Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 12:11
  #88465
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Tror det var Gw som sa att kraften i en Magnum, där skulle kraften i vapnet ge mycket större köttliknande sår av kulan.
Därav min anledning att tveka okej kanske Lisbet blev skjuten men då var det ingen Magnum.
Dessutom har det ryktats att det var en övning det innebär ju lösa skott/där har vittnet sagt att de bara såg rök och ingen eld men ändrat sig senare.Vi har ju även någon här som trodde att man lurat CP eller Vg till platsen som markörer men sen har Op blivit skjuten från långt håll/vad talar för det/ja Lisbet som upplevde skotten som att de kom en bit ifrån som kinapuffar-Vi kan därmed nästan utesluta Magnum/Det var inte Magnum helt enkelt-

Dessutom till Mva grippa som inte tycker dessa dödsfall är konstiga-Du tyckte inte John-Olles flygplanskrasch heller var konstig/Det tycker jag för att han förmodligen var en av få som visste hur mordet gick till-Hur stor sannolikhet är det att en person av 100000 tusen flygandes per år i Sverige som vet samtidigt störtar och omkommer? Planet var givetvis amerikanskt svårt att styra kan amerikaner varit i Hultsfred för skolning/underhållsarbete för de svenska flygbolagets piloter?
Ja om så vore hade vi inte fått veta.
Kan de medvetet ha missat någon detalj i landningshanteringen? https://sv.wikipedia.org/wiki/Flygol...skarshamn_1989 Om MOP var med inblandning av den högervänliga deep state militären som var Palmehatande och Natovänlig ser jag konstigheter. Samtidigt när man vet att ytterligare en svensk direkt inblandad i stoppande/möjliggörandett av diamanthantering och erkännande av ett tidigare plundrat kolonialland råkar sprängas över Lockerbie året innan 1988. Hur stor sannolikheten är för detta kan nog bara Mva Grippa förstå och tro på. Bernt var ytterligare en av få som sades veta. Räkna ut procenten på slumpen för det.
Drabantmorden ska vi nog inte räkna bort-flera har hört engelska med dialekt samt en eller två pers kända terrorister har blivit utpekade i sthm vara mycket lik dessa personer.
För den som orkar kan här studera om de använt planet till att ta död på politiker på andra ställern på jorden https://aviation-safety.net/database...ft-99/database

Olyckan i Oskarshamn dödade 16 människor. Haverikommissionen kom fram till att kraschen berodde på felaktig lastning och vissa handhavande fel från piloternas sida, dessa omkom.

Hittills har inga stringenta indicier pekat mot att haveriet gått till på något annat sätt. Kan du hitta sådana är det intressant , annars inte. Även konspirationsteorier behöver någon förankring i verkligheten.

I Lockerbie visade utredningen att Libyern Abdelbaset Ali Al-Magrahi placerat ut bomben . Tveklöst m Muammar Khaddafis goda minne. Detta för att hämnas på USA för Tripolibombningen 1986, inte för att klippa Bernt Carlsson.
Citera
2017-11-21, 12:13
  #88466
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
OK,tack jag ger mig för nu.
Går det verkligen inte få tag i A A;s hemliga förhör?

Blir nog inte lätt då de ligger under förundersökningssekretess .
Citera
2017-11-21, 13:57
  #88467
Medlem
andersaanderssonas avatar
Efter snart 32 år så är det uppenbart att det är WT-bärarna som är det centrala.

Så vilka kunde de vara.

De har inte själva framträtt. Som att. Jag såg mordet. Jag befann mig på platsen.

Seriöst!

Vem eller vilka kan efter drygt 30 år förbli okända. Till synes skyddade av alla som har makt att skydda och se till att det inte utreds. Och inte själva framträder. Inte ens som oskyldiga. Än idag.

Som jag ser det är ytters få konstellationer som kan räkna med det skyddet. Alltså är mängden tänkbara bärare ytterst begränsad. Vilket utesluter alla tänkbara bra bärare. Som CP till kurder via EDK till VG. Alltså något som inte skulle skyddas.

