• 1
  • 2
2017-11-11, 19:12
Medlem
fonders avatar
Min ekonomi är knapp och jag har inte några människor i mitt liv alls och jag känner mig så begränsad i livet p.g.a. brister på allt i mitt liv så min förmåga att tänka kreativ för att kunna ha en "bucket list"?

Så fyll på bara på så mycket som möjligt på en "bucket list" som en ensam och fattig tjej skulle kunna göra.
Citera
2017-11-11, 19:24
Medlem
BigFatCones avatar
Grejen är ju att en bucket list ska vara med saker som du vill göra.
Citera
2017-11-11, 19:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Hoppa fallskärm borde liksom vara på varenda persons bucketlist. Så där har du en. Finns liksom väldigt många saker och att vara fattig ska inte behöva ett bekymmer. Att vara nr 1 på din bucketlist bör vara att få medel till att göra sakerna som du vill göra.
Citera
2017-11-11, 19:30
Medlem
tokens avatar
Trekant.
Citera
2017-11-11, 19:31
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är ju att en bucket list ska vara med saker som du vill göra.

Jag vet, men efter att länge varit ensam och fattig så har en så himla stark känsla av att man inte kan göra bra eller roliga saker när man är båda ensam och fattig och denna känsla av att vara begränsad i mitt liv så min kreativitet har fått nåt slags stopp.

Hade jag tex bara varit ensam men inte fattig så hade jag inte tvekat på att tex resa båda inom och utanför Sverige. Men i och med att jag är begränsad i form av båda ensamhet och ekonomi så känns det som att jag är inne i ett fängelse.
Citera
2017-11-11, 19:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag vet, men efter att länge varit ensam och fattig så har en så himla stark känsla av att man inte kan göra bra eller roliga saker när man är båda ensam och fattig och denna känsla av att vara begränsad i mitt liv så min kreativitet har fått nåt slags stopp.

Hade jag tex bara varit ensam men inte fattig så hade jag inte tvekat på att tex resa båda inom och utanför Sverige. Men i och med att jag är begränsad i form av båda ensamhet och ekonomi så känns det som att jag är inne i ett fängelse.
Men ändå. Det måste finnas saker som du vill göra. Sätt dom på din lista, även om du just nu inte kan uppnå just dom målen.
Citera
2017-11-11, 19:39
Medlem
Om man utgår från din situation och så som du beskriver dig så borde följande vara intressant att ha på din bucket list:
  • Skriva en bucket list.
  • Skaffa ett jobb där jag tjänar x kronor per månad.
  • Spara ihop x kronor på banken.
  • Skaffa en kompis.
  • Skaffa en partner.
Citera
2017-11-11, 19:47
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hoppa fallskärm borde liksom vara på varenda persons bucketlist. Så där har du en. Finns liksom väldigt många saker och att vara fattig ska inte behöva ett bekymmer. Att vara nr 1 på din bucketlist bör vara att få medel till att göra sakerna som du vill göra.

Där gav du ju ett exempel som behöver just pengar, kan inte du istället ge några exempel på de många saker man kan göra där pengar inte behöver vara ett bekymmer?
Citera
2017-11-11, 19:54
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men ändå. Det måste finnas saker som du vill göra. Sätt dom på din lista, även om du just nu inte kan uppnå just dom målen.

Kan inte du ge några exempel på vad sådana saker skulle kunna vara? Jo, men jag vill ju inte enbart leva för saker som kanske aldrig nånsin kan bli verklighet då jag inte verkar kunna komma in på arbetsmarknaden. Tills jag förhoppningsvis nån gång har råd med större saker på min lista vill jag känna att jag lever livet och känner värde i det på ett sätt som passar min ekonomi.

Lite förslag som ger värde och glädje trots att det är väldigt billigt eller helst gratis?

Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Om man utgår från din situation och så som du beskriver dig så borde följande vara intressant att ha på din bucket list:
  • Skriva en bucket list.
  • Skaffa ett jobb där jag tjänar x kronor per månad.
  • Spara ihop x kronor på banken.
  • Skaffa en kompis.
  • Skaffa en partner.

Jag söker verkligen tusentals jobb, men får inget alls. Kompisar intresserar mig inte, men jag vill gärna skaffa partner men vill inte det för att jag vill ha ett eget liv innan jag ska dela det med en partner.
Citera
2017-11-11, 19:56
Medlem
Varför står det inget om killar i rubriken?

Mitt mål iaf. är att vara social med rätt människor så mycket det bara går och lite till, ha en konstant fungerande vardag.
Citera
2017-11-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag söker verkligen tusentals jobb, men får inget alls. Kompisar intresserar mig inte, men jag vill gärna skaffa partner men vill inte det för att jag vill ha ett eget liv innan jag ska dela det med en partner.
En bucket list är en lista över saker man vill ha gjort innan man dör. Förhoppningsvis så får du ett jobb innan du dör.
Citera
2017-11-11, 19:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Varför står det inget om killar i rubriken?

Mitt mål iaf. är att vara social med rätt människor så mycket det bara går och lite till, ha en konstant fungerande vardag.

Tråden är ju inte en allmän tråd för alla, så tråden handlar enbart om en för just mig personligen och jag är ju tjej så det rubriken ska ju se ut så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in