Citat:
Ursprungligen postat av
fonder
Jag vet, men jag varit fattig och utanför så länge att jag tyvärr i själen blivit skadad så pass att tycker att inget intressant eller unikt kan göras utan pengar. Och just pga min skadade själ behöver jag hjälp med kreativa förslag.
Prio ett på din lista borde vara att reparera din trasiga själ.
Varför inte fly din trygghetszon för en stund?
Man kan t.ex göra som BigFatCone föreslår eller så hittar man på nåt annat man aldrig trodde att man skulle våga..
Jag påstår INTE att droger är lösningen på några problem men en del människor behöver nån form av stimulantia för att må bättre, se på alla bokstavsbarn idag...
Det viktiga,enligt mig,är att bryta sina egna negativa trender med alla hjälpmedel man kan hitta samtidigt som att man aldrig ser tillbaks på eländet.
Låt allt gammalt skit vara just gammalt skit och se till att aldrig upprepa samma misstag.
Det är lätt att bara fokusera på den negativa sidan,som i ditt fall verkar vara pengar.
Vänd på pannkakan istället,du har ju överlevt ända till idag med dålig ekonomi så det blir ju knappast sämre,eller hur?
Mitt råd är att bryta mönstret. Gör allt du kan med de små medel du har och gör något du aldrig skulle ha gjort igår.
Jag antar att du har ett eller flera intressen,så varför inte söka upp några likasinnade och umgås lite?
P.S Det här är fan det mest klyschiga inlägg jag gjort på länge.