Var det Holmers kadrer. Barbro eller annat namn. Säpos trio. Eller något okänt. Fundera på det.
Citera
2017-11-21, 14:08
  #88468
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag har försökt kartlägga #FMN på KB:s söksida och fått fram en del intressant, t.ex. att föreningen (dess Täbygrupp) hade närradiosändningar 4-5 ggr per månad från sommaren 1983 fram till MOP. I februari 1986 annonserades i tablåerna för den 4:e, 6:e, 11:e, 13:e och 18:e. I tablåer efter mordet fanns bara 4 och 6 mars. Därefter inga sändningar på ett år.

(FB) Barbro- och Leon-grupperna
http://tidningar.kb.se/?q=%22f%C3%B6...ka%22&sort=asc

Intressant också att FMN hade sitt kontor på Tegnérgatan 12 från 1971 och på Kungsgatan 66 från 1983.
Det var Katarina Cnattingius som skötte FMNs närradiosändningar, och hon hade en morbror som hette Carl Göran Edquist Borgenstierna. En vän till Lars Tingström, som 1931 försökte hänga kommunistledaren Sillén i en telefontråd:

https://stockholmskallan.stockholm.se/post/19386
__________________
Senast redigerad av iesho 2017-11-21 kl. 14:31.
Citera
2017-11-21, 14:27
  #88469
Medlem
FurirRevaers avatar
Vi vet inte vilka dessa är i sin roll som WT eller spanare. Men jag kan ge mig den på att några av dom förekommer som vittnen. De kan då anse sig ha gjort sin samhälleliga plikt men utan att ha varit ärliga med varför de var där de var just då.
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Efter snart 32 år så är det uppenbart att det är WT-bärarna som är det centrala.

Så vilka kunde de vara.

De har inte själva framträtt. Som att. Jag såg mordet. Jag befann mig på platsen.

Seriöst!

Vem eller vilka kan efter drygt 30 år förbli okända. Till synes skyddade av alla som har makt att skydda och se till att det inte utreds. Och inte själva framträder. Inte ens som oskyldiga. Än idag.

Som jag ser det är ytters få konstellationer som kan räkna med det skyddet. Alltså är mängden tänkbara bärare ytterst begränsad. Vilket utesluter alla tänkbara bra bärare. Som CP till kurder via EDK till VG. Alltså något som inte skulle skyddas.

Var det Holmers kadrer. Barbro eller annat namn. Säpos trio. Eller något okänt. Fundera på det.
Citera
2017-11-21, 15:08
  #88470
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Vi vet inte vilka dessa är i sin roll som WT eller spanare. Men jag kan ge mig den på att några av dom förekommer som vittnen. De kan då anse sig ha gjort sin samhälleliga plikt men utan att ha varit ärliga med varför de var där de var just då.

Av kända vittnen är det några som sticker ut.
Leif Ljungqvist och Jan Andersson kryssar omkring i City och väntar på hemvändande ungdomar efter skidresa. Finns deras ärende bekräftat är det inget konstigt. När man hör LL på LAC-bandet är det svårt att tro på hans medverkan i en mordkomplott.

Nicola Fauzzi kommer ifrån söder och hans roll runt mordplatsen bekräftas endast av honom själv. Agerar passivt vid mordet och ger sig inte till känns förrän på måndag. Samtidigt ska det sägas att inget hållfast kommit fram ang kontakter med runt MOP suspekta personer.

Lars Jeppsson med något i väskan i mina ögon mest suspekt. Rör sig parallellt med paret Palme under deras promenad från Grand. Befinner sig där en backup för mördarens återtåg bör vara om han går på Sveavägens östra trottoar.

Men samtidigt, finns inga indikationer på att han haft en WT. Borde märkts om han kommunicerat med den inne på Tre Backar, en högljudd musikclub. Kan också tycka att han var backup borde LJ rört sig på Sveavägens östra trottoar innan paret Palme korsat Sveavägen . Detta finns det inga indikationer på.

