2017-11-11, 20:01
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
En bucket list är en lista över saker man vill ha gjort innan man dör. Förhoppningsvis så får du ett jobb innan du dör.

Va sorligt att vara i en sån situation där något som är så självklart och vardagligt ska stå på min lista över saker som verkar helt omöjligt. Hopplöshet beskriver knappast min situation.
Citera
2017-11-11, 20:02
Medlem
jah_man2s avatar
En bucket list är ju en personlig lista över allt man vill hinna med att göra innan man dör.
Det finns inga regler för hur kort eller lång den må vara.
Om jag vore Ts så skulle punkt nummer ett vara att göra sig själv såpass likvid att ta itu med punkt nummer två.
Citera
2017-11-11, 20:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Där gav du ju ett exempel som behöver just pengar, kan inte du istället ge några exempel på de många saker man kan göra där pengar inte behöver vara ett bekymmer?

Vilka då? pengar är liksom alltid ett bekymmer. Har du pengar kan du göra vad som har du inga är du bara en som drömmer om en bucketlist.
Citera
2017-11-11, 20:04
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag vet att du i alla fall tidigare var oskuld och även okysst. Du skulle ju kunna ha på din bucket list att kyssa en attraktiv man, ha sex med en attraktiv man osv. Det kostar ingenting och är definitivt nåt du borde prova.
Citera
2017-11-11, 20:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Om det är billigt eller gratis är det knappt värt att ha med på en bucket list. Det återstår ju då bara typ naturupplevelser. Inget fel med det iofs. Finns ju fantastiska naturupplevelser.

Här har du en lite annorlunda lista, även om vissa saker kräver en resa för att kunna genomföras.
Citera
2017-11-11, 20:09
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
En bucket list är ju en personlig lista över allt man vill hinna med att göra innan man dör.
Det finns inga regler för hur kort eller lång den må vara.
Om jag vore Ts så skulle punkt nummer ett vara att göra sig själv såpass likvid att ta itu med punkt nummer två.

Skulle det kunna vara nåt som t.ex. att årets alla 365 dagar träna, att inte missa en enda dag? Kommer du på några som mitt det här exempel?
Citera
2017-11-11, 20:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Kan inte du ge några exempel på vad sådana saker skulle kunna vara? Jo, men jag vill ju inte enbart leva för saker som kanske aldrig nånsin kan bli verklighet då jag inte verkar kunna komma in på arbetsmarknaden. Tills jag förhoppningsvis nån gång har råd med större saker på min lista vill jag känna att jag lever livet och känner värde i det på ett sätt som passar min ekonomi.

Lite förslag som ger värde och glädje trots att det är väldigt billigt eller helst gratis?
Omöjligt, jag känner inte dig och min bucket list innehåller saker som du med största sannolikhet inte är intresserad av. En av dom är i alla fall att röka cannabis på en takplacerad helikopterplatta.
Citera
2017-11-11, 20:28
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Skulle det kunna vara nåt som t.ex. att årets alla 365 dagar träna, att inte missa en enda dag? Kommer du på några som mitt det här exempel?

Du ställer frågan helt fel.
Ingen annan kan göra en bucket list åt dig.
Det är du själv som bestämmer saker du önskar göra innan du dör.
Om din högsta önskan är att gå med i tiotusen klubben eller att plantera din första tomat så är det upp till dig att se till att drömmen blir sann.
Du har ju hela livet på dig.
Citera
2017-11-11, 20:28
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag vet att du i alla fall tidigare var oskuld och även okysst. Du skulle ju kunna ha på din bucket list att kyssa en attraktiv man, ha sex med en attraktiv man osv. Det kostar ingenting och är definitivt nåt du borde prova.

Jag vill inte göra det med nån jag inte älskar och för att jag ska tillåta mig att älska en man vill jag först få ordning på mitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Om det är billigt eller gratis är det knappt värt att ha med på en bucket list. Det återstår ju då bara typ naturupplevelser. Inget fel med det iofs. Finns ju fantastiska naturupplevelser.

Här har du en lite annorlunda lista, även om vissa saker kräver en resa för att kunna genomföras.

Och listan måste vara på engelska, fan också, kan jag ha att lära mig engelska något? Man känner sig hemma lite överallt när man kan just engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Omöjligt, jag känner inte dig och min bucket list innehåller saker som du med största sannolikhet inte är intresserad av. En av dom är i alla fall att röka cannabis på en takplacerad helikopterplatta.

Jag skulle nog inte röka cannabis ens om jag fick betalt för att göra det.
Citera
2017-11-11, 20:32
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Du ställer frågan helt fel.
Ingen annan kan göra en bucket list åt dig.
Det är du själv som bestämmer saker du önskar göra innan du dör.
Om din högsta önskan är att gå med i tiotusen klubben eller att plantera din första tomat så är det upp till dig att se till att drömmen blir sann.
Du har ju hela livet på dig.

Jag vet, men jag varit fattig och utanför så länge att jag tyvärr i själen blivit skadad så pass att tycker att inget intressant eller unikt kan göras utan pengar. Och just pga min skadade själ behöver jag hjälp med kreativa förslag.
Citera
2017-11-11, 20:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det behöver du heller inte göra. Däremot så borde du ha "prova MDMA" på din lista. För det tycker jag på fullaste allvar att alla borde uppleva. I alla fall en gång.
Citera
2017-11-11, 20:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag vill inte göra det med nån jag inte älskar och för att jag ska tillåta mig att älska en man vill jag först få ordning på mitt liv.

Och listan måste vara på engelska, fan också, kan jag ha att lära mig engelska något? Man känner sig hemma lite överallt när man kan just engelska.

Varför måste listan vara på engelska? Glöm begreppet "bucket list" tycker jag, och försök förbättra dig själv här och nu. Träning är t.ex. alltid bra, inte minst för att man KÄNNER sig attraktivare och säkrare när man är vältränad. Ett kort på simhallen t.ex. kostar inte mycket. Sedan sparar du lite pengar och tar itu med någon spännande sport eller aktivitet - ridning, segling, ballroom-dancing eller vad som helst. Så att du känner att du UTVECKLAS och samtidigt kommer ut och träffar folk.

Engelska bör du absolut lära dig ja om du inte är bra på det, det är ett effektivt sätt att bli mer världsvan och insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in