2017-11-11, 20:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag vill inte göra det med nån jag inte älskar och för att jag ska tillåta mig att älska en man vill jag först få ordning på mitt liv.

Och listan måste vara på engelska, fan också, kan jag ha

Två punkter på listan:

-Lära dig Engelska så pass att du bekvämt kan konversera med en engelskspråkig, alternativt kan läsa listan SO Stolp länkade till.

-Vara intim med en man som du i alla fall är lite kär i.
Citera
2017-11-11, 20:34
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det behöver du heller inte göra. Däremot så borde du ha "prova MDMA" på din lista. För det tycker jag på fullaste allvar att alla borde uppleva. I alla fall en gång.

Verkligen inte, NEJ!
Citera
2017-11-11, 20:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Verkligen inte, NEJ!
Du ser, jag sa ju att det inte var någon idé att jag kommer med tips och idéer.
Citera
2017-11-11, 20:48
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du ser, jag sa ju att det inte var någon idé att jag kommer med tips och idéer.

Fast varken cannabis eller den andra är gratis, så du kom ändå med något som inte passar mig inte bara ur värderingsperspetiv utan minst lika mycket ur ekonomiskt perspektiv. Hade du istället kommit med 2 exempel som var gratis så skulle chansen ändå bli någorlunda större att tänka på.
Citera
2017-11-11, 20:58
Medlem
AvaChloes avatar
Du behöver inse att det bara är du som kan förändra ditt liv.
Bara du kan bestämma om du ska fortsätta leva det här livet eller starta om på nytt.

Börja där du är just nu och gör det bästa av det du har.

Sen får jag en känsla av att du är deprimerad, har du gått i terapi?

Varför kan du inte engelska?
Går man i vanlig svensk skola så ingår ju det i grundundervisningen.
Blir förvånad över att det finns människor i dagens samhälle som inte kan engelska, det är så basic och nästan ett måste för att klara dig.
Citera
2017-11-11, 21:12
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Du behöver inse att det bara är du som kan förändra ditt liv.
Bara du kan bestämma om du ska fortsätta leva det här livet eller starta om på nytt.

Börja där du är just nu och gör det bästa av det du har.

Sen får jag en känsla av att du är deprimerad, har du gått i terapi?

Varför kan du inte engelska?
Går man i vanlig svensk skola så ingår ju det i grundundervisningen.
Blir förvånad över att det finns människor i dagens samhälle som inte kan engelska, det är så basic och nästan ett måste för att klara dig.

Deprimerad är jag absolut, men jag har analyserat min "depression" ganska mycket. Ju mer jag analyserat det desto säkrare har jag blivit på att jag egentligen kanske inte alls är deprimerad eller åtminstone inte på den höga nivån jag tidigare trott.

Depression är lite mer beskrivning på att ha någorlunda balans i sitt liv och ändå känna någon slags nedstämdhet eller meningslöshet, det är i alla fall vad jag tror på. Men i mitt liv saknar jag i princip varenda en av de delarna som tillsammans gör en människas liv någorlunda balanserad.

Har alltid haft svårt för engelska och vill gärna bli bättre, åtminstone ordförrådet skulle jag kunna jobba på en hel del.
Citera
2017-11-11, 21:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Två punkter på listan:

-Lära dig Engelska så pass att du bekvämt kan konversera med en engelskspråkig, alternativt kan läsa listan SO Stolp länkade till.

-Vara intim med en man som du i alla fall är lite kär i.