Likaså är LJs beteende på mordplatsen, idogt blängande rakt på LP under en ganska lång sekvens inte liktydigt med hur en inblandad i en konspiration borde agera. LJ är märklig men jag kan inte få honom att passa som en mordkonspiratör , eller passiv övervakare heller för den delen.
Citera
2017-11-21, 16:35
  #88471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Blir nog inte lätt då de ligger under förundersökningssekretess .

Ja precis, snitsigt att ta bort preskriptionstiden i detta fall. Evig förundersökning.
Citera
2017-11-21, 17:40
  #88472
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Av kända vittnen är det några som sticker ut.
Leif Ljungqvist och Jan Andersson kryssar omkring i City och väntar på hemvändande ungdomar efter skidresa. Finns deras ärende bekräftat är det inget konstigt. När man hör LL på LAC-bandet är det svårt att tro på hans medverkan i en mordkomplott.

Nicola Fauzzi kommer ifrån söder och hans roll runt mordplatsen bekräftas endast av honom själv. Agerar passivt vid mordet och ger sig inte till känns förrän på måndag. Samtidigt ska det sägas att inget hållfast kommit fram ang kontakter med runt MOP suspekta personer.

Lars Jeppsson med något i väskan i mina ögon mest suspekt. Rör sig parallellt med paret Palme under deras promenad från Grand. Befinner sig där en backup för mördarens återtåg bör vara om han går på Sveavägens östra trottoar.

Men samtidigt, finns inga indikationer på att han haft en WT. Borde märkts om han kommunicerat med den inne på Tre Backar, en högljudd musikclub. Kan också tycka att han var backup borde LJ rört sig på Sveavägens östra trottoar innan paret Palme korsat Sveavägen . Detta finns det inga indikationer på.

Likaså är LJs beteende på mordplatsen, idogt blängande rakt på LP under en ganska lång sekvens inte liktydigt med hur en inblandad i en konspiration borde agera. LJ är märklig men jag kan inte få honom att passa som en mordkonspiratör , eller passiv övervakare heller för den delen.
Det konstiga med Lars Jeppsson är att han idag påstår att han hela tiden visste att det inte var Christer Pettersson. Ändå vittnade han mycket vagt när CP dömdes till livstid. Han borde ha hävdat vad han idag säger. Om han inte ljuger idag för att få uppmärksamhet eller nåt. Annars passar han perfekt in i min teori om hur det var organiserat.

Jag kan inte bortse ifrån Anders Björkmans och hans kollegors beteende, samt att de arbetade inom vapenindustrin på ett företag som haft problem med OP. Firmafesten är också skum, personen som avtackades skulle mycket väl kunna vara inblandad i smuggling via Jugoslavien. Dessutom så stämmer sammansättning, rörelseriktning och tidpunkt in mellan AB:s gäng och den grupp med WT som Sigge C ska ha sett,

Stig Engström kan mycket väl haft WT han också. Definitivt skum och kände antagligen till de närradiosändningar som FMN i Täby hade. Från 1984 blev FMN alltmer anti-SAP och antagligen anti-Palme, enligt vad som kan skönjas på KB:s söksida.
__________________
Senast redigerad av iesho 2017-11-21 kl. 17:43.
Citera
2017-11-21, 18:09
  #88473
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det konstiga med Lars Jeppsson är att han idag påstår att han hela tiden visste att det inte var Christer Pettersson. Ändå vittnade han mycket vagt när CP dömdes till livstid. Han borde ha hävdat vad han idag säger. Om han inte ljuger idag för att få uppmärksamhet eller nåt. Annars passar han perfekt in i min teori om hur det var organiserat.

Jag kan inte bortse ifrån Anders Björkmans och hans kollegors beteende, samt att de arbetade inom vapenindustrin på ett företag som haft problem med OP. Firmafesten är också skum, personen som avtackades skulle mycket väl kunna vara inblandad i smuggling via Jugoslavien. Dessutom så stämmer sammansättning, rörelseriktning och tidpunkt in mellan AB:s gäng och den grupp med WT som Sigge C ska ha sett,

Stig Engström kan mycket väl haft WT han också. Definitivt skum och kände antagligen till de närradiosändningar som FMN i Täby hade. Från 1984 blev FMN alltmer anti-SAP och antagligen anti-Palme, enligt vad som kan skönjas på KB:s söksida.

