelse och jag tolkar det du skriver annorlunda.
Nu lämnar jag den debatten, när det inte tillför något i sak. Sök efter blodstänk och kvarglömda kapsyler kring Decorama du. Jag kollar annat under tiden.

Fast i USA är det inte natt när CIA chefen går hem. Du verkar vilja mystifiera något som till och med i din beskrivning verkar tämligen normalt. Han går hem kring den tid när folk som har kontorsarbeten vanligtvis går hem.
Dolly Parton har till och med gjort en filmlåt om det, 9 - 5, i filmen även Jane Fonda:
https://m.youtube.com/watch?v=LwDMFOLIHxU

Samtalet han fick kan mycket möjligt ha innefattat någon information om att OP hade skjutits. Inget av det, tiden han går hem eller att han eventuellt informeras om MOP är väl särskilt märkvärdigt? Att chefen för den myndighet som ansvarar för bl. a. omvärldsanalyser i ett land som är permanent medlem i FNs säkerhetsråd skulle ha informerats om ett statsministermord, särskilt om mordet skett i ett land som inte är känt för politiska attentat? Tycker du på allvar det skulle vara "mysko"?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-12 kl. 01:23.
Citera
2017-11-12, 01:24
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Det där om att sabotera telefonkablar som manualen ger instruktioner om, kan någon på redaktionen på tidningen, CONTRA fått tag i manualen från CONTRAS?

Nu verkar du ha spårat ur fullständigt! Fast dina inlägg är på nåt sätt ganska underhållande.
Citera
2017-11-12, 01:44
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast i USA är det inte natt när CIA chefen går hem. Du verkar vilja mystifiera något som till och med i din beskrivning verkar tämligen normalt. Han går hem kring den tid när folk som har kontorsarbeten vanligtvis går hem.
Dolly Parton har till och med gjort en filmlåt om det, 9 - 5, i filmen även Jane Fonda:
https://m.youtube.com/watch?v=LwDMFOLIHxU

Samtalet han fick kan mycket möjligt ha innefattat någon information om att OP hade skjutits. Inget av det, tiden han går hem eller att han eventuellt informeras om MOP är väl särskilt märkvärdigt? Att chefen för den myndighet som ansvarar för bl. a. omvärldsanalyser i ett land som är permanent medlem i FNs säkerhetsråd skulle ha informerats om ett statsministermord, särskilt om mordet skett i ett land som inte är känt för politiska attentat? Tycker du på allvar det skulle vara "mysko"?

-Mitt fel, men problemet kvarstår att han går hem direkt efter han har fått information om att OP är mördad. För enkelt i mitt tycke, så svaret är ja, på din fråga.
Citera
2017-11-12, 01:45
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Nu verkar du ha spårat ur fullständigt! Fast dina inlägg är på nåt sätt ganska underhållande.
Som jag var inne på, verkligheten överträffar ofta dikten, men här får jag nog vara böjd att tillkännage att jag log(underdrift) ett antal gånger när jag skrev detta.

Thnx, nere i en mindre svacka. Ägnar en del tankar åt den fantastiske misstänkte, Mossad-agenten,
Uri Geller (/ˈʊri ˈɡɛlər/; Hebrew: אורי גלר‎‎; born 20 December 1946) is an Israeli illusionist, magician, television personality, and self-proclaimed psychic. He is known for his trademark television performances of spoon bending and other illusions. It has been frequently claimed that Geller has used conjuring tricks to simulate the effects of psychokinesis and telepathy, which Geller has consistently denied. Geller's career as an entertainer has spanned more than four decades, with television shows and appearances in many countries.

Skedböjning
Skedböjning är ett samlingsnamn för mental böjning av metall. Utan att till synes använda fysisk påverkan böjer sig metallföremål med lätthet i framförarens händer. Skedböjning är ett av de vanligare trick som charlataner använder för att övertyga åskådare om sin kraft. Det finns även kurser i så kallad "spoon bending" som går ut på att man efter nogsamma instruktioner från kursledaren faktiskt till synes böjer skedar och andra föremål med tankekraft.

Det vanligaste sättet att åstadkomma en skedböjning är att böja skeden med fingrarna, eventuellt i förhand. Genom att dölja böjningarna och fördröja tidpunkten då iakttagarna blir varse dem kan man få en illusion av att metallen böjer sig självt under endast mental påverkan. Vanligt är också att föremålen endast visas i vissa gynnsamma vinklar där de ser oböjda ut, men i själva verket är böjda. Detta kräver ofta att framföraren kan hantera publiken så att endast de gynnsamma vinklarna är synliga.

En variant av detta är att åstadkomma en materialutmattning. En liten bit av materialet utmattas, till exempel genom böjning, vilket leder till att minimal kraft behöver anbringas för att metallen ska böja sig eller till och med gå sönder.

Uri Geller har videofilmats under minst en skedböjning där man kan se hur han böjer skeden med fingrarna.

Vanliga varianter på skedböjning är böjning av gafflar och nycklar. Ett närliggande ämne är så kallad spikböjning vilket egentligen är samma sak som skedböjning, men med den skillnaden att man erkänner att man böjer metallen med muskelstyrka.
Wikipedia
Senast redigerad av Gothus 2017-11-12 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in