Håller med här också. Höga ideal när det gäller sex är oftast bra, men är man så ensam och olevd som TS så gör man klokast i att sänka idealen några snäpp. T.o.m. dåligt sex skulle få henne att känna sig mer levande, mer med i världen, mer som andra. Tror jag.
Citera
2017-11-11, 21:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Mata ankorna vid den lokala sjön borde alltid finnas med.
Mysigt, trevligt och får en att må bra.
Bröd kan du säkert få gratis vid det lokala bageriet.
Citera
2017-11-11, 21:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Fast varken cannabis eller den andra är gratis, så du kom ändå med något som inte passar mig inte bara ur värderingsperspetiv utan minst lika mycket ur ekonomiskt perspektiv. Hade du istället kommit med 2 exempel som var gratis så skulle chansen ändå bli någorlunda större att tänka på.
Som sagt, en bucket list är något personligt och eftersom vi har helt olika moral och värderingar så kan jag inte hjälpa dig. Jag vet bara vad jag och såna som är som mig gillar och vill göra.
Citera
2017-11-11, 21:23
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Deprimerad är jag absolut, men jag har analyserat min "depression" ganska mycket. Ju mer jag analyserat det desto säkrare har jag blivit på att jag egentligen kanske inte alls är deprimerad eller åtminstone inte på den höga nivån jag tidigare trott.

Depression är lite mer beskrivning på att ha någorlunda balans i sitt liv och ändå känna någon slags nedstämdhet eller meningslöshet, det är i alla fall vad jag tror på. Men i mitt liv saknar jag i princip varenda en av de delarna som tillsammans gör en människas liv någorlunda balanserad.

Har alltid haft svårt för engelska och vill gärna bli bättre, åtminstone ordförrådet skulle jag kunna jobba på en hel del.

Ok, jag förstår.
Jag känner med dig.

Jag vill inte gärna vara privat på ett offentligt forum såhär, men jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Går det bra att jag skickar ett privat meddelande till dig här på Flashback?

Ps. Det var inte meningen att låta anklagande med engelskan. Jag var bara uppriktigt nyfiken.
Alla är vi olika, jag råkar ha lätt för engelska. Men jag är däremot sämst på många andra saker ;p
Citera
2017-11-11, 21:26
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Jag vet, men jag varit fattig och utanför så länge att jag tyvärr i själen blivit skadad så pass att tycker att inget intressant eller unikt kan göras utan pengar. Och just pga min skadade själ behöver jag hjälp med kreativa förslag.

Prio ett på din lista borde vara att reparera din trasiga själ.
Varför inte fly din trygghetszon för en stund?
Man kan t.ex göra som BigFatCone föreslår eller så hittar man på nåt annat man aldrig trodde att man skulle våga..

Jag påstår INTE att droger är lösningen på några problem men en del människor behöver nån form av stimulantia för att må bättre, se på alla bokstavsbarn idag...

Det viktiga,enligt mig,är att bryta sina egna negativa trender med alla hjälpmedel man kan hitta samtidigt som att man aldrig ser tillbaks på eländet.

Låt allt gammalt skit vara just gammalt skit och se till att aldrig upprepa samma misstag.

Det är lätt att bara fokusera på den negativa sidan,som i ditt fall verkar vara pengar.
Vänd på pannkakan istället,du har ju överlevt ända till idag med dålig ekonomi så det blir ju knappast sämre,eller hur?

Mitt råd är att bryta mönstret. Gör allt du kan med de små medel du har och gör något du aldrig skulle ha gjort igår.

Jag antar att du har ett eller flera intressen,så varför inte söka upp några likasinnade och umgås lite?

P.S Det här är fan det mest klyschiga inlägg jag gjort på länge.
Citera
2017-11-11, 21:29
Medlem
enkeltulipans avatar
Håller med andra om att bara du vet vad du vill göra. Men här är några tips då så du kan få igång tankarna lite:

- Springa x meter på x minuter / simma x meter osv./
- lära dig spela ett instrument (visst inte helt gratis men brukar gå att låna, lektioner finns på nätet)
- ha sex/ kyssa någon/ gå på en dejt
- se bandet X live (behöver inte heller kosta! finns gratisfestivaler osv, eller planka in, vissa klubbspelningar gratis om du kommer tidigt osv.)
- cykla till grannstaden mitt i natten i juni (eller nåt liknande mini-"äventyr")
- läsa alla dostojevskis böcker (finns på bibblan)

Du tycker antagligen en del av det här låter dötråkigt. Du får modifiera till sånt du tycker är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in