Nej, det går svårligen att bortse ifrån.

Om jag minns rätt så gjorde två av AB:s kollegor uttag i bankomaten 23:15 samt 23:16. AB står utanför bankomatdörren och väntar, rör sig närmare gatan för att se om han kan få syn på eftersläntarna.

Kollegorna som har tagit ut pengar går ut på trottoaren, bryr sig inte om AB och går vidare, AB dröjer sig kvar villrådigt, ska han gå hem eller fortsätta kvällen ute. Han bryr sig inte heller om sina kollegor. Av en händelse dröjer han kvar på platsen tills skotten avlossas.

Kan det ha funnits ett samspel mellan AB och SE i syfte att förvilla vittnen? Tänker snarast på signalementet på SE samt att SE verkar lägga tyngd på en blå täckjacka.
Citera
2017-11-21, 18:30
  #88474
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det går svårligen att bortse ifrån.

Om jag minns rätt så gjorde två av AB:s kollegor uttag i bankomaten 23:15 samt 23:16. AB står utanför bankomatdörren och väntar, rör sig närmare gatan för att se om han kan få syn på eftersläntarna.

Kollegorna som har tagit ut pengar går ut på trottoaren, bryr sig inte om AB och går vidare, AB dröjer sig kvar villrådigt, ska han gå hem eller fortsätta kvällen ute. Han bryr sig inte heller om sina kollegor. Av en händelse dröjer han kvar på platsen tills skotten avlossas.

Kan det ha funnits ett samspel mellan AB och SE i syfte att förvilla vittnen? Tänker snarast på signalementet på SE samt att SE verkar lägga tyngd på en blå täckjacka.
Inge M menade att LOP kanske mötte AB:s gäng vid reklampelaren. Det var någonting som hände vid reklampelaren strax innan mordet som han inte riktigt kunde komma ihåg.
Citera
2017-11-21, 19:08
  #88475
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Inge M menade att LOP kanske mötte AB:s gäng vid reklampelaren. Det var någonting som hände vid reklampelaren strax innan mordet som han inte riktigt kunde komma ihåg.

Det märkliga är att AB samt hans kollegor borde ha observerats av SE om de befann sig vid reklampelaren, för att inte tala om att SE även borde ha sett LOP tillsammans med AB och hans kollegor.

Men icke, det beror kanske på att SE hade fullt fokus på sin mörka urtavla.

Hur som helst, SE måste ha sett AB om han var tjugo meter från mordplatsen när skotten avlossades. Borde ha sett AB springa in i portsprånget, åtminstone skymtat AB i ögonvrån, men icke.

Inte osannolikt att AB befann sig vid reklampelaren när Inge M tittar ditåt samtidigt som LOP passerar och AB vänder sig om och tar rygg på LOP. Dock så är det märkligt att SE inte ser AB och att AB inte ser SE.

Mycket talar för att SE passerade reklampelaren före LOP, ställer sig i avfasningen vid Dekorima(alt. byter plats med någon där) samtidigt som AB missar detta därför att han tittar efter eftersläntrarna och står vid reklampelaren(skymd sikt).

Att GM stod framför LOP när de kommer gående styrks av att GM sannolikt ville förvissa sig om att det verkligen var OP som kom gående.
Citera
2017-11-21, 19:40
  #88476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
And from the genuine crazy department, eventually Leandros' "L'amour est bleu" is better in the german Blau, blau so wie das Meer version,
and OP was taxed for his Harvard lecture which was paid as a scholarship to his son.
And with all that terrible taxrates we couldn't find WMDs in Iraq neither. ¿Sad isn't it?

"... Wind, Wind sing mir dein Lied
Ich hör' so gern, was du erzählst
... "

I don't know anything about wmd's, or the Harvard affair, or any silly song!

But I do know Olof Palme stood on the guys factory floor and did a photo shoot a few days before he was killed! That I know as a fact! and I know the guy had an completely unknown S & W - that's also a fact!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback